;
coinex

ممنوعیت کامل ChatGPT در چین ؛ به هیچ وجه برای مردم عادی عرضه نشود!

ممنوعیت کامل ChatGPT در چین اعلام شد. آنطور که به نظر می‌رسد چین می‌خواهد تکنولوژی هوش مصنوعی اختصاصی خودش را گسترش دهد.

ممنوعیت کامل ChatGPT در چین توسط رگولاتوری‌های این کشور اعلام شد. این رگولاتوری‌ها به شرکت‌های فناوری دستور داده که به‌هیچ‌وجه چت‌بات ChatGPT و دیگر چت‌بات‌های غیرچینی را در اختیار کاربران قرار ندهند. چت‌بات ذکر شده از زمان معرفی تا به امروز غوغایی در دنیای تکنولوژی ایجاد کرده به‌طوری که شرکت‌های بزرگ فناوری مانند مایکروسافت، میلیاردها دلار در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: مایکروسافت در اندیشه کنترل روبات‌ها با ChatGPT ؛ شمشیری دولبه برای آینده بشریت!

قانون ممنوعیت کامل ChatGPT در چین وضع شد

رگولاتورهای چینی به شرکت‌های فناوری بزرگ این کشور اعلام کرده‌اند که سرویس‌های چت‌بات «چت جی‌پی‌تی» را برای عموم ارائه نکنند. به نظر می‌رسد نگرانی در این باره که چت‌بات هوش مصنوعی مذکور پاسخ‌هایی به سوالاتی ارائه کند که توسط حزب کمونیست چین (CCP) سانسور می‌شوند، باعث این تصمیم شده است.

چند شرکت چینی نیز مشغول توسعه نسخه‌های اختصاصی خود از «چت جی‌پی‌تی» هستند و برخی نیز مدعی شده‌اند فاصله اندکی تا ارائه نسخه‌های خود از این چت‌بات برای عموم مردم دارند. البته چین سابقه‌ای طولانی در مسدود کردن وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌های خارجی دارد.

قانون ممنوعیت کامل ChatGPT در چین وضع شد

دولت این کشور گوگل، فیس‌بوک، یوتیوب و توییتر را در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ میلادی ممنوع کرد. همچنین در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی دولت چین «ردیت» و «ویکی‌پدیا» را نیز ممنوع کرده بود. اکنون نیز نشریه «نیکی آسیا» گزارش داده شرکت‌های «تنسنت» و «آنت گروپ» دستوری دریافت کرده‌اند تا دسترسی به «ChatGPT» را از طریق پلتفرم‌های‌شان ارائه نکنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره ممنوعیت کامل ChatGPT در چین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر