;
coinex

پروژه چت بات بینگ مایکروسافت از چندین سال پیش به طور مخفیانه آغاز شده بود!

گزارش‌های جدید نشان‌دهنده آزمایشات مخفیانه پروژه چت بات بینگ توسط مایکروسافت از سال‌ها پیش هستند.

آنطور که پیداست مایکروسافت حدود 6 سال مشغول پروژه چت بات بینگ بوده است. این شرکت ظاهراً از سال 2017 مشغول توسعه این قابلیت بوده و حتی در سال 2021 آن را در سکوت خبری اختیار بخش کوچکی از کاربران خود قرار داده است. آنطور که در اسناد مایکروسافت پیداست، هوش مصنوعی گفته شده ظاهری بسیار شبیه به دستیار صوتی کورتانا مایکروسافت داشته است.

بیشتر بخوانید: مراقب توکن‌های جعلی ChatGPT و بینگ باشید

پروژه چت بات بینگ سالها پیش توسعه داده شده است

به نظر می‌رسد چت‌بات جدید مبتنی بر هوش مصنوعی بینگ که با نام سیدنی هم شناخته می‌شود، محصول سال‌ها آزمون و خطا از سوی مایکروسافت است. این شرکت در سال ۲۰۲۱ قابلیت مذکور را به شکل محدود در اختیار گروه کوچکی از کاربران برخی از کشورها قرار داد؛ اما داده‌های نشان می‌دهند که ردموندی‌ها از سال ۲۰۱۷ در حال کار روی چت‌بات سیدنی بوده‌اند.

گزارش‌های جدید، خبر می‌دهند که چت‌بات سیدنی از اواخر سال ۲۰۲۰ درحال ارائه پاسخ به تعدادی از کاربران مایکروسافت بوده و تجربه کاربری آن، شباهت بسیاری با نسخه کنونی این چت‌بات داشته است. البته طبق تصاویر منتشر شده، لوگوی آبی رنگ شبیه کورتانا، در نسخه قبلی حضور داشته که حالا دیگر خبری از آن نیست.

مدیر بخش ارتباطات مایکروسافت هم تایید کرده است که سیدنی، اسم پروژه‌ای مبتنی بر مدل‌های اولیه بوده که فرایند آزمایش آن از اواخر سال ۲۰۲۰ در هند آغاز شده است. او اشاره دارد که چنین آزمایش‌هایی، به این شرکت کمک کرده است تا بینش لازم برای ساخت مدل‌های پیشرفته‌تر را بدست آورند و در نهایت بتوانند بهترین تجربه ممکن را در اختیار کاربران خود قرار دهند.

پروژه چت بات بینگ سالها پیش توسعه داده شده است

در نسخه سال ۲۰۲۱ سیدنی، اشاره شده است که کاربران درحال کار با یک چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی آزمایشی هستند. برخی از کاربران در چین و هند، چت‌بات مذکور را در نیمه‌های سال ۲۰۲۱ مشاهده کردند؛ درحالی که برخی دیگر تا اواخر همان سال، متوجه حضور آن در بینگ نشدند. البته نسخه‌های اولیه سیدنی از سال ۲۰۱۷ وارد مرحله آزمایش شده است؛ اما در آن زمان، مایکروسافت از مدل‌های ابتدایی‌تری در مقایسه با GPT ساخت OpenAI استفاده می‌کرد.

شایان ذکر است که از زمان آزمایشات اولیه تاکنون، چندین تغییر جدی روی چت‌بات مایکروسافت صورت گرفته است که از جمله آن‌ها می‌توان به حذف بات‌های مستقل برای هر وب‌سایت اشاره کرد. در واقع، بهبودهای صورت گرفته در بازه ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱، ایده فعلی چت‌بات سیدنی را تشکیل داده است که به عنوان یک ابزار مستقل و واحد، بتواند به درخواست‌های عمومی کاربران پاسخ دهد. در این میان، به اشتراک‌گذاری فناوری‌های شرکت OpenAI با مایکروسافت، تاثیر بسزایی روی بهبود سیدنی داشته است؛ به‌طوری که برخی منابع، ادعا دارند که چت‌بات مایکروسافت تا پیش از این موضوع، از شخصیت چندانی برخوردار نبوده است.

پروژه چت بات بینگ سالها پیش توسعه داده شده است

مدل زبانی GPT در نهایت توانست قابلیت‌های مورد انتظار مایکروسافت را به چت‌بات بینگ اضافه نماید و نتایج دقیق‌تر و کامل‌تر را در هنگام جستجو به کاربران ارائه کند؛ مخصوصاً برای درخواست‌های طولانی که شامل دستورهای پیچیده می‌شوند. ناگفته نماند که محصول OpenAI با داده‌های سال ۲۰۲۱ تمرین کرده است؛ ولی مایکروسافت توانسته آن را با زیرساخت قبلی بینگ ادغام نماید تا در کنار داده‌های جدید، از اطلاعات مرتبط با فهرست‌بندی صفحات و امتیازدهی آن‌ها هم برخوردار شود. در واقع مایکروسافت طی زمان کوتاهی، مدل جدیدی با ترکیب دو مدل قبلی تحت عنوان پرومتئوس ایجاد کرده که این شرکت را در رسیدن به رویای جستجوی چت‌محور، نزدیک‌تر کرده است.

البته چت‌بات سیدنی با مشکلاتی نیز همراه بوده است و مدل زبانی پرومتئوس نتوانسته کاملاً بی‌نقص عمل کند. ارائه پاسخ‌های گستاخانه به کاربران، یکی از همین موارد است که در نسخه‌های ابتدایی این چت‌بات، شدت بسیار بیشتری داشته و اکنون تا حدودی کنترل شده است. برخی منابع، می‌گویند:

مایکروسافت قصد داشته در اواخر ماه فوریه، اقدام به معرفی قابلیت جدید موتور جستجوی خود کند؛ اما جهت رقابت با گوگل بارد، انتشار آن را جلو انداخته است.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما درباره پروژه چت بات بینگ مایکروسافت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر