;
coinex

زارع‌‌پور: 60 درصد مردم و کسب‌وکارها به پلتفرم‌های داخلی مهاجرت کرده‌اند

وزیر ارتباطات با توجه به افزایش درآمدهای شرکت پست، ادعا دارد که تاکنون 60 درصد مردم و کسب‌وکارها به پیام‌رسان‌های داخلی کوچ و از آن‌ها استقبال کرده‌اند.

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، طی گفت‌وگویی با خبرگزاری مجلس، بر رونق و توسعه کسب‌وکارهای اینترنتی در پیام‌رسان‌های داخلی تاکید داشته است.

زارع‌پور طی این بیانات خود اعلام کرد: «همه همت ما بر این اساس است که از پلتفرم‌های داخلی حمایت کنیم تا به بهترین شکل ممکن و کیفیت بتوانند پاسخگوی نیازهای مردم باشند. پیام‌رسان‌های داخلی اعم از سروش‌پلاس، بله، ایتا و روبیکا آماده پذیرایی از همه مردم هستند لذا ما تمام زیرساخت‌های لازم را برای این پیام رسان ها فراهم کرده‌ایم».

لازم به ذکر است که از زمان آغاز محدودیت‌های اینترنتی در انتهای شهریور ماه سال جاری و مسدودیت واتس‌اپ و اینستاگرام، بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی به خصوص آنهایی که درآمدشان از طریق اینستاگرام بود با معضلات فراوانی روبرو شدند.

در همین راستا، کارگروه اقتصاد دیجیتال دولت اقدام به تهیه بسته حمایتی کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال در اواسط آبان ماه کرده تا به جبران این خسارت‌ها را بپردازد؛ با این حال وضعیت کسب‌وکارهای اینترنتی کشور همچنان با مشکل روبرو بوده و به حالت قبل شهریور ماه برنگشته است.

بیشتر بخوانید: زارع پور: رشد اقتصاد دیجیتال تا پایان دولت سیزدهم به ده درصد می‌رسد

کوچ 60 درصد مردم و کسب‌وکارها به پیام‌رسان‌های داخلی

وزیر ارتباطات اما نظری مخالف دارد و در همین راستا از کوچ مردم و کسب‌وکارها به پیام‌رسان‌های داخلی صحبت کرده است: «در حال حاضر بیش از 60 درصد از مردم و کسب‌وکارهای‌شان به پیام‌رسان‌های داخلی وارد شده‌اند و از این پیام‌ر‌سان‌ها استفاده می‌کنند».

60 درصد مردم و کسب‌وکارها

او جهت اثبات مدعای خود به درآمدهای شرکت پست در این روزها استناد کرده و اعلام داشت: «به واقع این شاخص نه تنها به حالت قبل برنگشته که افزایش پیدا کرده است. عمده محصولات فروخته شده از طریق شرکت ملی پست ارسال می‌شود و این شاخص نشان می‌دهد که کسب‌و‌کارهای مردم در پیام‌رسان‌های داخلی رونق داشته است».

وزیر ICT در پایان خبر اضافه شدن قابلیت اینترکانکشن به پیام‌رسان‌های داخلی تا پایان سال را اعلام کرد: «یکی دیگر از اقداماتی که در دست انجام است، به اصطلاح آماده‌سازی «اینترکانکشن» است. در قالب این رویه پیام‌رسان‌های داخلی می‌توانند بین خودشان پیام رد و بدل کنند. در قالب این رویه کاربر می‌تواند به پیام‌رسان مورد دلخواه خود اجازه دهد که از سایر پیام‌رسان‌ها برایش پیام ارسال شود، بنابراین این مساله در دست اقدام است و تا پایان سال انجام می‌شود».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص کوچ 60 درصد مردم و کسب‌وکارها به پیامرسان‌های داخلی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر