;
coinex

قاچاق حساس‌ترین فناوری‌های اطلاعاتی آمریکا به روسیه و کره شمالی

حساس‌ترین فناوری‌های اطلاعاتی آمریکا به روسیه و کره شمالی قاچاق شده است. با این کار به‌نوعی تحریم‌های آمریکا علیه این دو کشور دور زده شده است.

آنطور که در خبرها گفته شده، یک تبعه روس 47 ساله به‌نام ایلیا بالاکایف در ایالات‌متحده، حساس‌ترین فناوری‌های اطلاعاتی آمریکا را به روسیه و کره شمالی قاچاق کرده و آنها را در اختیار سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) و دولت کره شمالی قرار داده است. قاچاق این اطلاعات می‌تواند تمامی 2500 تحریم آمریکا علیه جنگ کرملین را از میان ببرد.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی سانسورچی اینترنت به نام Oculus توسط روسیه معرفی شد

حساس‌ترین فناوری‌های اطلاعاتی آمریکا قاچاق شده است

ایلیا بالاکایف، 47 ساله، ظاهراً تجهیزات ایالات‌متحده را در اختیار سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) و دولت کره شمالی قرار داده و تحریم‌های ایالات‌متحده علیه این کشورها را دور زده است.

وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید که بالاکایف در حال حاضر فراری است. کیفرخواست علیه او روز جمعه در دادگاه فدرال نیویورک اعلام شد. اگر وی دستگیر و مجرم شناخته شود، با 75 سال زندان مواجه خواهد شد.

به گفته دادستان، بالاکایف با واحد نظامی 43753 مرکز 8 سرویس امنیت فدرال روسیه، بخشی از آژانس اطلاعاتی روسیه که مسئول امنیت ارتباطات و رمزنگاری است، کار می‌کرده است. شرکت او به نام رادیو تستر (Radiotester)، دستگاه‌هایی مانند دستگاه‌هایی را که برای یافتن باگ‌های نظارتی یا ارسال پیام‌های مخفی طراحی شده بودند، تعمیر می‌کرده است.

حساس‌ترین فناوری‌های اطلاعاتی آمریکا قاچاق شده است

دادستان‌ها می‌گویند:

ازآنجایی‌که دستگاه‌های خاصی در روسیه به‌راحتی در دسترس نبوده‌اند، شرکت بالاکایف افرادی را در ایالات‌متحده استخدام می‌کرده است تا به او در خرید تجهیزات در آنجا کمک کنند. در کیفرخواست آمده است که بالاکایف همچنین از سال 2017 حدود 14 بار به ایالات‌متحده سفرکرده و حدود 43 دستگاه برای سرویس امنیت فدرال روسیه خریداری کرده است.

ایالات‌متحده همچنین مدعی شده است که او با سفارت کره شمالی در مسکو قراردادی برای خرید آشکارسازها و نرم‌افزارهای گاز خطرناک در ایالات‌متحده و ارائه آن کالاها به دولت کره شمالی انجام داده است.

بریون پیس، دادستان ایالات‌متحده در بیانیه‌ای مدعی شد که این کیفرخواست، تعهد ایالات‌متحده را به محاکمه شدید کسانی که از تحریم‌ها برای کسب سود هم برای جیب خود و هم برای روسیه فرار می‌کنند نشان می‌دهد.

روز جمعه، وزارت خزانه‌داری آمریکا به مناسبت سالگرد تهاجم روسیه به اوکراین، تحریم‌ها علیه روسیه را تشدید کرده بود. در میان افرادی که به لیست اضافه شده‌اند، تعداد انگشت‌شماری از نهادهای مرتبط با امنیت سایبری و عملیات اطلاعات نادرست بودند.

از فوریه 2022، وزارت خزانه‌داری آمریکا بیش از 2500 تحریم در پاسخ به جنگ کرملین اعمال کرده است. هدف این تحریم‌ها نیز این است که روسیه را از اقتصاد بین‌الملل منزوی کند و مانع از توانایی این کشور برای به دست آوردن سرمایه، مواد، فناوری و حمایتی شود که جنگش علیه اوکراین را حفظ خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص قاچاق حساس‌ترین فناوری‌های اطلاعاتی آمریکا به روسیه و کره شمالی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر