;
coinex

پاکسازی خودکار اثرانگشت از روی نمایشگر گوشی به زودی ممکن می‌شود!

به‌زودی و در آینده‌ای نزدیک، پاکسازی خودکار اثرانگشت از روی نمایشگر گوشی به‌وسیله تکنولوژی‌های جدید ممکن خواهد شد.

با استفاده از فناوری پیکسل‌های بنفش و پوشش فوتوکاتالیست مبتنی‌بر اکسید فلزی نامرئی، به‌زودی امکان پاکسازی خودکار اثرانگشت از روی نمایشگر گوشی محقق خواهد شد. این فناوری توسط شرکت “جنرال موتورز” توسعه داده شده که می‌تواند پیکسل‌های آبی، قرمز و سبز را با پیکسل‌های بنفش درهم آمیزد. این نور بنفش برای انسان قابل مشاهده نیست ولی کاربردش در حذف اثرانگشت از روی صفحه‌نمایش به‌خوبی قابل لمس خواهد بود.

بیشتر بخوانید: مشکل سایه افتادن روی نمایشگر آیفون 14 پرو مکس ؛ راه حل چیست؟

تکنولوژی پاکسازی خودکار اثرانگشت از روی نمایشگر گوشی به‌زودی از راه می‌رسد

هیچ‌چیز مثل جای اثرانگشت‌ چرب ظاهر نمایشگرها را به‌هم نمی‌ریزد. اگر صفحه‌نمایش‌ها اثرانگشت کاربران را جذب نمی‌کردند، قطعاً سطح آن‌ها همیشه تمیز و زیبا به‌نظر می‌رسید. اکنون پتنت جدید جنرال موتورز سعی می‌کند ایده‌ی پاک‌سازی خودکار اثرانگشت‌های روی نمایشگرهای لمسی را به‌ واقعیت تبدیل کند.

از‌آن‌جا‌که با پیشرفت فناوری میزان استفاده از نمایشگرهای لمسی در محصولات مختلف و حتی خودروها در حال افزایش است، مشکل جا‌ماندن اثرانگشت افراد روی سطح این صفحه‌نمایش‌ها بیشتر احساس می‌شود. البته شما می‌توانید همیشه با یک تکه پارچه‌ نمایشگرها را به‌خوبی تمیز کنید. به‌هرحال، شرکت خودروسازی جنرال‌موتورز راهکاری بهتر برای حل مشکل مذکور دارد. براساس گزارش Androidauthority، این شرکت حق‌ اختراع جدیدی ثبت کرده است که به فناوری پاک‌سازی خودکار اثرانگشت از روی نمایشگرها اشاره می‌کند.

تکنولوژی پاکسازی خودکار اثرانگشت از روی نمایشگر گوشی به‌زودی از راه می‌رسد

طبق گزارش‌های اخیر، فناوری جنرال موتورز پیکسل‌های بنفش را با پیکسل‌های آبی و قرمز و سبز نمایشگر ادغام می‌کند. نور ساطع‌شده‌ی پیسکل‌های بنفش مثل نور فرابنفش برای چشم انسان نامرئی خواهد بود؛ بنابراین، تأثیری در رنگ‌های نمایش‌یافته روی صفحه‌نمایش احساس نخواهید کرد. علاوه‌بر پیکسل‌های بنفش، نمایشگر از پوشش فوتوکاتالیست مبتنی‌بر اکسید فلزی نامرئی بهره خواهد برد.

اگر تعجب می‌کنید با اضافه‌کردن پیکسل‌های بنفش و پوشش فوتوکاتالیست چگونه می‌توان سطح نمایشگر را به‌طورخودکار تمیز کرد، پاسخ این پرسش به واکنش‌های شیمیایی برمی‌گردد. هنگامی‌که صفحه‌نمایش درمعرض نور فرابفنش قرار می‌گیرد، پوشش فوتوکاتالیست می‌تواند نور را جذب و با استفاده از رطوبت موجود در هوا، واکنشی شیمیایی ایجاد کند. در این واکنش، مواد آلی به‌جا‌مانده از اثرانگشت و باقی‌مانده‌ی روغن و چربی، تجزیه خواهند شد و پس‌ از انجام واکنش، همه‌چیز خشک و مواردی مثل گردوغبار از روی سطح نمایشگر پاک خواهد شد.

درحالی‌که نور طبیعی خورشید می‌تواند از بخش نور فرابنفش مراقبت کند، پیکسل‌های بنفش همچنان برای حذف خودکار اثرانگشت‌ از روی نمایشگرها ضروری هستند. به‌عنوان مثال، بسیاری از خودروها از شیشه‌های رنگی بهره می‌برند که نور خورشید را مسدود می‌کند. علاوه‌براین، احتمال دارد رانندگان بخواهند این ویژگی را در شب فعال کنند.

اگر از فناوری پاک‌سازی خودکار نمایشگر شرکت جنرال موتورز هیجان‌زده هستید، باید اشاره کنیم استفاده از آن در محصولاتی که به‌دست مشتریان می‌رسد، احتمالاً کمی زمان خواهد برد. این شرکت هنوز جزئیاتی از فناوری اشاره‌شده منتشر نکرده است. بدین‌ترتیب، مشخص نیست آیا در سال‌های آینده شاهد استفاده از این تکنولوژی خواهیم بود یا خیر.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره تکنولوژی پاکسازی خودکار اثرانگشت از روی نمایشگر گوشی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر