;
coinex

مشاهده شفق‌های قطبی قرمز رنگ در اروپا و آمریکا ؛ علت این پدیده چیست؟ [+تصاویر]

مشاهده شفق‌های قطبی قرمز رنگ در اروپا و آمریکا پدیده‌ای نادر و شگفت‌انگیز ایجاد کرده است. علت ایجاد شفق‌های قطبی قرمزرنگ چیست؟

کاربران فضای مجازی به‌تازگی ضمن مشاهده شفق‌های قطبی قرمز رنگ در اروپا و آمریکا، عکس‌ها و مطالبی جالب از این پدیده نادر و شگفت‌انگیز منتشر کرده‌اند که مشاهده آن خالی از لطف نیست. اما نکته دیگری که در این میان ذهن افراد را به خود درگیر می‌کند، علت ایجاد این شفق‌های قطبی قرمزرنگ است. در ادامه می‌توانید از علت ایجاد این پدیده اطلاعاتی بدست آورید.

بیشتر بخوانید: دانشمندان: موجودات فضایی از سیاهچاله‌ها به عنوان رایانه کوانتومی استفاده می‌کنند!

مشاهده شفق‌های قطبی قرمز رنگ در اروپا و آمریکا

پدیده عجیب شفق های قطبی قرمز رنگ در آمریکا و اروپا مشاهده شد. در ادامه ضمن مشاهده تصاویری از شفق‌های قرمز، دلیل شکل‌گیری آنها را نیز بررسی خواهیم کرد.

به‌تازگی بسیاری از کاربران ساکن مناطق شمال آمریکا و اروپا تصاویری را از پدیده عجیب شفق‌های قطبی قرمز رنگ در فضای مجازی منتشر کردند که توانسته نگاه بسیاری را به خود جلب کنند؛ اما شفق‌های قطبی قرمز رنگ چگونه ایجاد می‌شوند؟

مشاهده شفق‌های قطبی قرمز رنگ در اروپا و آمریکا

طبق اعلام کارشناسان، طوفان‌های ژئومغناطیسی که از انفجارهای پلاسمایی خورشید ناشی می‌شوند، هنگام رسیدن به جو زمین یک منظره شفق قطبی کمیابی را در آسمان به‌وجود می‌آورند. این موج جدید به این دلیل بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته که در سایه‌های کمیاب قرمز وارد شده بود؛ در این بخش موج‌ها برای نفوذ بیشتر به اتمسفر زمین به غلظت بیشتری از ذرات باد خورشیدی نیاز دارند.

در واقع جریانی از پلاسمای خورشیدی که اخیرا به زمین رسیده بود، به دلیل قدرت زیاد توانست بخش‌های بالایی اتمسفر زمین را با ذرات باد خورشیدی باردار کند و شفق‌های قرمز رنگ نادری در آسمان بخش‌های زیادی از کانادا، شمال آمریکا و اروپا به‌وجود آورد.

پیش‌بینی‌کنندگان آب‌وهوای فضایی اعلام کردند:

این پدیده به مدت چند شب در این مناطق قابل مشاهده خواهد بود؛ چرا که به‌تازگی طوفان‌های ژئومغناطیسی جدیدی به زمین رسیده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص مشاهده شفق‌های قطبی قرمز رنگ در اروپا و آمریکا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر