;
coinex

معاون رئیس جمهور: صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال 1401 به یک میلیارد دلار رسیده است!

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور آمار صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال 1401 را چیزی در حدود یک میلیارد دلار اعلام کرد.

«روح‌الله دهقانی فیروزآبادی»، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، روز گذشته طی نشستی با خبرنگاران در دانشگاه صنعتی اصفهان درباره میزان صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال 1401 بیان داشت: «این میزان صادرات با وجود همه محدودیت‌های موجود اتفاق افتاده است».

همچنین دهقانی فیروزآبادی به رشد دو برابری تعداد شرکت‌هایی که امسال دانش‌بنیان شدند، به این شرح واکنش نشان داد: «نزدیک به ‌هزار و 600 شرکت در سال جاری به عنوان دانش‌بنیان ثبت شدند درحالی‌که پارسال این تعداد بین 700 تا 800 شرکت بود».

او ضمن اعلام تفاوت بین آمار صادرات برای دو بخش شرکت‌های دانش‌بنیان و محصولات دانش‌بنیان اعلام کرد: «آماری که تاکنون از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان در سال جاری داریم نزدیک به یک میلیارد دلار است و آمار دقیق محصولات دانش‌بنیان با اطلسی که در حال تهیه آن هستیم مشخص می‌شود».

بیشتر بخوانید: صادرات محصولات هسته‌ای توسط ایران ؛ دستاوردهای هسته‌ای ایران در حال افزایش است!

آمار صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال 1401

دهقانی‌فیروزآبادی ضمن تاکید بر اینکه هنوز فاصله‌ای تا هدف‌گذاری رهبر معظم انقلاب وجود دارد، گفت: «با حدود هشت هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور ظرفیت عظیمی وجود دارد که اگر مدیریت و به زنجیره ارزش واقعی متصل شوند می‌توانند حرکت بزرگی ایجاد کنند».

او با اشاره وقوع اتفاق‌های خوب در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان کشور در سال جاری بیان کرد: «بزرگ‌ترین اتفاق، تصویب قانون جهش تولید بود که همه آیین‌نامه‌های آن تصویب شده و اگر 10 سال به‌طور قوی و محکم اجرا شود بخش قابل توجهی از اقتصاد ما دانش‌بنیان می‌شود».

صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال 1401

وی همچنین با تاکید بر شروع توجه واقعی به دانش‌بنیان‌ها به عنوان یکی از راه‌حل‌های اصلی مسائل در کشور در سال جاری، اعلام کرد: «تا 10 سال آینده توجه جدی به اقتصاد دانش‌بنیان را به ویژه در برنامه هفتم توسعه خواهیم داشت».

وی در پایان افزود: «60 تا 70 درصد حمایت‌های معنوی و مادی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از طرح‌های مبتنی بر نیازهای واقعی کشور است تا به زنجیره ارزش بالادست متصل شوند».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص آمار صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال 1401 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر