;
coinex

افزایش عجیب کاربران نسخه موبایلی بینگ جدید ؛ پایان سلطنت گوگل در سال 2023؟

کاربران نسخه موبایلی بینگ جدید به طرز غیرقابل باوری در حال افزایش است. با این خبر، زنگ خطر برای گوگل زده شده است.

طبق آمارهای رسمی، کاربران نسخه موبایلی بینگ جدید به شکل غیرقابل باوری درحال افزایش است. از زمانی که مایکروسافت نسخه جدید موتور جست‌وجوی بینگ خود را به هوش مصنوعی پیشرفته تجهیز کرد، شاهد افزایش سرسام‌آور کاربران این موتور جست‌وجو هستیم. بینگ جدید قادر است مانند یک انسان با شما صحبت کرده، پاسخ سوالات شما را بدهد و حتی احساساتش را با شما در میان بگذارد.

بیشتر بخوانید: نسخه موبایلی بینگ جدید در دسترس کاربران قرار گرفت

کاربران نسخه موبایلی بینگ جدید به‌شدت درحال افزایش است

به‌گفته‌ی مؤسسه‌ی تحقیقاتی Appfigures، اپلیکیشن موبایلی بینگ سال گذشته تنها ۸۰۰٬۰۰۰ دانلود داشت؛ اما از زمان رونمایی نسخه‌ی جدید این موتور جست‌و‌جو با هوش مصنوعی پیشرفته‌تر از ChatGPT، مردم بیش از ۷۵۰٬۰۰۰ بار اپلیکیشن بینگ را دانلود کرده‌اند؛ یعنی بیش از ۱۵۰٬۰۰۰ نصب در هر روز. مایکروسافت توانسته است از محبوبیت ابزارهای هوش مصنوعی نهایتِ استفاده را ببرد. ریل مکیلی، مدیرعامل شرکت Appfigures، می‌گوید:

از دیدن این آمار متعجب نشدم. درحال‌حاضر، مردم برای ChatGPT بسیار هیجان‌زده‌اند؛ ابزاری که گرچه رایگان است، اگر حساب پریمیوم نداشته باشید، تقریباً همیشه دسترسی به آن غیرممکن است.

کاربران نسخه موبایلی بینگ جدید به‌شدت درحال افزایش است

سرمایه‌گذاری سنگین مایکروسافت در OpenAI (شرکت خالق ChatGPT) و اضافه‌شدن هوش مصنوعی به بینگ احتمالاً در‌نهایت تغییراتی بسیاری در صنعت موتورهای جست‌و‌جو اِعمال می‌کند. نسخه‌ی جدید بینگ برخلاف گوگل پاسخ پرسش‌ها را مستقیماً می‌دهد تا کاربر به کلیک روی لینک وب‌سایت‌ها مجبور نباشد.

به‌گزارش فوربز و به‌نقل از مؤسسه‌ی تحقیقاتی StatCounter، گوگل با در‌اختیار داشتن ۹۳ درصد از سهم، بازار موتورهای جست‌و‌جو را قبضه کرده است. دراین‌میان، سهم بینگ به حدوداً ۳ درصد می‌رسد و یاهو، یاندکس، بایدو و داک‌داک‌گو بقیه‌ی بازار را دراختیار گرفته‌اند.

فراموش نکنید گوگل در چین دور از دسترس قرار دارد و کاربران این کشور از موتور جست‌و‌جوی بایدو استفاده می‌کنند. بنابراین، وقتی از رهبری گوگل در بازار موتورهای جست‌و‌جو سخن می‌گوییم، منظور کشورهای خارج از چین است.

بینگ موتور جست‌و‌جوی جدیدی نیست؛ اما پس از ۱۴ سال هرگز نتوانست به‌عنوان رقیبی شایسته برای گوگل ظاهر شود. اضافه‌شدن هوش مصنوعی باعث شد بینگ از سایه‌ی گوگل دربیاید و برای نخستین‌بار خودنمایی کند.

محبوبیت بینگ نتیجه‌ی وایرال‌شدن این موتور جست‌و‌جو در شبکه‌های اجتماعی است. مایکروسافت باید نکته‌ی مهمی را مدنظر قرار دهد: «وایرال‌بودن در اغلب مواقع خیلی زود به‌پایان می‌رسد.»

کاربران نسخه موبایلی بینگ جدید به‌شدت درحال افزایش است

کسی به آمار چشمگیر استقبال از بینگ شکی ندارد؛ با‌این‌حال اکثر این کاربران کسانی هستند که تمایل دارند با چت‌بات بینگ کار کنند و شاید پس‌از‌آن مجدداً به گوگل برگردند. ظاهراً همین‌حالا نیز تب‌و‌تاب برای بینگ کمتر از روزهای اول شده و از ۱۵۰٬۰۰۰ دانلود در روز ۸ فوریه (۱۹ بهمن) به ۵۰٬۰۰۰ دانلود در روز ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن) رسیده است.

گوگل رقیب ChatGPT را با عجله معرفی کرد. سرویس بارد در همان دمو اول مرتکب خطای علمی شد تا انتقادات از گوگل به اوج برسد. در نتیجه‌ی اشتباه عجیب بارد، ارزش سهام گوگل فقط در یک روز ۸ درصد افت کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره کاربران نسخه موبایلی بینگ جدید چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر