;
coinex

دسترسی به نسخه بتا توسعه دهندگان iOS پولی می‌شود!

طبق اعلام اپل، دسترسی به نسخه بتا توسعه دهندگان iOS پولی می‌شود.

آنطور که پیداست اپل قصد خانه‌تکانی کرده و تغییرات اساسی در آیفون و سیستم‌عامل iOS در راه است. ازاین‌رو این شرکت اعلام کرده که دسترسی به نسخه بتا توسعه دهندگان iOS پولی می‌شود. پس باید بگوییم که توسعه‌دهندگان iOS باید برای دسترسی به سیستم‌عامل iOS 17 پول پرداخت کنند. حال باید دید که این اقدام اپل به ضرر این شرکت پیش خواهد رفت یا نه سود هم خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: جو بایدن حامی جدید ممنوعیت واردات اپل واچ به آمریکا ؛ کوپرتینویی‌ها در بحرانی بی‌سابقه!

دسترسی به نسخه بتا توسعه دهندگان iOS پولی شد

نسخه‌ی بتای سیستم‌عامل iOS 16.4 منوی جدیدی به نام Beta Updates به بخش تنظیمات آیفون در مسیر General → Software Update اضافه کرده است. این منوی جدید به اعضای سرویس Apple Developer Program امکان می‌دهد مستقیماً از طریق آیفون، برای دریافت جدیدترین نسخه‌های بتای iOS اقدام کنند. بخش Beta Updates نیاز به دانلود پروفایل مجزا از طریق وب‌سایت Apple Developer را از بین می‌برد.

منوی Beta Updates تنها در شرایطی در بخش تنظیمات آیفون نمایش داده می‌شود که از یک اپل آی‌دی برای لاگین در آیفون و عضویت در سرویس Apple Developer Program استفاده کنید. در نسخه‌های بعدی iOS، منوی Beta Updates تنها راه برای دریافت نسخه‌ی بتای توسعه‌دهنده خواهد بود چون به نوشته‌ی مک‌رومرز، «پروفایل‌ها از کار خواهند افتاد.»

دسترسی به نسخه بتا توسعه دهندگان iOS پولی شد

تغییر اعمال‌شده در آیفون باعث می‌شود کاربران عادی که سرویس Apple Developer Program را تهیه نکرده‌اند، امکان نصب نسخه‌های بتای توسعه‌دهنده را نداشته باشند. این سرویس سالانه ۹۹ دلار قیمت دارد. اپل معمولاً پس از برگزاری کنفرانس سالانه‌ی WWDC در خرداد، بتای توسعه‌دهنده‌ی جدیدترین نسخه‌ی iOS را منتشر می‌کند.

تا قبل از انتشار بتای iOS 16.4، کاربران عادی می‌توانستند بدون نیاز به تهیه‌ی اشتراک Apple Developer Program نسخه‌های بتای توسعه‌دهنده‌ی iOS را به‌لطف سایت‌هایی مثل BetaProfiles.dev روی گوشی خود دانلود کنند.

اپل از سال گذشته شروع‌ به مقابله‌ی جدی با وب‌سایت‌هایی کرد که پروفایل‌های بتای توسعه‌دهنده‌ی iOS را به رایگان منتشر می‌کنند. سال گذشته وب‌سایت BetaProfiles.com برای جلوگیری از جنگ حقوقی با اپل، به فعالیتش پایان داد. همچنین وکلای حقوقی اپل با اتکا بر کپی‌رایت، از توییتر درخواست کردند توییت‌هایی را که حاوی لینک به پروفایل بتای توسعه‌دهنده هستند از دسترس خارج کنند.

سایت BetaProfiles.dev همچنان در دسترس است و همچون نسخه‌ی کپی‌شده‌ی سایت BetaProfiles.com به نظر می‌رسد. مشخص نیست که هر دوی این وب‌سایت‌ها توسط یک فرد مدیریت می‌شوند یا نه.

دسترسی به نسخه بتا توسعه دهندگان iOS پولی شد

کاربرانی که اشتراک سالانه‌ی Apple Developer Program را تهیه نمی‌کنند، باید منتظر انتشار بتای عمومی بمانند. اپل معمولاً بتای عمومی را در فاصله‌ی یک ماه پس از بتای توسعه‌دهنده منتشر می‌کند. تهیه‌ی بتای عمومی نیازمند خرید اشتراک نیست.

نسخه‌های بتای iOS معمولا باگ‌های نرم‌افزاری زیادی دارند و تجربه‌ی بهینه ارائه نمی‌دهند. این گفته به‌طور ویژه برای بتای توسعه‌دهنده صدق می‌کند. معمولاً این نسخه‌های بتا عملکرد باتری گوشی را تحت تأثیر قرار می‌دهند به همین دلیل توصیه می‌کنیم به‌منظور استفاده از جدیدترین ویژگی‌های iOS منتظر انتشار نسخه‌ی نهایی در مهر ماه بمانید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره پولی شدن دسترسی به نسخه بتا توسعه دهندگان iOS چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر