;
coinex

جو بایدن حامی جدید ممنوعیت واردات اپل واچ به آمریکا ؛ کوپرتینویی‌ها در بحرانی بی‌سابقه!

رئیس جمهور آمریکا هم از حکم کمیسیون ITC در خصوص نقض حق اختراع توسط اپل حمایت کرد و به نظر ممنوعیت واردات اپل واچ به آمریکا در آستانه رسمی شدن است!

با توجه به رویکرد بایدن در خصوص پرونده نقض حق اختراع، در صورتی که دادگاه استیناف به نفع اپل رای ندهد به زودی واردات اپل واچ به آمریکا ممنوع می‌شود. این محصولات در کشورهای چین و ویتنام ساخته و وارد آمریکا می‌شوند.

شرکت AliveCor که در حوزه تولید دستگاه‌های پزشکی فعالیت دارد از حمایت بایدن از موضع این شرکت در قبال پرونده اپل ابراز خشنودی کرده است. این اقدام بایدن می‌تواند منجر به ممنوعیت واردات اپل واچ به علت تجهیز به قابلیت نوار قلب شود.

بیشتر بخوانید: احتمال عرضه اپل واچ دوربین‌دار توسط اپل!

ممنوعیت واردات اپل واچ به آمریکا

مدیرعامل AliveCor، در بیانیه‌ای در این خصوص توضیح داد: «ما رئیس‌جمهور بایدن را برای حفظ حکم ITC و مسئول‌دانستن اپل در برابر نقض پتنت‌هایی که پایه و اساس فناوری برجسته‌ی EKG ما هستند، تحسین می‌کنیم.»

اواخر سال میلادی 2022 بود که کمیسیون ITC بعد از تحقیقات گسترده اپل را به نقض فناوری شرکت AliveCor در اپل واچ و در زمینه فناوری ثبت نوار قلب متهم کرد. در نتیجه این رای، این کمیسیون توصیه کرد که دستور محرومیت محدود اپل واچ صادر و مدل‌های این ساعت که قابلیت EKG دارند از بازار جمع‌آوری شوند.

جو بایدن حامی جدید ممنوعیت واردات اپل واچ به آمریکا ؛ کوپرتینویی‌ها در بحرانی بی‌سابقه!

در صورتی که چنین حکمی در دستور کار نهادهای اجرایی آمریکا قرار بگیرد، واردات اپل واچ مجهز به نوار قلب به بازار آمریکا ممنوع می‌شود. هانا اسمیت، سخنگوی اپل در این باره می‌گوید که این شرکت در دادگاه استیناف حوزه فدرال آمریکا در این پرونده درخواست تجدیدنظر خواهد کرد.

نکته تعیین کننده اینکه، هفته گذشته و در آستانه تصمیم‌گیری جو بایدن در خصوص پرونده اپل واچ، کوپرتینویی‌ها با صرف هزینه گزاف، لابی‌گری گسترده‌ای را شکل دادند و امیدوار بودند رئیس جمهور آمریکا به نفع آن‌ها تصمیم بگیرد اما در نهایت اینطور نشد و بایدن تصمیم به وتو کردن حکم ITC نگرفت.

البته تصمیم جدید جو بایدن البته به معنای این نیست که به زودی تمامی ساعت‌های اپل از بازار جمع‌آوری می‌شوند. هانا اسمیت در این خصوص در گفتگویی با رسانه ورج اعلام کرد که در حال حاضر حکم ITC هیچ تاثیر مستقیمی بر بازار نخواهد داشت چون هیئت محاکمه و استیناف پتنت آمریکا اعلام کرده که فناوری EKG شرکت AliveCor را اساسا نمی‌توان ثبت اختراع کرد. AliveCor درخواست تجدیدنظر این حکم را ثبت کرده است و اگر در دادگاه موفق شود، احتمالا ممنوعیت واردات اپل واچ اجرایی خواهد شد.

گفتنی است که در حال حاضر AliveCor تنها شرکتی نیست که پیگیر پرونده ممنوعیت واردات اپل واچ به علت نقض پتنت است. شرکت مسیمو که اتفاقا یک مدیر ایرانی به نام جو کیانی دارد و در حوزه دستگاه‌های پزشکی فعالیت دارد مدعی شده که اپل پنج مورد از پتنت‌های فناوری پالس اکسی‌متر این شرکت را نقض کرده است.

یک ماه پیش، قاضی کمیسیون ITC به نفع شرکت مسیمو رای داد و حدود دو ماه دیگر در خصوص ممنوعیت واردات اپل واچ به آمریکا تصمیم‌گیری می‌کند. در صورت صدور چنین حکمی، تمامی ساعت‌های اپل از زمان عرضه اپل واچ سری 6 به بعد که حسگر SpO2 داشته باشند از بازار آمریکا جمع‌آوری خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره ممنوعیت واردات اپل واچ به آمریکا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    لعنت به اون شرکت alivecor آخه **** فکردی میتونی اپل واچ را وارداتی ممنوع کنی

    پاسخ