;
coinex

ساخت پهپاد از بدن پرندگان مرده [+ویدیو]

ساخت پهپاد از بدن پرندگان مرده جانی دوباره به این پرندگان زیبا داده است. این پهپادها به‌دست یک دانشمند ایرانی ساحته شده‌اند.

ساخت پهپاد از بدن پرندگان مرده توسط یک دانشمند ایرانی به‌منظور اهداف جاسوسی شکل گرفته است. این پرندگان پهپاد همچنین برای فیلم‌برداری از مناظر حیات‌وحش کاربرد دارند و می‌توانند با به پرواز درآمدن و اتصال دوربین‌های مختلف به آنها، تصاویری جالب به ثبت رساند. نکته جالب دیگر در مورد این پهپادها این است که مانند پرندگان زنده توانایی بال زدن دارند و بدون اینکه کسی متوجه شود اقدام به جاسوسی کند.

بیشتر بخوانید: پنتاگون یک گروه پهپادی بزرگ برای نابودی هر نوع ساختار دفاعی توسعه می‌دهد

ساخت پهپاد از بدن پرندگان مرده

محققان اخیراً با استفاده از لاشه‌ی پرندگان، پهپادهای قابل پروازی ساخته‌اند که درحالت عادی شبیه پرندگان معمولی به‌نظر می‌رسند. براساس مقاله‌ی منتشر شده در مؤسسه‌ی هوانوردی آمریکا، محققانی که این نوع پهپادهای پرنده‌مانند را طراحی کرده‌اند به استفاده از آن‌ها برای دریافت نگاه کلی یکپارچه‌ به حیات‌وحش اشاره کرده‌اند؛ البته کاربرد دیگر این طراحی، جاسوسی از مردم بدون جلب‌توجه است.

مصطفی حسنعلیان، استادیار مهندسی مکانیک در نیومیکزیکو تک، سرپرست تیم تحقیق و توسعه‌ی پهپاد پرنده‌مانند در مصاحبه‌ی خود با نیوساینس گفت:

در ساخت پهپاد می‌توان به‌جای استفاده از مواد مصنوعی، از بدن پرندگان مُرده استفاده کرد.

گفتنی است پهپادهای ساخته‌شده با بدن پرندگان مرده می‌توانند مثل پرندگان واقعی بال بزنند و پرواز کنند.

ساخت پهپاد از بدن پرندگان مرده

به گزارش فیوچریسم، محققان از قطعات تاکسیدرمی‌شده‌ی برخی پرنده‌ها مثل کبوتر، قرقاول، مرغ‌ مگس‌خوار و کلاغ برای ساخت پهپاد استفاده کرده‌اند و از همه‌ی اجزای بدن آن‌ها مثل سر، دم و بال بهره گرفته‌اند. این راهکار به تیم تحقیقاتی اجازه می‌دهد حرکات پرنده و بال زدن آن را با دقت بیشتر تقلید کنند. البته اعضای این تیم خاطرنشان می‌کنند ایجاد چنین طرحی برای ساخت پهپاد واقعاً مشکل است.

به‌هرحال، روش بال زدن باعث می‌شود بدن مرده‌ی پرنده مثل نمونه‌ی زنده‌ی آن تکان بخورد و کمتر کسی متوجه مصنوعی بودن آن خواهد شد.

رافائل زوفری، متخصص رباتیک هوایی در مؤسسه‌ی فناوری فدرال سوئیس به نیوساینس گفت: «ساخت پهپاد با بدن پرندگان مرده، به طراحی و ساخت بال ویژه‌ای نیاز دارد و این‌کار واقعاً دشوار است زیرا مدل‌سازی و به‌دست آوردن ابعاد دقیق بال‌ها فرآیند بسیار سختی است.»

البته قبل‌از اینکه پهپادهای پرنده‌مانند واقعاً بتوانند به پرواز درآیند باید تنظیماتی روی آن‌ها اعمال شود. این طرح درحال‌حاضر مثل یک پرنده‌ی واقعی، کارآمد نیست و محققان اعلام کرده‌اند انعطاف‌پذیری بال‌ها و همچنین روش اتصال آن‌ها به مفاصل باید بهبود یابد.

حسنعلیان در بخش دیگری از توضیحات خود گفت:

گاهی‌اوقات شما نمی‌خواهید مردم بفهمند که این پهپاد، یک پرنده‌ی واقعی نیست.

برخی عایق‌های صوتی اضافه می‌توانند به کاهش صدای قطعات داخلی پهپاد پرنده‌مانند کمک کنند. در مقاله‌ی تیم تحقیقاتی آمده است که استفاده از چرخ‌دنده‌های مخصوص به‌جای چرخ‌دنده‌های معمولی، می‌تواند به کاهش صدای دستگاه کمک کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره ساخت پهپاد از بدن پرندگان مرده چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر