;
coinex

آموزش دواپس و لینوکس را از کجا شروع کنیم؟ نقشه راه “خانه لینوکس ایران”

آموزش دواپس و لینوکس را از کجا شروع کنیم؟ سوال بسیار مهمی برای افراد مبتدی و کسانی که به تازگی می خواهند این مسیر را شروع کنند بوجود می آید و آن سوال این است که باید از کجا شروع کنیم و پله های ترقی را طی کنیم؟

پاسخ به این سوال بسیار حیاتی و مهم برای آینده شغلی و حرفه ای هر فرد در دنیای IT است. در این قسمت می خواهیم به این سوال تا حد خوبی پاسخ بدهیم و شما را با فیلدهای مهم این حوزه آشنا کنیم. در کنار همه این ها مجموعه آنیسا می تواند به شما به صورت حرفه ای مشاوره ها و کمک های رایگانی بدهد تا آینده شغلی خود را پیدا کرده و نقشه راه کاری خود را ترسیم کنید. قدم اول این است که ببینید چه نیاز و هدفی در آینده دارید.

همان طور که می دانید حوزه IT گسترده است و بخش های گوناگونی دارد. شما بر حسب نیاز و علایق خود می توانید بخشی را انتخاب کنید و در آن متخصص شوید و آینده کاری خود را بسازید. انتخاب آن فیلد بسیار مهم و اثر گذار می باشد. مجموعه آنیسا نقشه راهی را مطابق با آخرین نیازهای بازار و معروف ترین فیلدهای حوزه IT تدوین کرده است. در این نقشه راه هفت فیلد اساسی وجود دارد که از معروف ترین فیلدهای حوزه IT و مهندسی کامپیوتر است. بر اساس توضیحات و مشاوره هایی که می گیرید و توضیحات کلی که در این مقاله به شما داده می شود باید انتخاب کنید که به کدام یک از آنها علاقه مند هستید تا بتوانید مسیر خود را به عنوان یک فرد حرفه ای ترسیم کنید.

برای ورود به دوره های آموزش دواپس وارد این لینک شوید

آموزش دواپس

آموزش مدیریت لینوکس را از کجا شروع کنیم؟

اول از همه خوب است تعریفی از این فیلد ارائه بدهیم. در یک تعریف ساده و کلی ادمین شبکه و سیستم های لینوکسی وظیفه راه اندازی، نگهداری و عیب یابی شبکه ها را دارد. این حوزه اتفاقا از حوزه های پر تقاضا و مهم در مارکت امروزی است  که بسیار مورد توجه کارفرمایان است. مشخصا برای اینکه ادمین حرفه ای شوید باید بعد از LPIC-1 دوره های LPIC-2 را بگذرانید. LPIC-2 به طور خلاصه پیوند بین لینوکس و شبکه را برقرار می کند و فرد را برای کار در شبکه های لینوکسی آماده می کند. اگر می خواهید ادمین شبکه حرفه ای باشید، Network+ و مفاهیم پایه شبکه ضروری و حیاتی است.

این دوره ها شما را برای تبدیل شدن به یک متخصص حرفه ای آماده می کند. یکی از دوره های مهم دیگری که برای شروع کارتان در این فیلد حیاتی و مهم است، دوره Bash Scripting می باشد. پیشنهاد می شود بعد از LPIC-1 یادگیری Bash Scripting را آغاز کنید. در این دوره با خودکارسازی و نوشتن اسکریپت های حرفه ای به کمک Bash را می آموزید. این دوره ها در کنار یکدیگر یک شروع بسیار عالی برای حوزه Administration هستند. امن سازی سرورها نیز تا حد زیادی برای یک ادمین حرفه ای مهم است. بعد از همه این دوره ها پیشنهاد می شود که به یادگیری امنیت بپردازید چرا که بعد از پیکره بندی و طراحی هر زیرساختی موضوع بعدی که مطرح می شود امنیت آن زیرساخت است.

برای شرکت در این کورس می توانید در دوره 303 ثبت نام کنید. اگر به حوزه مجازی سازی و High Availability علاقه مند بودید پیشنهاد می شود در دوره حرفه ای 304 شرکت کنید یا اگر به بحث رایانش ابری علاقه مند هستید دوره OpenStack پیشنهاد ماست. اگر در محیط های مختلط کار می کنید و ترکیبی از سرورهای لینوکسی و ویندوزی در کنار هم قرار دارند، دوره حرفه ای 300 پیشنهاد ماست. در چنین محیطی دانش دوره ۳۰۰ بسیار کاربردی است. در این دوره چگونگی تعامل بین سرور های لینوکسی و ویندوزی تدریس می شود که از دوره های حرفه ای مجموعه آنیسا است. دوره های دیگری نیز در این فیلد وجود دارد که بر بحث علاقه می توانید آن ها را انتخاب کنید.

آموزش دواپس (Devops) را از کجا شروع کنیم؟

یکی از حوزه های ترند بازار امروز DevOps است. هر روز که جلوتر می رویم نیاز به متخصصان DevOps در محیط های عملیاتی توسط کارفرمایان بیش تر حس می شود. به زبان ساده متخصص Devops وظیفه ارتباط و یکپارچگی بین تیم های مختلف یک پروژه از جمله تیم توسعه، شبکه و … را دارد. برای اینکه متخصص Devops شوید باید به مجموعه ای از ابزار ها و مهارت ها مسلط شوید. قبل از اینکه یک متخصص Devops باشید، به نوعی باید ادمین حرفه ای هم باشید و دوره LPIC-2 را حتما بگذرانید. LPIC2 پیش نیاز بسیاری از دوره های این پوزیشن شغلی است.

از بین دوره هایی که در چارت آنیسا نیز آمده است، دوره Docker بسیار مهم است.  این دوره به آموزش Docker به عنوان یک پلتفرم قابل انعطاف در دنیای کانتینرها می پردازد. داکر به شما اجازه می دهد که به سادگی برنامه های کاربردی خود را به صورت مقیاس پذیر و مستقل از پلتفرم ایجاد و اجرا کنید. بعد از داکر دوره kubernetes پیشنهاد ماست. داکر پیش نیاز این دوره است.  Kubernetes بعنوان یکی از برجسته ترین ابزارهای حوزه Devops مطرح گردیده و جزء موضوعات داغ Devops در این سال ها است. دوره Ansible از دوره های مهم دیگری است که موضوع آن خودکارسازی فرآیندها و تسک های مختلف است. در این دوره آموزش مدیریت پیکربندی با Ansible   و چگونگی استفاده از این ابزار پرکاربرد و قدرتمند را خواهید آموخت. دوره های قدرتمند دیگری مثل مانیتورینگ  و … نیز در چارت آنیسا وجود دارد که پیشنهاد های بعدی ما هستند و به شما کمک می کند در ادامه این راه از خود یک متخصص حرفه ای و برجسته بسازید.

برای ورود به دوره های آموزش دواپس وارد این لینک شوید

آموزش دواپس

آموزش دونت ( Devnet) را از کجا شروع کنیم؟

دوره های DevNet در مجموعه آنیسا با رویکرد open source دنبال می شود و بر مبنای vendor خاصی نیست. Devnet به معنای یکپارچه سازی و خودکارسازی زیرساخت شبکه است. پیشنهاد ما برای شروع، پس از یادگیری لینوکس، یادگیری زبان پایتون است. طبیعتا Network+ و دانش خوب از شبکه در این بخش از نقشه راه لازم است. دو دوره بسیار مهم در این پوزیشن شغلی وجود دارد. یکی از آنها Devnet from scratch و دیگری python for network engineers است که پیشنهاد ما این است که برای یک شروع عالی شرکت در این دوره ها را فراموش نکنید.

برای ورود به دوره های آموزش DevOps وارد این لینک شوید

آموزش دواپس

در دوره Devnet from scratch دید دانشجویان نسبت به Devnet عمیق تر می شود. طراحی اکوسیستم به صورت عملیاتی نشان داده شده و ارتباط بین ماژول ها تدریس می شود. دوره python for network engineers به کاربرد پایتون در حوزه شبکه می پردازد. سرفصل های این دوره بسیار می تواند در انجام تسک های سازمانی مفید واقع شود. یکی از مزیت های Devnet در سازمان ها سرعت همراه دقت است. متخصصان این حوزه کم هستند و کسانی که شبکه را به همراه automation می دانند تعداد اندکی هستند. در ادامه پیشنهاد می شود، configuration management های مختلف مثل Ansible یا Salt را بیاموزید. پس از این مقدمات می توانید در دوره ها و گرایش های مختلف این حوزه بدون مشکل شرکت کنید و کار حرفه ای خود را به عنوان یک متخصص DEVNET آغاز کنید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر