;
coinex

زمان ثبت نام خودروهای وارداتی مشخص شد

زمان ثبت نام خودروهای وارداتی اعلام شد. براساس اعلام وزارت صمت، از روز 6 اسفندماه 1401 ثبت‌نام برای خرید خودروهای وارداتی آغاز خواهد شد.

براساس اعلام وزارت صمت، زمان ثبت نام خودروهای وارداتی روز شنبه، 6 اسفندماه با تعداد 100 هزار دستگاه خودرو آغاز خواهد شد. ابتدا قرار بود که فروش این خودروها در بورس کالا انجام شود اما حالا نظر وزارت صمت تغییر کرده و این خودروها از تاریخ 6 اسفند به مدت یک هفته در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: طرح فروش خودروهای فونیکس اسفند 1401 [+شرایط و قیمت]

زمان ثبت نام خودروهای وارداتی مشخص شد

اولین عرضه خودروهای وارداتی بدون فرایندهای بورس کالا انجام می‌شود و وزارت صمت می‌خواهد تا از شنبه مورخ ۶ اسفند ۱۴۰۱ به مدت یک هفته پذیره‌نویسی برای خرید این دسته از خودروها را از طریق سامانه فروش یکپارچه انجام دهد. هنوز جزئیات کامل این نوع عرضه خودروهای وارداتی مشخص نشده است. اما گفته می‌شود که متقاضیان نباید در ۴۸ ماه گذشته خودرویی را از شرکتی خریده باشند و بحث عدم وجود پلاک فعال هم مطرح است.

زمان ثبت نام خودروهای وارداتی مشخص شد

متقاضیان باید با افتتاح یک حساب وکالتی و مسدود کردن ۵۰۰ میلیون تومان، اقدام به ثبت‌نام در سامانه یکپارچه کنند. پس از یک هفته ثبت‌نام اولیه به پایان می‌رسد و بر اساس فرایند قرعه‌کشی، ۱۰۰ هزار نفر برای خرید خودروهای وارداتی اولویت‌بندی می‌شوند. نکته مهم این است که پس از این اتفاق، شرکت‌های واردکننده شرایط فروش خود را اعلام می‌کنند و متقاضیان بر اساس اولویتی که دارند، می‌توانند نسبت‌به خرید خودروها اقدام نمایند.

افرادی که در قرعه‌کشی برنده نشوند، می‌توانند ۵۰۰ میلیون تومان پول موجود در حساب وکالتی را برداشت کنند. اما افراد برنده در این قرعه‌کشی، باید تا روزی که خودروی وارداتی مورد نظرشان در سامانه یکپارچه به فروش می‌رسد، وجه را در این حساب نگه دارند.

گفته می‌شود که بزودی وزارت صمت بخشنامه اولین عرضه و ثبت‌نام خودروهای وارداتی را اعلام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص زمان ثبت نام خودروهای وارداتی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر