;
coinex

آشنایی با بزرگترین بانک اینترنتی ایران

بانکداری اینترنتی مفهومی است که این روزها با اپلیکیشن‌های همراه بانک گره خورده است ولی در معنای دقیق آن، بانکداری اینترنتی شامل ارائه طیف وسیعی از خدمات بانکی از طریق بستر اینترنت یا اینترانت با واسطه‌های ایمن مانند وب سایت یا اپلیکیشن موبایل و بدون نیاز به حضور فیزیکی مشتریان در شعب بانک می‌باشد.

مزایای استفاده از بانکداری اینترنتی بسیار گسترده بوده و سبب صرفه جویی در هزینه و زمان برای مشتریان و بانک می‌گردد. همچنین امکان دسترسی مشتریان به روش‌ها و ابزار متنوع و متعدد برای انجام عملیات بانکی موجب افزایش رضایت آنها می شود. انجام امور بانکی پیچیده مانند صدور و تایید چک و از همه پر کاربردتر انتقال وجه بصورت حساب به حساب یا کارت به کارت امروزه به جای حضور در بانک و انتظار چند ساعته در صف باجه تنها با چند کلیک ساده و در عرض چند دقیقه قابل انجام شده است. پرچمدار این تحول عظیم بانک‌ها هستند که همسو با رشد و توسعه فناوری‌های نوین اقدام به ایجاد زیرساخت و تولید اپلیکیشن‌های متفاوت بانکداری اینترنتی نموده‌اند.

در این میان بانک ملی به عنوان بزرگترین بانک کشور با بیشترین تعداد مشتری که انجام برخی از خدمات بانکی دولتی از طریق آن میسر است، پیشگام بوده و ضمن راه‌اندازی بخش خدمات الکترونیکی، چندین اپلیکیشن در حوزه‌های مختلف تولید و به مشتریان خود عرضه نموده است.

اپلیکیشن همراه بام ملی با تکیه بر طراحی کاربر محور و بهره جستن از نظرات، سلایق و انتظارت کاربران خود و همچنین مطابق با استاندارهای روز دنیا در حوزه فناوری اطلاعات، طراحی، پیاده سازی و در دسترس کاربران قرار داده شده است. انجام انتقال وجه کارت به کارت در این سامانه به ساده‌ترین و در کوتاهترین زمان ممکن امکانپذیر می‌باشد.

پیش نیازهای استفاده از اپلیکیشن همراه بام ملی

به منظور نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن همراه بام ملی بر روی گوشی تلفن همراه خود بایستی اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. دانلود همراه بام ملی برای ایفون بصورت مستقیم از روی وب سایت رسمی بانک ملی و یا از طریق یکی از فروشگاه‌های اپلیکیشن مجازی. بهترین روش برای کاربران گوشی‌های اپل، نصب نسخه اصلی و کامل اپلیکیشن‌های موبایل بانک از طریق تهیه نمودن اشتراک سیبچه می‌باشد. به منظور نصب اپلیکیشن همراه بام ملی بر روی گوشی‌های اپل می‌توانید با استفاده از کد تخفیف BAAM به مبلغ 300.000 ریال حق عضویت سیبچه را خریداری نموده و عملیات نصب را به سادگی هر چه تمام انجام دهید. کاربران گوشی‌های اندروید نیز می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های نرم افزار مجازی نسخه اپلیکیشن‌ موبایل بانک مورد نظرشان را نصب نمایند.
  2. دارا بودن حداقل یک حساب بانکی فعال در بانک ملی ایران که اطلاعات شناسنامه ای ثبت شده برای مشتری در بانک با اطلاعات هویتی وی در ثبت احوال کشور مطابقت داشته باشد.
  3. اطمینان از فعال بودن سرویس پیام کوتاه بانک ملی ایران (ساپتا) بر روی حداقل یکی از حساب‌های بانکی و تعلق داشتن شماره خط تلفن همراه به مالک حساب. در صورتیکه سرویس پیام کوتاه بانک ملی ایران (ساپتا) برای شما فعال نشده باشد، بایستی بصورت حضوری به یکی از شعب بانک ملی ایران مراجعه نموده و ضمن همراه داشتن مدارک هویتی (کارت ملی) فرم مربوطه را تکمیل نمایید.
  4. در اختیار داشتن اطلاعات کامل کارت شناسایی ملی (کد ملی) صاحب حساب.
  5. فعال نمودن رمز دوم پویای کارت از طریق مراجعه حضوری به یکی از شعب بانک مربوطه یا دستگاه‌های خودپرداز. لازم به ذکر است در زمان ارائه اطلاعات جهت فعال نمودن رمز دوم پویا بایستی شماره تلفن همراهی که به نام شما ثبت شده است را وارد نمایید.
  6. در اختیار داشتن اطلاعات کامل و دقیق کارت عابر بانک ملی شامل شماره 16 رقمی، کد CVV2 و تاریخ انقضای مندرج بر روی کارت. در صورت انقضای تاریخ مربوطه بایستی جهت تعویض و دریافت کارت جدید به یکی از شعب بانک مراجعه نمایید.
  7. مراجعه به وب سایت رسمی بانک ملی ایران و ثبت نام در سامانه بام به منظور فعال‌سازی و دریافت نام کاربری و کلمه عبور مربوطه.
  8. جهت ثبت نام در سامانه بام، پس از وارد کردن کد ملی و شماره تلفن همراه خود، کد فعال سازی به شماره‌ تلفن همراه شما ارسال می‌شود. با وارد کردن کد دریافت شده و تاریخ تولد مندرج در شناسنامه خود به مرحله سوم ثبت نام هدایت می‌شوید. پس از ثبت اطلاعات یکی از ملی کارت های خود و تایید توافق نامه استفاده از سامانه بام، می‌توانید به مرحله‌ی تعریف نام کاربری بروید. در انتها نام کاربری و کلمه‌ی عبور خود را تعیین کنید و وارد سامانه شوید.

امکانات اپلیکیشن همراه بام ملی

  • مشاهده خلاصه و صورت حساب: در اپلیکیشن همراه بام ملی می‌توانید لیستی از حساب‌های متعلق به خود و اطلاعات مختصری از آن‌ها را مشاهده نمایید. این اطلاعات شامل مواردی همچون شماره‌حساب، مانده‌های حساب و نوع حساب می‌باشد. ضمناً امکان مشاهده تاریخچه‌ای از لیست تراکنش‌ها و جزییات هریک از آن‌ها با دسته بندی درآمد و مخارج در بازه‌های زمانی هفتگی، ماهیانه و به صورت نموداری نیز میسر می‌باشد.
  • محاسبه اقساط تسهیلات و سود سپرده‌ها: امکان محاسبه اقساط تسهیلات، بر اساس مقادیر دلخواه از قبیل نوع تسهیلات، مدت زمان تسهیلات با نرخ‌های دلخواه یا نرخ‌های موجود در بانک به همراه مشاهده گرافیکی نسبت مبلغ اصل وام به مبلغ کل بازپرداخت فراهم گردیده است. ضمناً می‌توانید به محاسبه سود سپرده‌ها، بر اساس مقادیر دلخواه خود از قبیل نوع سپرده، مدت سپرده‌گذاری و مبلغ سپرده، با نرخ‌های دلخواه یا نرخ‌های موجود در بانک بپردازید. نسبت مبلغ سود سپرده به مبلغ کل اصل سپرده را می‌توان به صورت گرافیکی در این برنامک مشاهده نمود.
  • پروفایل مشتری: در اپلیکیشن همراه بام ملی اطلاعات مشتری از قبیل اطلاعات شناسنامه‌ای، اطلاعات تماس و تاریخ آخرین ورود نمایش داده می‌شود امکان اصلاح اطلاعات موجود و تغییر رمز ورود نیز میسر شده است.
  • پرداخت قبوض: قابلیت پرداخت قبوض بصورت تکی با وارد کردن شناسه قبض و شناسه پرداخت و یا به صورت دسته‌ای از طریق آپلود فایل حاوی اطلاعات قبوض و همچنین ذخیره قبض‌ها در سیستم فراهم گردیده است.
  • انتقال وجه: در اپلیکیشن همراه بام ملی می‌توانید انتقال وجه بین حساب‌های ملی خود، حساب ملی سایرین، حساب به ملی کارت، پایا، ساتنا به صورت آنی یا با امکان زمانبندی پرداخت مستمر را انجام دهید.
  • مدیریت مالی شخصی: امکان انجام عملیات مدیریت مالی برای مشتری شامل تخصیص برچسب به تراکنش‌ها، نمایش چارت مخارج براساس گروه‌های هزینه‌ای و بودجه بندی از دیگر سرویس‌های اپلیکیشن همراه بام ملی می‌باشد.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر