;
coinex

راه اندازی اداره کل امنیت فناوری اطلاعات در سازمان ثبت احوال

رئیس سازمان ثبت‌احوال از ایجاد و ضرورت راه‌اندازی اداره کل امنیت فناوری اطلاعات در سازمان ثبت احوال برای ارتقا امنیت فناوری اطلاعات خبر داده است.

«هاشم کارگر»، رییس سازمان ثبت‌احوال کشور، طی گفت‌وگویی با خبرنگار ایلنا ضمن تاکید بر اهمیت مدیریت نشانی اشخاص حقیقی اعلام کرد: «در سال های گذشته، نیازی به اعلام تغییر نشانی در سازمان ثبت احوال نبود؛ اما در حال حاضر، با توجه به قانون الزام تخصیص شماره ملی و کد پستی و آیین نامه آن، مصوبه پنجم جلسه یازدهم شورای اجرایی فناوری اطلاعات و نیز ماده 63 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تمام افرادی که آدرس محل سکونت‌شان تغییر می‌کند، باید به سایت اعلام اینترنتی تغییر نشانی در سازمان ثبت احوال وارد شوند و مراحل مربوط به تغییر نشانی خود را در این سایت، انجام دهند».

او درباره ضرورت استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان بیان داشت: «سازمان ثبت احوال کشور در نظر دارد برای ارتقای کیفیت و تنوع خدمات به شهروندان در خصوص استفاده از روش‌ها و ابزار‌های نوین احراز هویت، تولید بدنه و تراشه کارت هوشمند ملی، ارتقا و هوشمندسازی تجهیزات صدور شناسنامه، تولید اسکنر‌های اثرانگشت و عنبیه، ابزار‌های تصویربرداری و پردازش تصویر برای شناسایی و کشف جعل، تجهیزات امنیتی و ذخیره‌ساز و تولید کلید و گواهی الکترونیک از ظرفیت و توان شرکت‌های دانش‌بنیان نیز استفاده کند».

بیشتر بخوانید: راه‌اندازی سامانه تشخیص چهره سازمان ثبت احوال کشور

راه‌اندازی اداره کل امنیت فناوری اطلاعات در سازمان ثبت احوال

رئیس سازمان ثبت‌احوال در ادامه متذکر شد: «سازمان ثبت احوال کشور متولی مدیریت نشانی اشخاص حقیقی و ارائه آمار و گزارش‌های جابجایی و مهاجرت مبتنی بر اطلاعات پایگاه نشانی ایرانیان است، می‌باشد و با توجه به آثار مهم ثبت نشانی در سامانه سازمان ثبت احوال کشور، به منظور تسریع و تسهیل این امر برای شهروندان شرایط مدنظر قرارگرفته شده است».

اداره کل امنیت فناوری اطلاعات در سازمان ثبت احوال

کارگر اضافه کرد:

«انجام مطالعه در این خصوص به منظور افزایش سطح اتقان اسناد و مدارک هویتی صورت پذیرفته است. در این رابطه تولید برخی نرم افزارهای مورد نیاز سازمان از طریق شرکت‌های دانش بنیان انجام می‌پذیرد. همچنین در تجهیز فناورانه مرکز داده و ادارات تابعه از توان تولیدی شرکت دانش بنیان استفاده می‌گردد».

وی در پایان در مورد ایجاد اداره کل امنیت فناوری و فضای مجازی بیان کرد: «در راستای ارتقاء امنیت فناوری اطلاعات در سازمان ثبت احوال کشور، اداره کل امنیت به عنوان بازوی اجرایی موضوع در معاونت فناوری اطلاعات ایجاد شده است».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص راه‌اندازی اداره کل امنیت فناوری اطلاعات در سازمان ثبت احوال چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر