;
coinex

دوره آموزش نتورک پلاس چیست؟ 6  نکته دوره نتورک پلاس که نمیدانید

دوره آموزش نتورک پلاس چیست؟ دوره نتورک پلاس برای چه کسانی طراحی شده است؟ آیا دوره Network Plus یک دوره عمومی شبکه است؟ پاسخ همه این سوالات و 20 نکته دیگر درباره دوره آموزشی نتورک پلاس را در این مقاله به دست خواهید آورد.

دوره نتورک پلاس ( Network+ ) دریچه ورود شما به دنیای فناوری اطلاعات است. شاید اکثر جاهایی که این سوال پرسیده می شود که مدرک نتورک پلاس چیست؟ پاسخ آن به این شکل مطرح می شود که نتورک پلاس مبانی و مفاهیم اولیه شبکه برای ورود به دنیای شبکه های کامپیوتری است و اولین قدم در یادگیری شبکه های کامپیوتری و آموزش شبکه است. این جمله اشتباه نیست همه همه مطلب را نمی رساند .

کلیک کنید : بهترین دوره نتورک پلاس صفر تا صد به زبان فارسی و طنز از مهندس نصیری

زمانیکه در خصوص گواهینامه بین المللی CompTIA Network+ صحبت می کنیم در واقع ما در خصوص اولین قدم برای ورود به دنیای شبکه های کامپیوتری ( مایکروسافت ، سیسکو ، مجازی سازی ، میکروتیک و … ) ، اولین قدم در ورود به دنیای اینترنت اشیاء ، اولین قدم برای ورود به دنیای امنیت اطلاعات ، اولین قدم در ورود به دنیای هک و نفوذ و به زبان ساده تر اولین قدم برای ورود به هر حوزه ای در خصوص فناوری اطلاعات صحبت می کنیم.

نتورک پلاس ( Network + plus ) چیست؟‌ به ساده ترین تعریف ممکن

همانطور که شما برای ورود به دنیای کامپیوتر نیاز به یادگیری مهارت های اولیه یا همان ICDL کامپیوتر دارید ، یا همانطور که برای اینکه بتوانید یک پزشک خوب باشید باید بدن انسان را به خوبی بشناسید و اعضای بدن و مکانیزم کاری بدن و سیستم گردش خون و … را به خوبی درک کنید و سپس ابتدا تبدیل به یک پزشک عمومی و کم کم تبدیل به یک پزشک متخصص می شوید. دوره آموزش نتورک پلاس هم دانش لازم برای ورود به دنیای فناوری اطلاعات را برای شما فراهم می کند. پایه و اساس دوره های مختلف فناوری اطلاعات مبتنی بر زیرساخت های شبکه و ارتباطات است . شما چه بخواهید متخصص اینترنت اشیاء بشوید ، چه بخواهید برنامه نویس شبکه شوید ، چه بخواهید متخصص سرویس های مایکروسافت شوید و … همگی نیاز به یادگیری مفاهیم و درک مکانیزم کاری شبکه دارد که همه آنها در نتورک پلاس به شما آموزش داده می شود.

در دوره نتورک پلاس چه مطالبی تدریس می شود؟ سرفصل نتورک پلاس

محتوای دوره آموزشی نتورک پلاس متناسب با سرفصل های آزمون بین المللی کامپتیا نتورک پلاس تهیه و تدوین می شود و بصورت کلی به 5 دسته بندی یا سرفصل آموزشی  تقسیم بندی می شود که به ترتیب شامل موارد زیر هستند :

  • شناخت پایه و اساس و نحوه کارکرد شبکه یا Networking Fundamentals : در این سرفصل شما باید بتوانید مفاهیم اولیه شبکه مثل سرویس های شبکه و انواعشان ، ارتباطات فیزیکی شبکه و انواعشان ، توپولوژی ها یا همبندی های شبکه و انواعشان ، معماری شبکه و در نهایت مفاهیم اولیه سرویس های پردازش ابری را به خوبی بشناسید.
  • شناخت نحوه پیاده سازی و عملکرد تجهیزات شبکه یا Network Implementations : در این سرفصل شما باید بتوانید به خوبی نحوه عملکرد تجهیزات شبکه اعم از سویچ ، روتر ، فایروال و … را بشناسید ، مکانیزم و روش مسیریابی اطلاعات در شبکه های کامپیوتری را درک کنید ، راهکارهای مبتنی بر اترنت را پیاده سازی کنید و در نهایت درک درستی از شبکه های بسیم یا وایرلس و تکنولوژی های بکار رفته در آنها به دست بیاورید.
  • شناخت نحوه عملکرد شبکه ( عملیات شبکه ) یا Network Operations : در این سرفصل شما باید بتوانید مفاهیمی مثل مانیتورینگ و نظارت بر شبکه ، طرح تداوم کسب و کار یا BCP ، روشهای مختلف مانیتورینگ شبکه و … را به خوبی درک کنید و آماده شناخت مرکزی به نام NOC در شبکه شوید.
  • مفاهیم اولیه امنیت شبکه و اطلاعات یا Network Security : شما باید در این سرفصل مفاهیم اولیه امنیت شبکه و ارتباطات ، انواع حملاتی که بصورت معمول به شبکه ها انجام می شوند و تهدیدات امنیتی شبکه را به خوبی درک کنید تا آماده امن کردن شبکه در قالب امنیت تدافعی شوید.
  • رفع اشکال شبکه یا Network Troubleshooting : در این سرفصل شما باید با توجه به شناخت تجهیزات شبکه ، کابل کشی شبکه ، سرویس ها و پروتکل های شبکه ، به خوبی مکانیزم رفع اشکالات ارتباطی شبکه را درک کنید و آنها را رفع کنید.

با مدرک نتورک پلاس چه کاری می توانید انجام دهید؟

دوره نتورک پلاس یک دوره تقریبا تئوری است . مدرک دوره آموزش نتورک پلاس فقط برای شروع مسیر یادگیری مناسب است و بصورت مستقیم با آن نه می توان وارد بازار کار شد و نه کار خاصی انجام داد. در واقع شما با یادگیری دوره نتورک پلاس پیش زمینه ای ورود به رشته های دارای بازار کار مثل دوره های شبکه مایکروسافت ، دوره های شبکه سیسکو ، دوره های شبکه لینوکس ، دوره های مجازی سازی و … را یاد می گیرید.هر چند مدرک بین المللی نتورک پلاس در برخی از دانشگاه های معتبر خارجی به عنوان بخشی از واحد های درسی قابل تطبیق است ( نه هر دانشگاهی و نه هر رشته ای ) و در این حالت شما می توانید از آن به عنوان ابزاری برای مهاجرت هم استفاده کنید. داشتن گواهینامه بین المللی نتورک پلاس هم برای کاریابی می تواند به عنوان مکمل در کنار سایر گواهینامه های بین المللی شبکه و امنیت مورد استفاده قرار بگیرد.

آموزش لینوکس

کلیک کنید : برای ورود به بهترین دوره آموزش لینوکس صفر تا صد به زبان فارسی از مهندس نصیری وارد این لینک شوید

آیا نتورک پلاس یک دوره کوتاه مدت و مقدماتی محسوب می شود؟

بله ، به نسبت و در مقایسه با سایر دوره های آموزشی شبکه و فناوری اطلاعات ، دوره نتورک پلاس یک دوره مقدماتی و کوتاه مدت محسوب می شود. هر چند در ایران اکثر آموزشگاه ها از نتورک پلاس تنها چند ساعت را بصورت خلاصه و مختصر و صرفا برای رفع مسئولیت تدریس می کنند و هیچوقت در ایران بصورت کامل این دوره تدریس نمی شود . دوره نتورک پلاس یک دوره مقدماتی در شبکه محسوب می شود در عین حالیکه بیشترین مفاهیم شبکه و فناوری اطلاعات از لحاظ حفظیات و مباحث تئوری در این دوره خلاصه می شود.

چگونه هکر قانونی شویم

چگونه هکر شویم ؟ مسیر راه و نقشه راه تبدیل شدن به متخصص تست نفوذ سنجی و هک قانونمند از زبان مهندس نصیری

چرا قبل از ورود به دوره های مایکروسافت و سیسکو باید نتورک پلاس را یاد بگیریم؟

قبلا توضیح داده ایم ، شما در نتورک پلاس پروتکل ها ، استاندارد ها ، مکانیزم های کاری ، اصول و روش کار تجهیزات و … را آموزش می بینید. در نهایت در نهایت با استفاده از یاد گرفته های خودتان در دوره های مایکروسافت و سیسکو ، چیزهایی که بصورت مفهومی آموزش دیده اید را بصورت عملی پیاده سازی می کنید. نتورک پلاس به شما درک عمیقتر و درست تری از فضای شبکه می دهد که صرفا درگیر محیط گرافیکی یا حفظ کردن دستورات نشوید و بدانید دقیقا چه کاری باید انجام دهید. منبع : وب سایت توسینسو

/

پایان رپورتاژ آگهی

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر