;
coinex

قابلیت مصرف رم و انرژی گوگل کروم فعال شد

قابلیت مصرف رم و انرژی گوگل کروم فعال شد. این قابلیت به مصرف کمتر رم و انرژی لپ تاپ و یا کامپیوتر شما کمک می‌کند.

در دسامبر سال گذشته، گوگل حالت‌های جدیدی برای صرفه‌جویی در مصرف حافظه و انرژی مرورگر کروم در ویندوز، مک، لینوکس و کروم‌بوک‌ها را معرفی نمود و حال این عرضه این قابلیت‌ها در دو حالت Memory Saver و Energy Saver استارت خورده است.

بیشتر بخوانید: افزونه ChatGPT برای گوگل کروم عرضه شد [+ فیلم]

قابلیت مصرف رم و انرژی گوگل کروم فعال شد

به زودی دو قابلیت جدید کروم در آپدیتی به کاربران عرضه شده و به‌صورت پیش‌فرض فعال می‌شود. در واقع، Memory Saver به نرم‌افزار اجازه می‌دهد تا به‌طور خودکار حافظه رم درگیر در زبانه‌های غیرفعال را آزاد کند تا سایر زبانه‌ها و برنامه‌های سیستم بتوانند به این منابع دسترسی داشته باشند.

در این شرایط، زبانه‌های غیرفعال در نوار زبانه‌ها باقی می‌مانند، اما وقتی دوباره به آن‌ها مراجعه کنید، مجددا بارگذاری می‌شوند. کروم همچنین در گوشه نوار آدرس آیکنی را نشان می‌دهد که می‌گوید این زبانه فریز شده بود و حالا دوباره فعال شده است.

قابلیت مصرف رم و انرژی گوگل کروم فعال شد

با اضافه‌شدن این قابلیت به مرورگر گوگل، می‌توانید تعیین کنید که می‌خواهید چه سایت‌هایی همیشه فعال باشند. در این صورت حتی اگر برای یک مدت طولانی به این سایت‌ها سر نزنید، زبانه آن‌ها غیرفعال نمی‌شود. گوگل می‌گوید کروم با Memory Saver تا 30 درصد کمتر انرژی مصرف می‌کند.

قابلیت دیگر که Energy Saver نام دارد، با محدودسازی فعالیت‌های بک‌گراند و جلوه‌های بصری، مصرف انرژی را کاهش می‌دهد. این محدودیت‌ها روی انیمیشن‌ها و جلوه اسکرول نرم اعمال می‌شوند و نرخ فریم ویدیوها را کاهش می‌دهند.

قابلیت مصرف رم و انرژی گوگل کروم فعال شد

اگر این قابلیت را فعال کنید، احتمالاً می‌توانید تفاوت‌هایی را در عملکرد گیمینگ و پخش ویدیو ببینید. به‌علاوه، یک آیکن شبیه به برگ در سمت راست نوار آدرس اضافه می‌شود که فعال‌بودن Energy Saver را نشان می‌دهد و می‌توانید با کمک آن به‌راحتی این ویژگی را غیرفعال کنید. قابلیت جدید صرفه‌جویی در انرژی می‌تواند به‌صورت خودکار با رسیدن سطح شارژ باتری به کمتر از 20 درصد یا زمانی که لپ‌تاپ به برق وصل نیست، فعال شود.

اگر این دو ویژگی جدید را در کروم 110 نمی‌بینید، می‌توانید از فلگ‌های زیر استفاده کنید:

  • chrome://flags/#battery-saver-mode-available
  • chrome://flags/#high-efficiency-mode-available

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره قابلیت مصرف رم و انرژی گوگل کروم چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر