;
coinex

نقض قوانین استفاده از مواد خطرناک توسط نورالینک ؛ آزمایشات مخوف شرکت خبرساز ایلان ماسک!

نقض قوانین استفاده از مواد خطرناک توسط نورالینک منجر به ارسال یک هشدار جدی از طرف «کمیته پزشکان برای پزشکی مسئولانه» شد.

طبق اعلام کمیته پزشکان برای پزشکی مسئولانه (PCRM)، نقض قوانین استفاده از مواد خطرناک توسط نورالینک ممکن است جان افراد را به‌خطر بیاندازد. شرکت Neuralink که توسط ایلان ماسک رهبری می‌شود، در جهت عملی شدن ایده‌های این مرد برآمده است. ماسک پیش‌تر گفته بود که می‌خواهد تراشه‌هایی در مغز افراد قرار دهد تا بتوان بوسیله آنها مستقیماً با ماشین‌ها صحبت کرد. اما این ایده ماسک فقط در کلام، ساده و زیبا به‌نظر می‌رسد. با ما باشید تا دلایل خطرناک بودن این ایده ایلان ماسک را موشکافی کنیم.

بیشتر بخوانید: ادعای عجیب ایلان ماسک: تسلا تا 2030 بزرگترین خودروساز جهان می‌شود!

نقض قوانین استفاده از مواد خطرناک توسط نورالینک

انسان‌هایی با مغز مجهز به تراشه که می‌توانند مستقیما با ماشین‌ها صحبت کنند؛ این ایده‌ای است که ایلان ماسک در نورالینک دنبال می‌کند.

این درحالی‌است‌که پزشکان نسبت به طرح بلندپروازنه‌ی شرکتی هشدار می‌دهند که به نظر می‌رسد، بیش از حد به اعتماد به نفس خود تکیه کرده است. درواقع چشم انداز تجاری شرکت نورالینک ایلان ماسک پر از خون میمون و پاتوژن‌های خطرناک است. از همین رو سازمان PCRM، بر اساس یک سری ایمیل ارسال شده از سوی کارکنان دانشگاه کالیفرنیا دیویس، شرکت نورالینک را به نقض قوانین مواد خطرناک متهم کرده است.

نقض قوانین استفاده از مواد خطرناک توسط نورالینک
نقض قوانین استفاده از مواد خطرناک توسط نورالینک

سهل‌انگاری نورالینک منجر به بروز بیماری‌های بسیار خطرناک می‌شود

نورالینک قصد دارد به زودی اولین آزمایش‌های انسانی خود را آغاز کند. ایلان ماسک دراین‌باره گفته است:

رابط مغز به ماشین که توسط نورالینک ساخته شده، به مردم اجازه می‌دهد موسیقی را مستقیماً در ماده خاکستری مغز خود پخش کنند.

در همین حال، به نظر می‌رسد Neuralink حتی قادر به پیروی از ابتدایی‌ترین دستورالعمل‌ها در مورد استفاده از مواد بالقوه خطرناک و بیولوژیکی ناشی از آزمایش‌های بسیار بحث برانگیز آنها نیست.

سازمان Physicians Committee for Responsible Medicine یا به اختصار (PCRM)، یک سازمان غیرانتفاعی در ایالات متحده است. این کمیته در هشداری اعلام کرده که نورالینک قوانین فدرال مربوط به مواد خطرناک را در موارد متعدد نقض کرده است. بر اساس ایمیل‌های عمومی به‌دست‌آمده توسط PCRM، حوادث مورد بحث در سال ۲۰۱۹، زمانی رخ داد که Neuralink در حال انجام «آزمایش‌های تهاجمی و مرگ‌بار» خود برای نصب ایمپلنت‌ها بر روی ماکاک‌های رزوس (یکی از انواع میمون) در دانشگاه کالیفرنیا دیویس بوده است.

در ایمیل‌های ارسال شده، کارکنان دانشگاه کالیفرنیا دیویس به نورالینک در مورد سوء مدیریت اجزای سخت‌افزاری یک دستگاه عصبی رشد یافته شکایت می‌کردند که قبل از خارج شدن از دانشگاه، نه مهر و موم شده بودند و نه ضد عفونی! قوانین فدرال ایجاب می‌کند که حمل و نقل مواد خطرناک باید در نوع خاصی از بسته‌بندی، که دارای سه لایه مختلف تشکیل شده از دو ظرف ضدنشتی و یک ماده بسته‌بندی بیرونی سفت و سخت انجام شود.

فایل‌های پزشکی به‌دست‌آمده توسط PCRM در رابطه با میمون‌هایی که توسط Neuralink مورد آزمایش قرار گرفته‌اند، موضوع نگران‌کننده‌تری را نشان می‌دهند، زیرا دستگاه‌های خطرناک ذکر شده ممکن است با پاتوژن‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک از جمله استافیلوکوک و کلبسیلا آلوده شده باشند که می‌توانند باعث ذات‌الریه، عفونت‌های جریان خون و مننژیت شوند. یک “پاتوژن انسانی در حال ظهور” که می‌تواند باعث دیفتری کشنده شود و ویروس هرپس B که در صورت عدم درمان “فوری” می‌تواند باعث آسیب شدید مغزی یا حتی مرگ شود.

نقض قوانین استفاده از مواد خطرناک توسط نورالینک

خانم دبورا دوبو پرس، دستیار مشاور عمومی در PCRM ، Esq در این رابطه گفت:

به همین دلیل، این سازمان از وزارت حمل و نقل ایالات متحده (DOT) درخواست کرد که نورالینک را به دلیل نقض احتمالی قوانین فدرال hazmat مورد بازرسی قرار دهد. این سازمان همچنین بر این باور است که DOT باید رویه‌های ایمنی را در تأسیسات کالیفرنیا و تگزاس که شرکت هنوز در حال انجام آزمایش‌های حیوانی خود است، بررسی کند.

رایان مرکلی، مدیر حمایت از تحقیقات در PCRM، خاطرنشان کرد که حوادث UC Davis یکی دیگر از مشکلات شرکتی است که به نظر نمی‌رسد مایل به “پاکسازی عمل خود” باشد. Neuralink در حال حاضر توسط DOJ و دفتر بازرس کل وزارت کشاورزی در حال بررسی است. در ماه دسامبر، PCRM از سازمان غذا و دارو درخواست کرد که این شرکت را برای نقض بالقوه مقررات شیوه‌های آزمایشگاهی خوب بررسی کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره نقض قوانین استفاده از مواد خطرناک توسط نورالینک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر