;
coinex

ساخت کارخانه تولید پهپادهای ایرانی در روسیه ؛ خط تولید شاهد در مسکو راه‌اندازی می‌شود؟

ساخت کارخانه تولید پهپادهای ایرانی در روسیه واقعیت دارد؟ ماجرای انهدام 610 پهپاد ایرانی توسط اوکراین چیست؟

آیا واقعاً ساخت کارخانه تولید پهپادهای ایرانی در روسیه در دستور کار قرار گرفته است؟ اوکراین مدعی شده که تعداد 610 پهپاد ایرانی را از سپتامبر سال گذشته میلادی تاکنون منهدم کرده است. این گزارش را شبکه العربیه منتشر کرده و در آن آمده است که این پهپادها تنها بخشی از حملات اخیر روسیه به اوکراین بوده است. اما در این‌حین روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نیز مدعی شده که ایران درحال ساخت کارخانه پهپاد ایرانی در خاک مسکو است. آیا این ادعا واقعیت دارد؟

بیشتر بخوانید: ساخت پهپاد از بدن پرندگان مرده [+ویدیو]

ادعای ساخت کارخانه تولید پهپادهای ایرانی در روسیه حقیقت دارد؟

شبکه العربیه در گزارشی به نقل از نیروی هوایی اوکراین ضمن تکرار ادعای مشارکت پهپاد‌های ایرانی در جنگ روسیه و اوکراین مدعی شد از ماه سپتامبر سال گذشته میلادی (شهریور سال جاری شمسی) تاکنون ۶۵۰ موشک روسی و ۶۱۰ پهپاد ساخت ایران را منهدم کرده است.

به نوشته العربیه این پهپاد‌ها بخشی از حملات اخیر روسیه بودند.

پیشتر، سخنگوی فرماندهی نیروی هوایی اوکراین مدعی شده بود ارتش کی یف از سپتامبر ۲۰۲۲ حدود ۵۰۰ پهپاد ساخت ایران را سرنگون کرده است.

ادعای ساخت کارخانه تولید پهپادهای ایرانی در روسیه حقیقت دارد؟

پیش از این، کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی در گزارشی ادعا کرد ایران تاکنون ۱۷۰۰ فروند پهپاد انتحاری برای جنگ در اوکراین به روسیه داده که در آینده نزدیک عرضه خواهد شد.

در همین حال، اخیرا سنای آمریکا با تکرار اتهام زنی‌های خود علیه ایران در خصوص کمک پهپادی به روسیه، از دولت بایدن خواسته هرچه سریع‌تر سامانه‌هایی را برای مقابله با پهپاد‌های ایران تولید کند.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال هم به نقل از منابع آگاه در یکی از کشور‌های همسو با آمریکا مدعی شده تهران – مسکو در حال همکاری برای ساخت کارخانه جدیدی در روسیه برای تولید پهپاد طراحی ایران هستند. با این وجود مسکو تاکید کرد این ادعا صحت ندارد و این روسیه است که بر روی قدرت پهپادی تمرکز کرده است.

آمریکا و غرب از توانایی ایران در حوزه پهپاد‌ها نگران بوده و ایران را به دلیل همکاری با روسیه در این حوزه مورد تحریم قرار دادند، اما ایران تاکید کرده است محدودیت‌های مربوط به تسلیحات ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ رسما خاتمه یافته و از آن زمان، انتقال تسلیحات به، یا از ایران، دیگر مشمول قطعنامه ۲۲۳۱ نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ساخت کارخانه تولید پهپادهای ایرانی در روسیه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر