;
coinex

تاثیر روانی شگفت‌انگیز برند اپل ؛ جوانانی که آیفون ندارند نگران طرد شدن از جامعه هستند!

تاثیر روانی شگفت‌انگیز برند اپل آنقدر زیاد شده که بسیاری از جوانان احساس پوچی و طرد شدن از جامعه دارند و نداشتن آن را نقطه ضعف می‌دانند.

تاثیر روانی شگفت‌انگیز برند اپل روی جوانان آمریکایی درحال تبدیل شدن به یک معضل بزرگ است؛ زیرا این جوانان احساس می‌کنند که اگر گوشی آیفون نداشته باشند، از جامعه طرد خواهند شد. این مسئله در نشریه‌ی فایننشال تایمز و در یک مطلب تحلیلی مطرح شده و نشان می‌دهد که جوانان کشور آمریکا گوشی‌های برند اپل را برتر از دیگر برندها می‌دانند و این گوشی‌ها آنقدر محبوب شده‌اند که نداشتنش یک نقطه ضعف بزرگ محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: معرفی نوعی لباس مجهز به ایربگ برای حفاظت از موتورسواران

تاثیر روانی شگفت‌انگیز برند اپل بر جوانان آمریکایی شدت گرفته است

نشریه‌ی فایننشال تایمز در گزارشی تحلیلی می‌گوید میزان علاقه‌ی جوانان آمریکایی به محصولات اپل بسیار بیشتر از رقبای این شرکت است. مشتریان جوان در ایالات متحده «نگران طرد‌شدن از جامعه به‌‌دلیل نداشتن آیفون» هستند. این پدیده باعث شده است کاربران به خرید سایر محصولات و خدمات اپل ترغیب شوند. در نتیجه‌ی این وضعیت، اپل توانسته است در بازارهای مختلف سهمش را افزایش دهد.

افرادی که پس از سال ۱۹۹۶ متولد شده‌اند و به‌عنوان نسل Z شناخته می‌شوند، ۳۴ درصد از کل خریداران آیفون در سراسر ایالات متحده را تشکیل می‌دهند. سهم نسل زد از فروش محصولات سامسونگ در آمریکا، تنها ۱۰ درصد است.

تاثیر روانی شگفت‌انگیز برند اپل بر جوانان آمریکایی شدت گرفته است
تاثیر روانی شگفت‌انگیز برند اپل

فایننشال تایمز می‌گوید:

نسل‌های قدیمی‌تر معمولاً بین آیفون و گوشی‌های اندرویدی تمایز قائل نمی‌شوند. علاقه‌ی ویژه‌ی کاربران جوان به دستگاه‌های اپل صرفاً به آیفون محدود نیست و احتمال خرید محصولات دیگری مثل ایرپاد و اپل واچ و مک بسیار زیاد است.

بر‌اساس گزارش مؤسسه‌ی تحقیقاتی کانالیس، اپل به‌ازای هر ۱۰۰ آیفونی که در بازارهای جهانی می‌فروشد، بالغ‌بر ۲۶ آیپد و ۱۷ اپل واچ و ۳۵ ایرپاد می‌فروشد. این آمار برای هر ۱۰۰ گوشی سامسونگ شامل کمتر از ۱۱ تبلت و ۶ ساعت هوشمند و ۶ هدفون بی‌سیم است. این آمار در حالی ثبت می‌شود که میانگین قیمت فروش آیفون تقریباً سه برابر بیشتر از گوشی‌های اندرویدی است.

فایننشال‌تایمز به‌نقل از پژوهشگران فضای وب می‌گوید: «کاربران نسل زد بیشتر از هر نسل دیگری در اینترنت حضور دارند و به‌طور‌میانگین روزانه ۶ ساعت مشغول کار با گوشی می‌شوند. در نتیجه‌ی این اتفاق، اکوسیستم اپل و به‌خصوص آی‌مسیج (به‌عنوان سیستم ارتباطی) در حال شکل‌دهی به تصمیم‌گیری‌های اجتماعی است.»

در اروپا، جایی که آی‌مسیج محبوبیت کمتری دارد و اندروید بخش بیشتری از بازار را در‌اختیار گرفته است، روندی نسبتاً مشابه دیده می‌شود. مؤسسه‌ی کانالیس می‌گوید ۸۳ درصد از کاربران جوان‌تر از ۲۵ سال اپل در اروپای‌غربی قصد دارند به استفاده از آیفون ادامه دهند. با افزایش سن نسل زد و ادامه‌ی روند فعلی، احتمالاً اپل می‌تواند سهم بازار خود را بیش‌از‌پیش افزایش دهد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره تاثیر روانی شگفت‌انگیز برند اپل بر ذهن جوانان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر