;
coinex

پایان اختلال اینترنت و بازگشت به وضعیت عادی؟! درخواست ریاست جمهوری از وزیر ارتباطات

نامه صریح دفتر ریاست‌جمهوری به وزیر ارتباطات ممکن است به پایان اختلال اینترنت و دسترسی دوباره مردم به اینترنت آزاد ختم شود.

آیا پایان اختلال اینترنت و دسترسی اینترنت آزاد درحال شکل‌گیری است؟ طبق نامه‌ای که دفتر ریاست‌جمهوری برای وزیر ارتباطات ارسال کرده، زارع‌پور مکلف شده است تا هرچه‌سریع‌تر موضوع بازگرداندن اینترنت به شرایط عادی را در کارگروه اقتصاد دیجیتال بررسی کند. این درحالی‌ست که فیلترینگ اینترنت در زمان اعتراضات به‌دستور نهادهای امنیتی اجرا شد؛ ولی بازگرداندن آن به شرایط عادی در کارگروه اقتصاد دیجیتال بررسی می‌شود. با این رویه احتمالاً تمامی محدودیت‌های اعمال‌شده در چند وقت اخیر برداشته خواهد شد و مردم می‌توانند از اینترنت آزاد استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اطلاعیه: تمامی سرورهای Cloudflare در ایران مسدود شده است! [+آپدیت: کلودفلر تأیید کرد!]

آیا اختلال اینترنت روزهای پایانی خود را طی می‌کند؟

در راستای درخواست رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس مبنی بر بازگشت اینترنت به شرایط عادی، دفتر ریاست‌جمهوری از وزیر ارتباطات خواست تا شرایط این امر را در کارگروه اقتصاد دیجیتال بررسی کند.

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس 19 دی‌ماه امسال با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور، خواستار بازگشت اینترنت به شرایط عادی شد. حال با گذشت بیش از یک ماه از این نامه، دفتر ریاست‌جمهوری طی نامه‌ای درخواست کرد که این موضوع  در کارگروه اقتصاد دیجیتال بررسی شود. کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال دی ماه سال گذشته تشکیل شد و مصوبات این کارگروه تقریبا در حد مصوبات هیات وزیران قدرت دارد. این کارگروه تشکیل شده از وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران.

اختلال اینترنت روزهای پایانی خود را طی می‌کند

در این نامه که 27 بهمن‌ماه سال جاری از سوی رئیس دفتر رئیس‌جمهور خطاب به وزیر ارتباطات نوشته شده، آمده است:

«احتراماً نامه شماره 1254890 مورخ 1401/10/19 نماینده محترم مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و گزارش این دفتر درخصوص «لزوم بازگرداندن اینترنت به شرایط عادی و فراهم‌کردن دسترسی مردم به اینترنت آزاد»، به استحضار رسید، حسب نظر رئیس‌جمهور محترم، مقتضی است موضوع توسط کارگروه اقتصاد دیجیتال بررسی، پیگیری و اعلام نتیجه شود.»

اختلال اینترنت روزهای پایانی خود را طی می‌کند

اعمال محدودیت‌ها در اینترنت توسط نهادهای امنیتی صورت گرفته است و بارها گفته شده که باید برطرف‌کردن آن نیز توسط همین نهادها صورت گیرد. «عیسی زارع‌پور» بارها در پاسخ به زمان رفع فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ گفته است که دخل و تصرفی در فیلترینگ و رفع آن ندارد:

بنده دخل و تصرفی در این مورد ندارم و تصمیم‌گیر نیستم. شورای امنیت کشور تصمیم گرفته است و اگر قراری بر بازگشت باشد، آنجا باید تجدیدنظر کند. من حتی عضو شورای امنیت کشور هم نیستم.

بااین‌حال دفتر ریاست‌جمهوری بررسی این موضوع را به کارگروه اقتصاد دیجیتال سپرده است و به‌نظر می‌رسد این کارگروه باید موضوع برگرداندن اینترنت به شرایط عادی را از نهادهای مربوطه، پیگیری کند.

گفتنی است «مجتبی توانگر»، در نامه پیشین خود به رئیس‌جمهور، از تشکیل صندوق خسارت اینترنت نیز سخن گفته بود: «پیشنهاد می‌شود صندوق جبران خسارت فیلترینگ در کشور راه‌اندازی شده تا کسب‌وکارهای خسارت‌دیده امکان بازگشت مجدد به چرخه خدمت به کشور و ازسرگیری فعالیت اقتصادی را بیابند. این صندوق می‌تواند هزینه‌ سیاست‌های نادرست را نیز شفاف کرده و مسئولیت‌پذیری سیاست‌گذاران را ارتقا دهد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پایان اختلال اینترنت و دسترسی اینترنت آزاد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (18 نظر)

    غلط کرد رییسی با وزیر مشنگش شبیه ماتت اسب ابی میمونه قیافه زارع پور اگر اینترنت اختلالش پایان یافته باشه ، هنوز فیلترینگ شدید با اختلال شدید اینترنت پهنای باند بین الملل رو فیبر نوری سرعتش از adsl بیست سال پیشم کمتره تو بازی انلاین پاکت لاست شدید با چند ثانیه تاخیر داری هدفتون فروش اینترنت گران قیمت که روشون vpn که دست ی مشت مشنگ زادس

    پاسخ

    وعده سر خرمن که میگن همینه الان بعد یه هفته کامنت میزارم ولی اینترنت هنوز رفع فیلتر نشده و نخواهد شد اینترنت فقط ماهواره ای اینا نون خوردنم ازمون میگیرن میگن گناهه روزه بگیرید مثل یمنیا گشنگی بخورید به فکر آخرت باشید

    پاسخ

    هیچکس از تو نون و آب رو نگرفته فقط بخاطر اینکه مردم سر اعتقادات مذهبی خودشون یک ماه رو با سختی روزه میگیرن تو نباید در ملع عام چیزی بخوری. یا برو یه گوشه، یا برو تو خونت و آنقدر بخور تا بترکی کسی هم بهت چیزی نمیگه.

    پاسخ

    به من که اصلا جالب نیست همون فیلتر باشه بهتره چون هرچی کثیف کاری کلاه برداری بی آبرو کردن تواین مجازی ها اتفاق میفته .خواهشن تو همون فیلتربمونه

    پاسخ

    درسته که تو اینترنت اتفاقات بد هم میوفته، ولی دلیلش اینه که ما بلد نیستیم ازش درست استفاده کنیم. راهش فیلتر کردن همه چیز نیست. ما باید راه درست استفاده از اینترنت رو یاد بگیریم. اگر یاد بگیریم کسی هم حق نداره فیلترینگ راه بندازه. مشکلی هم پیش نمیاد.

    پاسخ

    باز صد رحمت به آذری جهرمی این یکی خیلی بدردنخوره چقدربدم میاد ازش

    پاسخ

    ممکنه برای عید نوروز درست کنن

    پاسخ

    همون سیاست کثیف قبل رو دنبال میکنن. یه چیزی رو که حق خود مردم هست ازشون میگیرن و بعد با هزارتا منت و وعده وعید به صورت قطره چکانی میدن. یه سری آدم ساده لوح هم خوشحال میشن.
    تو این مملکت هیچ چیزی شرایط عادی نداشته و نداره که بخواد اینترنت به حالت عادی برگرده.

    پاسخ

    جناب وزیر که قبلا گفته بودن تو قضیه فیلترینگ هیچ کارست ؟ چی شد ؟ الان شدن همه کاره ؟ یا ما رو خر فرض کردن؟ به احتمال مورد آخر درسته

    پاسخ

    متاسفانه توی بدترین شرایط بدترین کشور به دنیا آمدیم خدایا چه گناهی کردیم

    پاسخ

    بازگشت به نقطه اول تو این مملکت دستاورد محسوب میشه

    پاسخ

    مطمئن باشید هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. داستان این جماعت و اینترنت آزاد، داستان جن و بسم‌الله است. بنابراین؛ امیدوار نباشید.

    پاسخ

    آیا تا حالا حتی یک بار اتفاق افتاده که که وضعیت به قبل از اعتراضات هردوره ای برگرده؟؟؟

    پاسخ

    نه چون شیوه درست اعتراض، آتش زدن خانه مردم و شکستن شیشه اتوبوس و خراب کردن آمبولانس و ترکاندن ماشین مردم نیست. به نظرم مشکل از خودمونه که با خودمون درگیریم و حتی شیوه درست اعتراض رو هم بلد نیستیم.

    پاسخ

    خداکندراست.باشدحال.که.رییس.جمهورمحترم.هم.خاهان.بازگشت.اینترنت.به.رول.قبل.هستن.بایدتواین۱۵روزحل.میشدولی.نشده.پس.میشه.نتیجه.گرفت.که.امکان.بازگشت.به.روال.قبل.امکان.پذیرنمیباشدچراچون.آقازاده.هاخودشان.اینترنت.جداگانه.دارندوتاآنهاهم.طعم.اینترنت.بدون.سرعت.رانچشندمنکه.فکرنمیکنم.مثل.قبل.شود

    پاسخ

    هستیم و اون روز رو می بینیم !
    به هیچ وجه وضع بهتر نمیشه تو این مملکت
    هر روز خرابی ها بیشتر میشه و هر روز وعده های سر خرمن بیشتر

    ساده نباش

    پاسخ

    دلار 100 هزار تومان

    پاسخ

    لازم به ذکره که اتمام اختلالات به معنای رفع فیل…… نیست ، به معنای اجازه داده متصل شدن و پ ن هست ، دلتونو به این اخبار ضد و نقیض دار خوش نکنین

    پاسخ