;
coinex

ممنوعیت استفاده از ChatGPT در چین ؛ متخلفان مجازات می‌شوند!

دانشگاه هنگ‌کنگ دستور ممنوعیت استفاده از ChatGPT در چین را صادر کرد. طبق این اعلامیه، استفاده از این چت بات و یا هر ابزار دیگر مبتنی بر هوش مصنوعی برای دوره‌های تحصیلی در این کلان شهر ممنوع است.

پیش از اعلام دانشگاه هنگ کنگ، بسیاری از مجلات علمی معتبر جهان نیز در سیاستی ممنوعیت استفاده از ChatGPT به عنوان یک پلتفرم محبوب در زمینه نویسندگی را اعلام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: افزونه ChatGPT برای گوگل کروم عرضه شد [+ فیلم]

ممنوعیت استفاده از ChatGPT در چین

به گزارش سی‌جی‌تی‌ان، موسسه مذکور نخستین و تنها موسسه در این کلان‌شهر است که چنین دستوری را صادر می‌کند. پروفسور یان هالیدی، معاون آموزش و یادگیری این دانشگاه، ضمن اعلام این ممنوعیت از طریق ارسال ایمیل به دانشجویان گفت:

تهیه پیش‌نویس یک خط‌مشی بلندمدت در مورد ابزارهای هوش مصنوعی زمان می‌برد. بنابراین ما باید یک سیاست کوتاه‌مدت را به عنوان یک اقدام موقت اتخاذ کنیم. ما استفاده از ChatGPT یا هر ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی دیگر را برای همه کلاس‌ها، درس‌ها و انجام تکالیف در دانشگاه هنگ‌کنگ ممنوع می‌کنیم.

هالیدی گفت: «اگر دانشجویان بخواهند از برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کنند، باید رضایت کتبی را از مدرس دوره خود دریافت کنند؛ در غیر این صورت، هرگونه تخلف به عنوان سرقت ادبی تلقی می‌شود.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی ممنوعیت استفاده از ChatGPT در چین چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر