;
coinex

وزیر ارتباطات: سه پیامرسان داخلی 35 میلیون کاربر یکتا دارند

35 میلیون کاربر یکتا در پلتفرم‌های ایرانی فعالیت دارند. این جمله وزیر ارتباطات از آخرین وضعیت کاربران فعال در سه پیام‌رسان محبوب ایرانی است.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات در جلسه هیئت دولت عنوان کرد که 35 میلیون کاربر یکتا در سه پیام‌رسان ایتا، سروش و روبیکا فعالیت می‌کنند که در تاریخ این پیام‌رسان‌ها بی‌سابقه است. در ماه آذر نیز آمار تعداد کاربران این پیام‌رسان‌ها اعلام شد که براساس این آمار، اکنون 6 میلیون نفر به کاربران پیام‌رسان ایتا اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: زارع‌‌پور: 60 درصد مردم و کسب‌وکارها به پلتفرم‌های داخلی مهاجرت کرده‌اند

3 پیامرسان داخلی 35 میلیون کاربر یکتا دارند

عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه روز سوم اسفند ماه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران به موضوع استفاده از پیام‌رسان‌های ایرانی پرداخته و با اعلام این که «میزان استفاده مردم از سکوهای داخلی روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند» آمار کلی تعداد کاربران یکتای پیام‌رسان‌های ایرانی را اعلام کرد: «مجموعا بیش از ۳۵ میلیون کاربر یکتا در پیام‌رسان‌های داخلی هستند.»

او در ادامه میزان کاربران فعال ماهانه سه پیام‌رسان ایرانی را نیز به تفکیک ذکر کرد:

پیام‌رسان ایتا تا امروز به ۲۱ میلیون کاربر فعال ماهانه رسیده، پیام‌رسان بله به حدود ۱۵ میلیون کاربر فعال ماهانه رسیده و روبیکا ۳۸ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

3 پیامرسان داخلی 35 میلیون کاربر یکتا دارند

پیش از این و در آذر ماه نیز آماری از تعداد کاربران پیام‌رسان‌های داخلی منتشر شده بود. بر اساس آمار اعلام‌شده تا پانزدهم آذر ماه امسال پیام‌رسان ایتا ۱۵.۲ میلیون کاربر فعال ماهانه داشت که حالا ۶ میلیون کاربر به آن اضافه شده است. «بله» که پیش از این ۹.۸ میلیون کاربر فعال ماهانه داشت اکنون نزدیک به ۱۵ میلیون کاربر فعال ماهانه رسیده است. تعداد کاربران روبیکا هم با گذشت بیش از دو ماه از آمار پیشین، حالا سه میلیون به کاربرانش اضافه شده و به ۳۸ کاربر فعال ماهانه دارد.

تعداد کاربران پیام‌رسان‌ها تنها آماری است که از پیام‌رسان‌های داخلی اعلام می‌شود. در حالی که مجتبی توانگر، رئیس کمیسیون اقتصاد دیجیتال مجلس، در نامه‌ای به وزیر ارتباطات خواسته بود گزارشی درباره وضعیت پلتفرم‌های داخلی ارائه شود و به‌صورت مشخص خواستار آن شده بود که آمار ترافیک پیام‌رسان‌های داخلی و اینترنت توسط وزارت ارتباطات ارائه شود، اما وزیر ارتباطات صرفا درباره تعداد کاربران اعدادی را اعلام می‌کند.

زارع‌پور روز گذشته در پاسخ به پیگیری‌های توانگر اعلام کرد: «اطلاعات جزئی پیام‌رسان‌ها جزو اسرار تجاری آن‌هاست و ما نمی‌توانیم آن را منتشر کنیم.» او در ادامه نیز توضیح داد:

آقای توانگر که در این‌باره سوال داشتند، به جلسه‌ای دعوت شدند تا این موضوع برایشان توضیح داده شود و اطلاعات در اختیارشان قرار بگیرد و ایشان هم اجابت کردند و این جلسه تشکیل خواهد شد.

بنابراین، به نظر می‌رسد تنها همین ارقام مربوط به تعداد کاربران است که قابلیت انتشار عمومی و اطلاع‌رسانی به مردم را دارد.

موضوع دیگری که زارع‌پور در جمع خبرنگاران به آن اشاره کرد موضوع اتصال دستگاه‌ها به پنجره هوشمند خدمات دولت بود. وزیر ارتباطات در این زمینه گفت: «تا به حال حدود ۹۳ درصد از دستگاه‌های مشمول به پنجره هوشمند خدمات دولت متصل شده‌اند و از این طریق نزدیک به سه هزار خدمت به مردم ارائه می‌شود. امیدواریم تا پایان سال همه دستگاه‌ها متصل شوند.»

3 پیامرسان داخلی 35 میلیون کاربر یکتا دارند

با وجود این که به گفته زارع‌پور، فرصت قانونی اتصال دستگاه‌ها به این پنجره گذشته است اما دستگاه‌هایی مانند دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، بانک‌های دولتی (به جز یک مورد) و چند دستگاه دیگر هنوز به آن متصل نشده و خدماتشان را ارائه نکرده‌اند.

بر اساس توضیح وزیر ارتباطات، دستگاه‌های نظارتی مثل سازمان بازرسی و دیوان محاسبات موضوع عدم اتصال دستگاه‌های مشمول را پیگیری می‌کنند. طبق دستور رئیس جمهور با دستگاه‌هایی که به این پنجره متصل نشوند به‌صورت قانونی برخورد می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره 35 میلیون کاربر یکتا در پیام‌رسان‌های ایرانی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    کنتور که نمیدازه ! ما هم پیام رسان داریم 8 بیلیون کاربر فعال داره.

    پاسخ