;
coinex

افزایش قابل توجه کتاب‌های نوشته شده در ChatGPT ؛ نویسندگان واقعی بیکار می‌شوند؟

سرازیری سیلی از کتاب‌های نوشته شده در ChatGPT به فروشگاه آمازون نویسندگان را بسیار نگران هوش مصنوعی کرده ولی رؤیای نویسندگی را برای کاربران تحقق می‌بخشد.

درحال‌حاضر، نام هوش مصنوعی ChatGPT دست‌کم در 200 کتاب به‌عنوان نویسنده در فروشگاه کیندل آمازون به ثبت رسیده است. اما احتمالاً آمار کتاب‌های نوشته شده در  ChatGPT بسیار بیشتر از این عددها بوده و همین امر، موضوع نوشتن با هوش مصنوعی و ابهامات اخلاقی تولید محتوا با این ابزارها را بسیار مورد توجه قرار می‌دهد.

علاوه بر موضوع شفافیت پیرامون اعلام نویسنده آثار، موضوع انتشار اطلاعات گمراه‌کننده و سرقت ادبی نیز از موارد مورد توجه و پراهمیت است. در واقع این گمان‌ها به این جهت ایجاد شده که این مدل‌های هوش مصنوعی از محتواهای موجود در اینترنت اطلاعات خود را به‌دست می‌آورند و به اعتقاد بسیاری بیم آن می‌رود که مطالب این چت‌بات‌ها شامل محتواهای دیگری همچون منبع اطلاعاتی این ابزارها باشد.

بنابراین به باور منتقدان این موضوع باعث نگرانی است و امکان و احتمال بیکار کردن بسیاری از نویسندگان واقعی را فراهم می‌آورد. «مری روزنبرگر»، مدیر اجرایی Authors Guild، در این رابطه بیان کرده است: «نویسندگان و پلتفرم‌ها باید به‌صورت شفاف اعلام کنند که چگونه این کتاب‌ها را به‌وجود آورده‌اند، در غیر این صورت با حجم بالایی از کتاب‌های بی‌کیفیت روبه‌رو خواهیم شد».

در طرف دیگر این ماجرا، ناشر داستان‌های علمی-تخیلی Clarkesworld Magazine در پی دریافت مطالب بسیار زیادی که احتمالاً با هوش مصنوعی تدوین شده‌اند، موقتاً انتشار داستان‌های کوتاه را با توقف روبرو ساخته است. در قوانین این انتشارات نوشتن داستان با هوش مصنوعی یا با کمک این فناوری ممنوع اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: چت بات MOSS به عنوان جدیدترین رقیب ChatGPT معرفی شد

مجموعه کتاب‌های نوشته شده در ChatGPT

براساس گزارش جدید رویترز، موضوع انتشار کتاب با کمک ابزار هوش مصنوعی ChatGPT ظاهراً به برخی افراد کمک کرده تا سرانجام موفق به دستیابی به رؤیای نویسندگی شوند. «برت شیکلر» یکی از همین افراد است که با چت‌بات شرکت OpenAI کتاب کودکان نوشته و آن را در فروشگاه کیندل منتشر کرده است.

کتاب‌های نوشته شده در ChatGPT

درواقع کتاب شیکلر با نام The Wise Little Squirrel: A Tale of Saving and Investing یک کتاب 30 صفحه‌ای بوده که با قیمت 2.99 دلار در نسخه دیجیتالی و 9.99 دلار در نسخه چاپی فروخته خواهد شد. شیکلر از ماه ژانویه تا به امروز چیزی بالغ بر 100 دلار از فروش این کتاب درآمد کسب کرده است.

از سایر نمونه‌های کتاب‌های نوشته‌شده با هوش مصنوعی که در فروشگاه کیندل آمازون انتشار یافته است، باید از کتاب داستان کودکان The Power of Homework و مجموعه اشعار Echoes of the Universe نام برد. مطابق با قوانین آمازون، نویسندگان حتی مجبور به اعلام موضوع استفاده از هوش مصنوعی در هنگام نگارش نیستند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص کتاب‌های نوشته شده در ChatGPT چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر