;
coinex

امکان تجربه سفرهای ارزان فضایی با بالن فضایی استارتاپ ژاپنی

ژاپنی‌ها بازهم ابتکاری جدید و کاربردی خلق کردند. بالن فضایی استارتاپ ژاپنی قادر است تجربه سفر به فضا را با کمترین هزینه برای همه ممکن سازد.

این بالن فضایی کابینی دونفره دارد که با استفاده از گاز هلیوم کار می‌کند. طراحی بالن فضایی استارتاپ ژاپنی به‌شکلی است تا سفری دونفره و رمانتیک به‌منظور دیدن شگفتی‌های زمین از منظر فضا فراهم شود. این بالن قطعاً یکی از بهترین اختراعات بشر تا به امروز خواهد بود؛ چرا که تجربه‌ای لذت‌بخش و مافوق تصور را ممکن ساخته است.

بیشتر بخوانید: رصد یک سیاهچاله در حال فرار از کهکشان میزبان؛ ابرسیاه‌چاله‌ای که 20 میلیون برابر خورشید است

آنچه از بالن فضایی استارتاپ ژاپنی می‌دانیم

یک استارتاپ ژاپنی به‌نام «Iwaya Giken» از طرح جاه‌طلبانه خود برای ارائه خدمات گردشگری مقرون به‌صرفه با استفاده از یک بالون فضایی هلیومی که یک کابین دو نفره را به نزدیکی فضا می‌برد، رونمایی کرد. این مفهوم نوآورانه با هدف ارائه منظره‌ای خیره‌کننده از سیاره و فضا توسعه یافته است.

کابین این بالون فضایی شبیه یک توپ کوچک، گرد و پلاستیکی است که خلبان و یک مسافر در آن قرار می‌گیرند و می‌توانند تا ارتفاع ۲۴ کیلومتری بر فراز زمین بالا بروند. مسافران از آنجا می‌توانند انحنای زیبای کره زمین را مشاهده کنند و از خلاء موجود لذت ببرند.

سفر ارزان با استفاده از بالن فضایی استارتاپ ژاپنی ممکن شد

برخلاف سایر شرکت‌های گردشگری فضایی، طرح جذاب استارتاپ ژاپنی Iwaya Giken، نیازی به طی دوره آموزشی برای مسافران دارد. هدف اصلی این شرکت، فراهم کردن امکان دسترسی عموم مردم به گردشگری فضایی است. اگرچه انتظار می‌رود هزینه اولیه این سفر 24 میلیون ین (180 هزار دلار) باشد، اما Iwaya Giken تصمیم دارد در نهایت آن را به چند میلیون ین کاهش دهد.

این بالون هلیومی با گذشت دو ساعت به ارتفاع مورد نظر خود می‌رسد و پس از یک ساعت گشت به سطح زمین بازمی‌گردد. بدین ترتیب، مسافران می‌توانند از ارتفاعی بالاتر از هواپیماهای تجاری، منظره منحصر به‌فرد زمین را مشاهده کنند.

سفر ارزان با استفاده از بالن فضایی استارتاپ ژاپنی ممکن شد

بااین‌حال، طراحی کابین این بالون هوایی، فضای نسبتا محدودی را ارائه می‌دهد. برای مقایسه بهتر، بد نیست بدانید که شرکت آمریکایی World View Enterprises، در حال کار بر روی کپسولی بسیار جادارتر با هزینه پیش‌بینی شده 50 هزار دلار برای هر مسافر است. هم‌چنین اسپیس پریسپکتیو نیز در حال توسعه یک بالون سواری برای انتقال مسافران به استراتوسفر با هزینه 125 هزار دلار برای هر نفر است. طراحی این کپسول نیز مجلل، جادار و راحت بوده و در کنار سرو نوشیدنی برای مسافران، تجربه بصری شگفت‌انگیز و جدیدی را ارائه می‌دهد.

با وجود ابعاد کوچک کابین، Iwaya Giken امیدوار است با کاهش هزینه سفر، مشتریان متعددی را جذب خود کند. این شرکت در حال حاضر درخواست‌های سفر با بالون را تا پایان ماه آگوست می‌پذیرد و پنج مسافر اول این سیاحت هوایی در ماه اکتبر معرفی خواهند شد. در صورت موفقیت این پروژه، طرح استارتاپ ژاپنی می‌تواند تحولی بزرگ در مفهوم گردشگری فضایی ایجاد کرده و با فراهم آوردن گزینه‌ای مقرون به‌صرفه برای عموم مردم، امکان مشاهده شگفتی‌های کره زمین را بر فراز آسمان‌ها فراهم کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره بالن فضایی استارتاپ ژاپنی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    با اجازه ادمین این مطلب رو در وبسایتم بازنشر کردم

    پاسخ