;
coinex

مخالفت مجلس با حذف عرضه خودرو در بورس کالا

در جلسه نوبت دوم روز یکشنبه، نمایندگان مجلس با پیشنهاد حذف عرضه خودرو در بورس کالا و بند مربوط به آن در لایحه بودجه 1402 مخالفت کردند.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی جلسه نوبت دوم دیروز یکشنبه مورخ 7 اسفند 1401، در هنگام بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه 1402، مخالفت خود را با حذف بند الحاقی 13 تبصره 6 این لایحه اعلام داشتند.

بیشتر بخوانید: قیمت و زمان عرضه تیگارد X35 اعلام شد

مخالفت مجلس با حذف عرضه خودرو در بورس کالا

مجلس با حذف بند الحاقی 13 تبصره 6 بخش درآمدی لایحه بودجه 1402 که مربوط به عرضه خودرو در بورس کالا بوده، مخالفت کرده است. متن این بند به شرح زیر است:

«بند الحاقی 13- شرکت‌های خودروسازی داخلی موظفند براساس برنامه تولیدی که وفق بند (5) ماده (58) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی به تصویب شورای رقابت می رسد، از ابتدای سال 1402 خودروهای تولیدی خود را از طریق بورس کالا و براساس ضوابط مربوطه عرضه کنند. شورای رقابت موظف است وفق بند (5) ماده (58) قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی تا پایان فروردین ماه سال 1402 قیمت جدید خودروها را براساس آنالیز هزینه قیمت تمام شده و با درنظر گرفتن هزینه های تحقق و توسعه و هزینه های مالی مرتبط با فعالیت تولیدی(مورد تأیید حسابرس) محاسبه و دربازه های حداکثر سه ماهه مجدداً به روزرسانی نماید. شرکت بورس کالا موظف است هشتاد و پنج درصد (85%) مابه التفاوت قیمت کشف شده در بورس کالا و قیمت مصوب شورای رقابت را به حساب ……….. نزد خزانه داری کل کشور واریز نماید.»

حذف عرضه خودرو در بورس کالا

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص مخالفت مجلس با حذف عرضه خودرو در بورس کالا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر