;
coinex

وزیر ارتباطات: وزارت صمت باید در خصوص ممنوعیت ورود آیفون 14 شفاف‌سازی کند!

وزیر ارتباطات طی اظهاراتی مسئولیت کامل ممنوعیت ورود آیفون 14 و سری‌های بعدی آن را متوجه وزارت صمت دانسته و خواستار شفاف‌سازی این وزارتخانه شده است.

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در روز جاری به تاریخ 3 اسفند 1401 طی جلسه هیات دولت در مورد ممنوعیت ورود آیفون 14 و سری‌های بعدی این برند بیان داشت: «هرگونه محدودیتی ممکن است مشکلاتی برای مردم ایجاد کند. در این حوزه عدم شفافیت وجود دارد و از دوستانم در وزارت صمت می‌خواهم مساله را روشن کنند. البته دیدم دیروز تصویری از فرودگاه منتشر شد که واردات آیفون 14 به بالا مشکل دارد. اما باید در این رابطه از وزیر صمت سوال کنید. من در حوزه ثبت سفارش گوشی و محصولات الکترونیکی مسئولیتی ندارم».

وزیر ارتباطات به مانند روال هفته‌های سابق درمورد استفاده مردم از پیام‌رسان‌های داخلی نیز اعداد و آمارهایی را به این شرح ارائه کرد: «میزان استفاده مردم از پلتفرم‌های داخلی روزبه‌روز در حال افزایش است. مجموعاً بیش از 35 میلیون کاربر یکتا در این پلتفرم‌ها حاضرند. در یک ماه گذشته 21 میلیون نفر از مردم از ایتا استفاده کرده‌اند. بله به حدود 15 میلیون کاربر فعال ماهانه و روبیکا نیز به حدود 38 میلیون کاربر فعال ماهانه رسیده است. برنامه ما در وزارت ارتباطات این است که زیرساخت‌های لازم را به منظور خدمات‌رسانی بهتر و باکیفیت برای همه پیام‌رسان‌ها فراهم کنیم».

بیشتر بخوانید: خرید آیفون 14 در کشورهای مختلف با چند درصد از حقوق سالانه ممکن است؟

نظر وزیر ارتباطات درباره ممنوعیت ورود آیفون 14

زارع‌پور همچنین در ادامه گفته‌های خود را درباره واردات گوشی‌های هوشمند به کشور اضافه کرد: «ما از این ممنوعیت استقبال نمی‌کنیم. اولاً باید تلاش کنیم به سمت گوشی‌های تولید داخل برویم. ما سالی سه چهار میلیارد دلار در قالب حدود 15 میلیون گوشی وارد می‌کنیم. ظرفیت بسیار خوبی در این زمینه وجود دارد و شرکت‌های داخلی هم حضور دارند».

ممنوعیت ورود آیفون 14

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه در خصوص دستگاه‌های متصل به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند نیز توضیحاتی را ارائه کرد: «تابه‌حال 93 درصد از دستگاه‌های مشمول به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده‌اند و نزدیک به سه هزار خدمت از این طریق به مردم عزیز ارائه می‌شود. دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، بانک‌های دولتی غیر از یک بانک و دو سه دستگاه اجرایی متصل نشده‌اند. امیدواریم تا پایان سال بر اساس قولی که داده‌اند متصل شوند».

او در پایان سخنان خود را به این شکل به اتمام رساند: «اگر دستگاه‌های باقی‌مانده متصل نشدند، دستگا‌ه‌های نظارتی مثل سازمان بازرسی و دیوان محاسبات پیگیری می‌کنند و آقای رئیس‌جمهور هم پیگیر موضوع هستند و گفته‌اند حتماً با آنها برخورد قانونی صورت بگیرد».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص مسئولیت وزارت صمت در حوزه ممنوعیت ورود آیفون 14 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر