;
coinex

رونمایی از محصول جدید ایران خودرو و سایپا

در نمایشگاه تحول صنعت، شرکت‌های‌ خودروسازی ایران خودرو و سایپا از اولین محصول مشترک خود رونمایی کردند. محصول جدید ایران خودرو و سایپا با نام خودروی اقتصادی به بازار خودرو معرفی و عرضه شده است. هدف دو خودروساز بزرگ ایران خودرو و سایپا از طراحی و تولید این محصول، عرضه یک خودروی باکیفیت و ارزان ‌قیمت به بازار خودروی داخلی است.

این خودروی اقتصادی بر مبنای رنو کویید طراحی شده و به عنوان ارزان‌ترین خودروی داخلی و جایگزین پراید در نمایشگاه تحول صنعت خودرو معرفی شده است. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر درباره مشخصات فنی، طراحی داخلی و ظاهری محصول جدید ایران خودرو و سایپا خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

محصول جدید ایران خودرو و سایپا

محصول جدید ایران خودرو و سایپا

طی همکاری ایران خودرو و سایپا یک خودروی اقتصادی به نام (K112)، طراحی و تولید شده است. این خودرو ارزان‌ترین خودروی داخلی بوده و جایگزین مناسبی برای پراید محسوب می‌شود. خودروی اقتصادی نسخه توسعه یافته از خودروی رنو کویید است. موتور و گیربکس این خودروی مشترک اقتصادی را خودروسازی ایران خودرو تأمین و کارخانه خودروسازی سایپا آن را تولید می‌کند.

مشخصات فنی خودروی اقتصادی

مشخصات فنی محصول مشترک ایران خودرو و سایپا به شرح زیل است:

  • دارای حجم موتور ۱ لیتری
  • دارای موتور 3 سیلندر 16 سوپاپ
  • قدرتی برابر با 70 تا ۷۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۰۰ نیوتن‌متر
  • مصرف سوخت ترکیبی کمتر از 5 لیتر در هر 100 کیلومتر
  • گیربکس 5 سرعته دستی
  • وزن 800 کیلوگرم
  • طول 3800 میلیمتر
  • عرض 1590 میلیمتر
  • ارتفاع 1490 میلیمتر
  • فاصله بین دو محور 2430 میلیمتر

طراحی ظاهری محصول مشترک ایران خودرو و سایپا

طراحی ظاهری محصول مشترک ایران خودرو و سایپا

این خودروی اقتصادی در سگمنت (A) و در دسته هاچ‌بک جمع‌وجور شهری قرار دارد. خودروی اقتصادی نیز از نظر طراحی ظاهری شباهت زیادی به رنو کویید دارد و تنها در نمای جلوی خودرو با یکدیگر تفاوت دارند. چراغ‌های جلوی خودرو بسیار نازک، کشیده و به صورت اخم‌آلود طراحی شده‌اند.

جلوپنجره خودرو نیز با خطوط تند و تیز بسیار زیادی طراحی شده و به چراغ‌های اصلی متصل هستند. همچنین روی سپر جلوی خودرو، چراغ‌های بزرگ مه‌شکن و ورودی هوا به همراه یک دیفیوزر کرومی تعبیه شده است.

مسئله دیگر دو رنگ بودن خودرو است، سقف و ستون‌ها به رنگ مشکی و بدنه خودرو به رنگ قرمز است. یک فلاپ بزرگ پلاستیکی پایین درها قرار دارد و گلگیرهای خودرو به رنگ مشکی هستند. همچنین روف رک سقفی خودرو، خودرو را به یک هاچ‌بک کراس تبدیل کرده است.

نمای عقب خودرو نیز مانند کویید بوده و چراغ‌های عقب خودرو به صورت یک تکه و بزرگ طراحی شده‌اند. همچنین دارای گرافیک داخلی بسیار مناسبی هستند. در صندوق خودروی اقتصادی با حجم‌دهی زیادی طراحی شده و سپر عقب نیز دارای یک دیفیوزر کرومی است. بنابراین خودروی مشترک اقتصادی ایران خودرو و سایپا، نسخه فیس‌لیفت رنو کویید محسوب می‌شود.

طراحی داخلی خودرو

طراحی داخلی خودرو

فضای داخلی خودروی اقتصادی ایران خودرو و سایپا از ترکیب دو رنگ قرمز و مشکی طراحی شده است که جلب توجه زیادی می‌کند. همچنین در داخل کابین خودرو، یک صفحه نمایش نسبتاً بزرگ، سیستم تهویه مطبوع دستی، فرمان ساده بدون کلیدهای کنترلی و شیشه بالابرهای برقی تعبیه شده است.

فضای داخل کابین در ردیف جلو مناسب است اما ردیف عقب خودرو، فضای کمی دارد. زیرا این خودرو، یک خودروی هاچ‌بک جمع‌وجوری شهری محسوب می‌شود. همچنین روی فرمان خودرو و نمای عقب خودرو، آرمی به شکل (V) دیده می‌شود.

در خودرو نیز دو کیسه هوا، ترمز (ABS)، (EBD)، ((BA، سنسور فشار باد تایرها، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، فرمان کمکی برقی، نمایشگر لمسی، جلو آمپر دیجیتال تعبیه شده است.

خودرو اقتصادی بازار ایران

همانطور که در بخش فوق بیان کردیم، محصول مشترک دو خودروسازی بزرگ داخلی ایران خودرو و سایپا یک خودروی اقتصادی بوده و نسخه فیس‌لیفت رنو کویید به شمار می‌رود. این خودرو جز ارزان قیمت‌ترین خودروهای داخلی در بازار خودرو محسوب می‌شود. به همین سبب پیش‌بینی می‌شود که فروش ماشین ایران خودرو و سایپا در بازار ایران با استقبال خوبی روبه‌رو شود.

همچنین این خودرو از اواسط سال ۱۴۰۲ به بازار خودرو عرضه خواهد شد. بنابراین برای اطلاع از قیمت خودرو و خرید و فروش ماشین سایپا می‌توانید به سایت فروش ماشین ایران خودرو یا سایپا مراجعه کنید. مراحل خرید یا فروش ماشین را در سایت‌های رسمی این دو خودروساز بزرگ داخلی انجام دهید.

کلام آخر

دو خودروسازی بزرگ ایران خودرو و سایپا با توجه به گفته‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت، با هدف عرضه یک خودروی باکیفیت و ارزان ‌قیمت به بازار خودرو، با یکدیگر همکاری کرده و محصول مشترکی با نام پروژه (K112) طراحی و تولید کرده‌اند. این خودرو به عنوان ارزان‌ قیمت‌ترین خودروی داخلی و جایگزین پراید در نمایشگاه تحول صنعت خودرو معرفی شده است.

همچنین محصول مشترک ایران خودرو و سایپا بر پایه رنو کویید توسعه یافته تولید شده و در قالب یک خودروی هاچ‌بک جمع‌وجور شهری به بازار خودروی ایران عرضه می‌شود. خودروی اقتصادی، ۳۸۰۰ میلیمتر طول، ۱۵۹۰ میلیمتر عرض و ۱۴۹۰ میلیمتر ارتفاع دارد. کابین خودرو نیز مجهز به تریم مشکی و قرمز، شیشه بالابر برقی و نمایشگر بزرگ روی داشبورد است.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام یک سال گذشت ولی تولید نکردن همش وعده توخالی الکی.چقدر دروغ؟

    پاسخ