;
coinex

نیمی از آیفون‌های تولید شده در هند بلااستفاده است!

ظاهراً خطوط ساخت آیفون در هند با مشکلات عملیاتی بسیاری روبرو بوده زیرا حدود نیمی از آیفون‌های تولید شده در هند طبق استاندارد اپل غیرقابل استفاده هستند.

براساس اظهارات مهندسان سابق اپل در گفت‌وگو با فایننشال تایمز به‌نظر تأمین‌کنندگان آیفون و مقامات دولتی چینی به‌منظور کسب بیشترین سهم تولید آیفون، رویکرد «هرآنچه لازم است» را مدنظر قرار داده‌اند و همین امر نمایانگر چگونگی پیشبرد برنامه‌های تولیدی شرکت‌های چینی حتی زودتر از چارچوب زمانی تعیین‌شده، خواهد بود. اما از طرف دیگر، عملیات تولید آیفون در هند با سرعت مطلوبی جلو نمی‌رود و طبق اعلام یکی از مهندسان اپل در واقع احساس فوریت هم در این زمینه وجود ندارد.

از طرفی، به‌نظر اپل در هند با مشکلات دیگری در حوزه تولید آیفون روبرو شده است. این مشکلات به‌گونه‌ای است که از هر دو قطعه‌ تولیدی در کارخانه‌ Hosur که مدیر آن تأمین‌کننده‌ای به نام تاتا است، تنها یکی از آن‌ها استانداردهای مدنظر غول فناوری کوپرتینویی را برآورده می‌کند. در واقع بازده 50 درصدی برای هر عملیات تولیدی بسیار پایین عدد پایینی به حساب می‌آید و همچنین عملیات تولید آیفون‌ها در هند برخلاف اهداف تولیدی و زیست محیطی اپل دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: خرید آیفون 14 در کشورهای مختلف با چند درصد از حقوق سالانه ممکن است؟

عدم کارکرد صحیح آیفون‌های تولید شده در هند

اپل درسال 2017 تولید مدل‌های پایه مانند آیفون SE را به کشور هند واگذار کرد. همچنین سال پیش، این شرکت میزان تولید خود را در هند به طرز فزاینده‌ای گسترش داد و حتی عملیات ساخت برخی از مدل‌های آیفون 14 را در این کشور آغاز کرد.

آیفون‌های تولید شده در هند

براساس گزارش مک‌رومرز، ظاهراً اپل جهت بهبود مهارت تولید خود در هند در حال کار بر روی برنامه‌ بلند مدتی است. طبق اعلام چهار فردی که ادعا دارند به اپل نزدیک هستند، این شرکت اقدام به اعزام طراحان و مهندسان محصول از کالیفرنیا و چین به کارخانه‌هایی در جنوب هند کرده تا آموزش نیروهای کاری محلی را تکمیل کنند و کمک‌هایی را در زمینه راه‌اندازی عملیات تولید ارائه کنند.

به هر حال طبق شایعات به‌نظر تاتا در آینده قصد تبدیل به تأمین‌کننده‌ خدمات کامل اپل را دارد و درهمین جهت، درحال انجام مذاکراتی به‌منظور تصاحب کارخانه‌ی مونتاژ آیفون Wistron در کارناتاکا است. بنابراین برنامه‌های بلندمدت اپل جهت تنوع‌بخشی به زنجیره‌ تأمین جهانی این شرکت همچنان ادامه می‌یابد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص خرابی‌های تقریباً نیمی از آیفون‌های تولید شده در هند چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر