;
coinex

کراس اوور جدید ایرانخودرو تانا در سال 1402 عرضه می‌شود [تصاویر]

ایرانخودرو تانا نام جدیدترین کراس‌اور ایران خودرو با همکاری شرکت چینی کایی است که قرار است تا نیمه اول سال 1402 وارد بازار کشور شود.

شرکت ایران خودرو با همکاری شرکت خودروساز چینی “کایی” درنظر دارد تا یک محصول جدید از سری کراس‌اوور به نام “ایرانخودرو تانا” را از نیمه اول سال 1402 وارد بازار خودرو کشور کند.

همچنین گفته شده است که این خودرو در کشور چین با نام X3 Pro شناخته شده است، در نتیجه امکان دارد بسیاری نام این خودرو و مشخصات آن را شنیده باشند. در ادامه خبر می‌توانید تصاویر و مشخصات تانا را ببینید.

بیشتر بخوانید: استفاده از تارا و شاهین در ناوگان تاکسیرانی ؛ مذاکرات برای ساینا ادامه دارد

کراس‌اوور ایرانخودرو تانا به ایران می‌آید

به گزارش تکراتو و به نقل از اسب بخار، مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرده است که شرکتش می‌خواهد تا در نیمه اول سال ۱۴۰۲، یک کراس‌اوور جدید را به بازار عرضه کند. این خودرو که با مشارکت کمپانی کایی به مونتاژ می‌رسد و در بازار چین X3 پرو نام دارد، در گروه صنعتی ایران خودرو «تانا» نام‌گذاری شده است.

تانا که نسخه ایرانیزه کایی X3 پرو است در نیمه اول سال ۱۴۰۲ به بازار می‌آید و در حال حاضر نسخه‌های اولیه آن به تهران آمده است. این کراس‌اوور جمع‌و‌جور در کارخانه تهران ایران خودرو مونتاژ می‌شود و نمونه‌ای دیگر از ام وی ام X55 پرو است. کایی یکی از خودروسازان چینی است که بر اساس پلتفرم و محصولات خانواده چری توسعه پیدا کرده و تانا (X3 پرو) نیز نسخه‌ای از ام وی ام X55 پرو است. این اتفاق برای ریسپکت گروه بهمن هم افتاده و این سدان نمونه‌ای آریزو ۶ پرو است.

مشخصات فنی ایران خودرو تانا

تانا قرار است با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر به بازار ایران بیاید. این پیشرانه که مهندسی AVL اتریش را دارد و مخصوص محصولات خانواده چری است، در بازار ایران قدرت ۱۴۷ تا ۱۵۶ اسب‌بخار را با گشتاور ۲۱۰ تا ۲۳۰ نیوتن متر تولید می‌کند. این پیشرانه به جعبه دنده اتوماتیک CVT مجهز است و قابلیت تعویض دنده ۹سرعته مصنوعی را دارد. این سیستم انتقال قدرت، توان را به چرخ‌های جلوی تانا ایران خودرو می‌رساند.

وزن خالص تانا ۱۳۷۸ کیلوگرم است و مصرف سوخت بهینه آن ۶.۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام می‌شود. این کراس‌اوور جمع‌وجور مونتاژی، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در حالت استاندارد در کمتر از ۱۱ ثانیه ثبت می‌کند.

فاصله محوری تانا ۲۶۳۲ میلیمتر است و باید به صورت کلی گفت که این خودرو ابعاد بسیار مشابهی به ام وی ام X55 پرو مدیران خودرو دارد. طول ۴۴۰۰ میلی متر، عرض ۱۸۳۱ میلی‌متر و ارتفاع ۱۶۵۳ میلی‌متر تانا چنین موضوعی را اثبات می‌کند. تعلیق تانا در بخش جلو از نوع مک فرسون بوده و در بخش عقب از تعلیق H توئیست بیم استفاده شده است.‌

ایمنی و امکانات رفاهی ایران خودرو تانا

احتمال آن زیاد است که ایران خودرو نسخه فول‌آپشن کایی X3 پرو را به بازار ایران بیاورد و تانا را با امکاناتی نزدیک به X55 پرو مدیران خودرو به بازار عرضه کند. نسخه فول‌آپشن کراس‌اوور جدید ایران خودرو به ۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، سنسور نور، سنسور باران، دسته دنده الکتریکی، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، تهویه الکتریکی با فناوری پاکسازی هوای کابین، استارت دکمه‌ای، قابلیت روشن شدن خودرو از طریق ریموت، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو، سانروف، چراغ روشنایی روز، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایشگر لمسی، جلو آمپر دیجیتال، کروز کنترل و… مجهز است.

قیمت کراس‌اوور ایران خودرو تانا

شنیده‌ها حاکی از آن است که قطعا ایران خودرو قیمتی کمتر از ام وی ام X55 پرو را برای کراس اوور مونتاژی انتخاب می‌کند و احتمال آن وجود دارد که این خودرو، با قیمتی در محدوده ری را و هایما S5 به بازار بیاید. در‌صورتی که شرایط فعلی را پایدار بدانیم (که البته بعید است)، می‌توان توقع داشت که ایران خودرو تانا قیمتی کمتر از ۷۵۰ میلیون تومان را در کارخانه داشته باشد. کایی X3 پرو در نسخه فول آپشن قیمت حدود ۹۴ هزار یوان (حدود ۱۲ هزار و ۸۰۰ یورو) را دارد و می‌توان این خودرو را یک کراس‌اوور اقتصادی در بازار جهانی دانست.

کراس‌اوور ایرانخودرو تانا به ایران می‌آید

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص کراس‌اوور جدید ایرانخودرو تانا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر