;
coinex

کره جنوبی نخستین کشور مجهز به اینترنت 6G خواهد بود!

کره‌ جنوبی برنامه دارد تا سال 2028 به نخستین کشور مجهز به اینترنت 6G تبدیل شود. درواقع سرعت انتقال داده در 6G به‌شدت رشد خواهد داشت.

روز دوشنبه کره‌ جنوبی خبر استفاده از اینترنت 6G جهت بهره‌مندی از فناوری‌های کلاس جهانی، شبکه‌های موبایلی پیشرفته‌ مبتنی‌بر نرم‌افزار و تقویت زنجیره‌ تأمین شبکه، را منتشر کرد. دولت این کشور شرکت‌های محلی را تشویق به تولید مواد اولیه، قطعات و تجهیزات موردنیاز جهت پیشبرد شبکه‌ 6G می‌کند.

بیشتر بخوانید: وزیر ارتباطات: مردم به زودی سرعت بالای اینترنت را تجربه می‌کنند

کره جنوبی؛ نخستین کشور مجهز به اینترنت 6G

بر اساس گزارش GSMArena، کره‌ جنوبی درحال انجام تحقیقات گسترده با محوریت فناوری‌های اصلی 6G است. لذا این کشور در صدد دستیابی به شبکه‌ 6G پیش از تمامی کشورهای دیگر در دنیا است. به همین منظور، پروژه‌ کره‌ جنوبی به‌منظور اجرای شبکه‌ 6G تقریباً 482 میلیون دلار هزینه دربر خواهد داشت.

نخستین کشور مجهز به اینترنت 6G

کره‌ جنوبی به عنوان چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا شناخته شده و در سال گذشته‌ میلادی 25.9 درصد از کل پتنت‌های شبکه‌ 5G را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که سهم چین از این پتنت‌ها، به میزان 26.8 درصد است. کره‌ جنوبی امیدوار است که سهم خود را از پتنت‌های 6G به 30 درصد یا حتی بیشتر از این مقادیر برساند.

«ژانگ یونگتائو»، معاون مدیرکل واحد فناوری شعبه‌ چین شرکت اریکسون، اعلام می‌کند که اینترنت 6G توانایی آوردن ارتباطات هولوگرافیک از فیلم‌های علمی تخیلی به دنیای واقعی را دارد. شبکه‌ 6G درواقع نقش به‌سزایی در افزایش سرعت انتقال داده‌ها خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص معرفی کره جنوبی به عنوان نخستین کشور مجهز به اینترنت 6G چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر