;
coinex

زارع پور: رشد اقتصاد دیجیتال تا پایان دولت سیزدهم به ده درصد می‌رسد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر از رشد اقتصاد دیجیتال تا پایان دولت سیزدهم به میزان 10 درصد خبر داد.

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جریان حضور در نهمین همایش بانکداری الکترونیکی و نظام پرداخت بیان گرد: «فناوری اطلاعات انقلابی در تمام بخش‌های زندگی ما ایجاد کرده است و به نظرم سرعت این تغییرات به نفع مردم است. انقلاب صنعتی چهارم با فناوری اطلاعات گره خورده است و محور تحول در همه ابعاد زندگی خواهد بود». زارع‌پور، درباره نگرش رئیس دولت سیزدهم به حوزه فناوری اطلاعات اعلام کرد:

«آیت الله رئیسی اگرچه IT MAN  نیستند ولی IT فهم هستند و درک خوبی نسبت به فناوری اطلاعات دارند».

او در مورد روند رشد اقتصاد دیجیتال تا پایان دولت سیزدهم اظهار داشت: «در ابتدای دولت سیزدهم سهم ما از اقتصاد دیجیتالی 6.4 درصد بود و در حال حاضر به سهم 7.4 درصد رسیده‌ایم و تا پایان دولت سیزدهم به رشد ده درصدی در اقتصاد دیجیتالی خواهیم رسید».

بیشتر بخوانید: زارع‌پور: تماس تصویری بدون نیاز به اپلیکیشن به زودی میسر می‌شود

برنامه رشد اقتصاد دیجیتال تا پایان دولت سیزدهم

همچنین وزیر ارتباطات در مورد رویکرد دولت سیزدهم به اقتصاد دیجیتالی اعلام داشت: «با فهم درست دولت سیزدهم، رشد  اقتصاد دیجیتالی به عنوان محور کلیدی دولت قرار گرفته است. به همین دلیل اولین و آخرین کارگروه ویژه دولت تحت عنوان کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال شکل گرفت که مصوبات آن معادل مصوبه هیات وزیران است».

رشد اقتصاد دیجیتال تا پایان دولت سیزدهم

وی اضافه کرد:

«این کارگروه در حال حاضر ده عضو دارد که وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی نیز عضو آن هستند. من از همینجا دعوت می‌کنم اگر مسئله‌ای در حوزه تنظیم‌گری است که با مصوبه هیات وزیران رفع می‌شود ما در این کارگروه آن مسئله را در دستور کار قرار می‌دهیم».

زارع‌پور در پایان ضمن تاکید بر توسعه زیرساخت‌های ارتباطاتی گفت: «توسعه اقتصاد دیجیتالی به توسعه زیرساخت ارتباطاتی کشور وابسته است. ما در حال حاضر در انتهای لیست کشورها در دسترسی به اینترنت ثابت قرار داریم و اکنون در دولت سیزدهم تلاش داریم با توسعه فیبر نوری برای تمام خانوارها در شهرها و روستاهای کشور وضعیت دسترسی مردم به اینترنت ثابت را بهبود ببخشیم و امیدواریم به پوشش 80 درصدی فیبر نوری در کشور دست پیدا کنیم».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص میزان رشد اقتصاد دیجیتال تا پایان دولت سیزدهم چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر