;
coinex

هزینه سرسام‌آور حفاظت از مارک زاکربرگ در بحبوحه بحران مالی متا!

هزینه سرسام‌آور حفاظت از مارک زاکربرگ کیسه‌های زر شرکت متا را خالی‌تر کرد. هدف از پرداخت‌های گزاف این‌چنینی در شرکت‌های بزرگ فناوری چیست؟

افزایش هزینه سرسام‌آور حفاظت از مارک زاکربرگ درست در زمانی‌که شرکت متا با بحران کمبود منابع مالی و اخراج گسترده کارمندانش مواجه شده است به‌نظر کار درستی به ذهن نمی‌آید. شرکت متا تاکنون برای حفاظت از مارک زاکربرگ بنیان‌گذار و مدیرعامل این شرکت مبلغ سالیانه 10 میلیون دلار خرج می‌کرد. اما حالا در زمان بحران مالی این هزینه‌ها را با 4 میلیون دلار افزایش به عدد 14 میلیون دلار رسانده است. علت این کار چیست؟

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی Toolformer متا با قابلیت یادگیری و تصمیم‌گیری مستقل معرفی شد!

هزینه سرسام‌آور حفاظت از مارک زاکربرگ به 14 میلیون دلار افزایش یافت

متا با ارائه‌ی پرونده‌ای به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده فاش کرد کمک هزینه‌ی سالانه‌ی قبل‌ از مالیات برای پوشش هزینه‌های امنیتی مارک زاکربرگ را که از سال ۲۰۱۸ تاکنون روی رقم ۱۰ میلیون‌ دلار ثابت باقی مانده بود به ۱۴ میلیون دلار افزایش داده است. هیئت‌مدیره‌ی این شرکت هفته‌ی گذشته اعلام کرد افزایش ۴۰ درصدی برای تأمین امنیت شخصی زاکربرگ در شرایط کنونی، تصمیمی مناسب و ضروری است.

متا می‌گوید:

افزایش هزینه‌های تأمین امنیت شخصی زاکربرگ برای رسیدگی به نگرانی‌های امنیتی است که به‌دلیل تهدیدات خاص اتخاذ شده؛ زیرا موقعیت او به‌عنوان مؤسس و مدیرعامل متا بسیار حساس است.

هزینه سرسام‌آور حفاظت از مارک زاکربرگ به 14 میلیون دلار افزایش یافت

به‌نوشته‌ی تک‌اسپات، مبلغ ۱۴ میلیون‌ دلار در سال به‌منظور استخدام پرسنل جدید، خرید تجهیزات، خدمات، بهبود وضعیت مسکونی و سایر هزینه‌های مرتبط با امنیت زاکربرگ و خانواده‌ی او درنظر گرفته شده است. این مبلغ بسیار زیاد به‌نظر می‌رسد اما رقم نهایی برای حفظ امنیت مدیرعامل متا حتی بیشتر خواهد بود زیرا پرونده‌ی SEC این شرکت، سایر هزینه‌های مربوط به امنیت را درنظر نمی‌گیرد.

غول رسانه‌های اجتماعی جهان سال گذشته ۱۶٫۸ میلیون‌دلار برای محافظت از زاکربرگ هزینه کرد و علاوه‌براین ۱۰ میلیون‌دلار کمک هزینه برای انجام این‌کار اختصاص داد که مبلغ نهایی تأمین امنیت شخصی او را به ۲۶٫۸ میلیون‌دلار می‌رساند. علاوه‌براین سال ۲۰۲۰ مبلغ ۲۳٫۴۴ میلیون‌ دلار برای حفظ امنیت بنیان‌گذار و مدیرعامل متا هزینه شده است.

اکثر شرکت‌های بزرگ فناوری، مبالغ بسیار زیادی برای حفظ امنیت مدیران اجرایی و سایر مدیران ارشد صرف می‌کنند اما به‌نظر می‌رسد هزینه‌های مربوط به حفظ امنیت زاکربرگ با اختلاف بسیار زیاد نسبت‌ به هزینه‌های مشابه برای تأمین امنیت مدیران سایر شرکت‌ها، بیشتر است.

اگرچه متا میلیون‌ها دلار برای حفظ امنیت مدیرعامل این شرکت و خانواده‌اش هزینه می‌کند، اما بعید به‌نظر می‌رسد بتواند ۱۱ هزار کارمند اخراج‌شده را راضی نگه‌ دارد؛ اقدامی که زاکربرگ مسئولیت آن را برعهده گرفت.

پرونده‌ی متا در SEC همچنین اشاره می‌کند مؤسس این شرکت فقط یک دلار در هر سال حقوق می‌گیرد اما سهام آن نشان می‌دهد درآمد بسیار بالاتری دارد. شاید زاکربرگ در فهرست ۱۰ میلیاردر برتر بلومبرگ حضور نداشته باشد اما سرمایه‌ی ۶۴٫۲ میلیارد دلاری او باعث می‌شود در رتبه‌ی ۱۸ ثروتمندترین افراد جهان قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره افزایش هزینه سرسام‌آور حفاظت از مارک زاکربرگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر