;
coinex

تولید موبایل ایرانی با همکاری شرکت‌های چینی ؛ محصولات شیائومی ایرانی می‌شوند؟

مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صمت خبر از تولید موبایل ایرانی با همکاری چین داده است. اما تولید این محصولات چگونه است؟

به گزارش ایرنا، «محسن شکراللهی» مدیرکل دفتر صنایع لوازم‌خانگی و اداری وزارت صمت روز سه‌شنبه طی مراسم افتتاحیه کنگره موبایل ایران بیان کرد: «در سفر به چین حدود 10 روز در کنار وزیر صمت در این کشور حضور داشتم. یکی از الویت‌های مهم تبادل نظر در حوزه تلفن همراه بود که جلسات خوبی نیز با شرکت‌های چینی داشتیم. تلاش کردیم در حوزه زیرساخت و ارتباطات نخبگانی ایران و چین نیز بتوانیم پروژه‌هایی را تعریف کنیم. دغدغه دیگر ما همفکری درباره موضوع سیستم‌عامل بودیم و امیداواریم در سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در این‌باره باشیم».

شکراللهی ضمن اشاره به اینکه از ابتدای سال سختی‌هایی بسیاری را تجربه کرده‌ایم که حوزه موبایل را تحت تاثیر پاره‌ای از ناهماهنگی‌ها قرار داد، اعلام کرد: «تمام تلاش ما در وزارت صمت این بود که التهابات را کاهش دهیم و توانستیم به مدل‌های خوبی از همکاری برسیم. اکنون با انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان موبایل ارتباطات خوبی داریم و سعی‌مان این است که همکاری را توسعه دهیم».

مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صمت در ادامه اضافه کرد: «مباحث مربوط به تلفن همراه و سیستم عامل اهمیت زیادی برای کشور دارد و الویت وزیر صمت در کنار پروژه‌های بزرگی بود که برای سفر به چین تعریف شده بود، به همین دلیل اولین جلسه به حوزه سیستم‌عامل اختصاص داده شد».

وی در ادامه با تاکید بر توسعه اکوسیستم تلفن همراه در ایران گفت: «اکنون شاهد آن هستیم که علی رغم تلاشی که صورت گرفته، اکوسیستم تلفن همراه در ایران باید زودتر از این توسعه پیدا می‌کرد. تلاش ما در حوزه لوازم خانگی و زیست بوم تلفن همراه این است که از فرصت به دست آمده استفاده کرده و خودمان را در زنجیره ارزش جهانی و مدل‌های همکاری در داخل و خارج از کشور به خوبی مشخص و برای آن پروژه تعریف کنیم».

بیشتر بخوانید:‌ قطعه ابداعی محقق ایرانی رسیدن به 6G را تسهیل می‌کند

برنامه تولید موبایل ایرانی با همکاری چین

شکرالهی بر لزوم رتبه‌بندی واردکنندگان موبایل به این شرح تاکید کرد: «ساماندهی و رتبه‌بندی واردکنندگان موبایل یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما بوده تا از بهم ریختگی در این صنعت دوری کنیم. در صنعت موبایل پیچیدگی‌هایی وجود دارد و چیزی که به ما تحمیل شده، مصرف‌کننده بودن در این حوزه است».

او در ادامه اضافه کرد:

«انتظار ما از فعالان صنعت تلفن همراه این است که همفکری بیشتری در راستای تامین دغدغه‌های مردم داشته باشیم. اطمینان دارم که ما ظرفیت‌های خوبی در کشور داریم و امروز نیز افرادی هستند که با وجود تمام سختی‌ها و مشقت‌ها به سمت توسعه حرکت کردند و ما نیز به عنوان عضو کوچکی در دولت برای ارتقا این صنعت در کنار این افراد هستیم».

تولید موبایل ایرانی

مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان نسبت به برنامه‌های تولید موبایل ایرانی بیان داشت: «در سفر به چین، تلاش ما این بود که در کلان‌ترین سطحی که بتوانیم موضوعات مربوط به تلفن همراه و مسائل زیرساختی حوزه ارتباطات را مطرح کردیم».

طی این مراسم همچنین، «سعید رسول‌اف» رییس شورای سیاستگذاری کنگره موبایل ایران هم درباره زیست‌بوم موبایل در کشور بیان داشت:‌ «فضایی که اکنون فراهم شده برای هم افزایی سخت افزار و نرم افزار حوزه موبایل است. در چهار روز برگزاری نمایشگاه 11 محور را انتخاب شد تا در غالب 11 پنل تخصصی برگزار شود. موبایل و اقتصاد دیجیتال، صنعت وی او دی، پلتفرم‌های موبایل، محتوای دیجیتال، امنیت کاربران، فین تک، بلاک چین و ریال دیجیتال از جمله این پنل‌ها است. علاوه بر آن بستری فراهم شده تا افراد بتوانند ایده‌های خود را مطرح کرده و با کمک مربیان و فضایی که وجود دارد آن‌ها را توسعه دهند».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تولید موبایل ایرانی با همکاری چین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر