;
coinex

بازگشت آزمون آیلتس به بعد از ماه رمضان 1402 موکول شد

بازگشت آزمون آیلتس بعد از ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد. بنابر رایزنی‌های متعدد بالاخره آزمون آیلتس قرار است بعد از ماه رمضان آغاز شود.

رئیس سازمان سنجش بالاخره از بازگشت آزمون آیلتس خبر دارد. این آزمون قرار است بعد از ماه مبارک رمضان 1402 از سر گرفته شود. 1 ماه پیش بود که در خبری به شما مخاطبین عزیز رسانه تکراتو عنوان کردیم که تعدادی از داوطلبین آزمون آیلتس خبر از لغو این آزمون دادند که در این ارتباط سازمان سنجش نیز گفت این امر موقتی‌ست. حال اما پس‌از رایزنی‌های متعدد، این آزمون به بعد از ماه مبارک رمضان موکول شده است.

بیشتر بخوانید: سازمان سنجش در تدارک برگزاری کنکور الکترونیکی از سال آینده!

بازگشت آزمون آیلتس به بعد از ماه رمضان موکول شد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد رایزنی‌هایی با طرف خارجی برای حل مشکلات آزمون آیلتس انجام داده‌اند و به‌احتمال‌زیاد اطلاعیه این سازمان قبل از عید منتشر می‌شود. پورعباس پیش‌بینی کرد ثبت‌نام‌های جدید آیلتس بعد از ماه رمضان (اوایل اردیبهشت‌ماه 1402) از سر گرفته خواهد شد.

بازگشت آزمون آیلتس به عد از ماه رمضان موکول شد

اواخر دی‌ماه امسال، سازمان سنجش از توقف موقتی ثبت‌نام آزمون آیلتس خبر داد. حال به‌نظر می‌رسد مشکلات نامعلوم پیش‌آمده، حل شده است. «عبدالرسول پورعباس» در حاشیه نشست خبری برگزاری کنکور کارشناسی ارشد و دکتری، درخصوص آخرین تصمیمات برگزاری آزمون آیلتس گفت:

«این آزمون یک‌سری مشکلاتی در کشور داشت که تعلیق شد تا این مشکلات رفع شود. درواقع وجود این مشکلات به‌هیچ‌عنوان برای کشور ما خوب نبود و ما برای رفع آن جلساتی را با طرف خارجی خود داشتیم. خوشبختانه تا حدود زیادی این مشکلات برطرف می‌شود و طرف خارجی نظرات تخصصی و امنیتی برگزاری آزمون را پذیرفته‌اند.»

او با بیان اینکه اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص آزمون آیلتس قبل از پایان سال اعلام خواهد شد، گفت: «ثبت‌نام‌های این آزمون انجام شده است، اما ثبت‌‌نام‌های جدید برای شرکت در این آزمون بعد از ماه مبارک رمضان در سال آینده شروع خواهد شد. بنابراین تعلیق برگزاری آزمون کاملاً موقتی بود؛ نگرانی‌های جدید در این زمینه وجود ندارد.»

به گفته پورعباس، براساس مذاکرات صورت‌گرفته، مشکلات و دغدغه‌هایی که برای این آزمون وجود داشت، درحال رفع‌شدن است:

«نحوه امنیت، جابه‌جایی سؤالات و برگزاری یک آزمون سالم و رقابتی ازجمله مشکلات و دغدغه‌های ما در آزمون آیلتس بود. هرچه این آزمون سالم‌تر برگزار شود، هم برای ایران و هم برای طرف خارجی بسیار بهتر خواهد بود. بنابراین یک نوع ازهم‌گسیختگی در برگزاری آزمون احساس می‌شد و نقش سازمان سنجش در آن بسیار کم‌رنگ شده بود که این نقش درحال‌حاضر بسیار پررنگ شده است و درمجموع ما مسیری را طی می‌کنیم که این آزمون به‌زودی برگزار شود.»

بازگشت آزمون آیلتس به عد از ماه رمضان موکول شد

او همچنین شایعاتی مبنی بر اینکه آزمون آیلتس به‌دلیل جلوگیری از برخی مهاجرت‌ها لغو شده را تکذیب کرد و گفت: «ما اصلاً کاری نداریم و اصلاً سؤال نمی‌پرسیم که داوطلبان با چه هدفی در این آزمون شرکت می‌کنند. ضمن اینکه اغلب متقاضیان این آزمون دانشجویان دکتری هستند و ترجیح می‌دهند که در یک آزمون استاندارد حضور داشته باشند.»

رئیس سازمان سنجش تأکید کرد هیچ سیاستی در تعلیق این آزمون وجود نداشت:

«فقط بحث نوع برگزاری و تأمین سلامت آزمون مطرح بود که اگر آن خدشه‌دار می‌شد، برای جمهوری اسلامی ایران وجهه خوبی نداشت که خوشبختانه مشکلات آن نیز رفع خواهد شد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص بازگشت آزمون آیلتس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر