;
coinex

احتمال حذف تیم کوک از هیئت مدیره اپل ؛‌ کودتا در کوپرتینو!

به نظر می‌رسد با پیشنهاد یکی از سهامداران اپل، ممکن است به زودی شاهد حذف تیم کوک از هیئت مدیره اپل باشیم.

یکی از سهامداران عمده اپل یعنی مرکز ملی حقوقی و سیاست‌گذاری (NLPC) تصمیم دارد در جلسه سهامداران اپل که در تاریخ 10 مارس مقارن با 19 اسفند 1401 برگزار می‌شود، از حق خود به عنوان سهامدار استفاده کرده و برای حذف ال گور، سیاستمدار آمریکایی و تیم کوک، مدیرعامل اپل از هیئت مدیره این شرکت اقدام کند.

در جلسه سالانه اپل که برای 10 مارس برنامه‌ریزی شده معمولا به سهامداران فرصت داده می‌شود تا در خصوص پیشنهادها رای دهند، اعضای هیئت مدیره را منصوب یا معزول کنند یا اقدامات اداری دیگری را ترتیب بدهند.

بیشتر بخوانید: احتمال اضافه شدن سنسور قند خون به اپل واچ نسل جدید وجود دارد

حذف تیم کوک از هیئت مدیره اپل

مرکز ملی حقوقی و سیاست‌گذاری در حال حاضر درخواست خود برای انتخاب اعضای جایگزین به جای تیم کوک و ال گور را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ارائه کرده است. در مورد دیگری از یک سهامدار دیگر اپل خواسته شده تا علیه ال گور به عنوان نامزد مدیریت رای بدهد و پرونده دیگر به منظور مخالفت با حضور مجدد کوک در هیئت مدیره آماده شده است.  پل چسر، مدیر پروژه یکپارچگی شرکتی NLPC در این خصوص به فاکس بیزینس گفت:

«ال گور در وهله اول هرگز واجد شرایط عضویت در هیئت‌مدیره اپل نبود، بنابراین برای او بیش از 20 سال دوام بیهوده است. تنها صلاحیتی که او تابه‌حال داشته که با معیارهای اپل مطابقت دارد، نگرانی او در زمینه گرم‌شدن کره زمین بوده است.»

احتمال حذف تیم کوک از هیئت مدیره اپل ؛‌ کودتا در کوپرتینو!

در پرونده‌ای که علیه تیم کوک تنظیم شده، نه فقط از سهامداران خواسته شده که با حضور او در هیئت مدیره اپل مخالفت کنند، همچنین خواسته شده که اطلاعات بیشتری در خصوص تجارت اپل در چین در دسترس قرار بگیرد. NLPC از اپل می‌خواهد تا به‌طور کامل خطرات تجارت در چین و گستره کامل زنجیره تأمین آن در این کشور را افشا کند. هر دو پیشنهاد مطرح‌شده در تاریخ 10 مارس در جریان جلسه سهام‌داران اپل به رأی گذاشته خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص احتمال حذف تیم کوک از هیئت مدیره اپل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (5 نظر)

    بسیار عالی و مفید بود واقعا استفاده کردم. کاش درمورد پاراگراف دوم بیشتر توضیح داده میشد اما در کل عالی بود.

    پاسخ

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنید🙏💕❤

    پاسخ