;
coinex

فناوری خلاقانه تکنو برای تغییر رنگ قاب پشتی گوشی در MWC 2023 معرفی شد [+ویدیو]

فناوری تغییر رنگ قاب پشتی گوشی به‌وسیله شرکت “تکنو” در نمایشگاه MWC 2023 رونمایی شد. شیوه کار این قاب‌ها بسیار شبیه به آفتاب‌پرست است!

شرکت تکنو از یک ویژگی منحصربه‌فرد به‌نام تغییر رنگ قاب پشتی گوشی در نمایشگاه MWC 2023 رونمایی کرد. آنگونه که این شرکت فناوری خود را توصیف می‌کند، این ویژگی که Chameleon Coloring Technology نام دارد و شبیه‌به تغییر‌ رنگ پوست در آفتاب‌پرست است. شرکت تکنو به‌منظور قابل‌فهم این موضوع دو ویدئوی اختصاصی برای این تکنولوژی منتشر کرده است که در ادامه مطلب خواهید دید.

بیشتر بخوانید: نسخه مفهومی گوشی رول شونده موتورولا رونمایی شد [+ویدیو]

فناوری تغییر رنگ قاب پشتی گوشی توسط شرکت تکنو معرفی شد

قاب پشتی موبایل‌ها در یک بازه خاص به سمت رنگ‌های گرادیانت ویژه پیشرفت و خیلی سریع این موضوع اصطلاحا از مد افتاد. با این حال شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا متمایز باشند. در همین راستا فناوری تغییر رنگ قاب پشتی تکنو در MWC 2023 نمایش داده شده است که جالب به نظر می‌رسد. تکنو به آن Chameleon Coloring Technology می‌گوید که به فناوری تغییر رنگ آفتاب‌پرست ترجمه می‌شود.

به گفته تکنو Chameleon Coloring Technology یک فناوری رنگ‌آمیزی منشوری کنترل‌کننده الکتریکی با طیف کامل است که از شبکه‌ای از مواد منشوری در سطح میکرون استفاده می‌کند و با اعمال میدان الکتریکی تغییر جهت می‌دهند. با کنترل دقیق جهت منشور، این ماده می‌تواند نور را در طول موج‌های مختلف شکست دهد و طیف وسیعی از رنگ‌های متنوع را نشان دهد.

ویدئوهای رسمی تکنولوژی Chameleon Coloring Technology در ویدئوهای زیر ببینید:

پس از دیدن ویدیوهای بالا باید یادآوری کنیم که این قاب پشتی یک نمایشگر یا حتی LED نیست بلکه نور محیط را از سطح خود منعکس می‌کند و در این فرآیند رنگ آن تغییر می‌کند.

این چیدمان منشوری در سطح میکرون را می‌توان به صورت دستی از طریق نرم افزار دستگاه کنترل کرد و به شما این امکان را می‌دهد که به صورت دستی از بین ۱۶۰۰ رنگ مختلف انتخاب کنید یا به طور بالقوه بر اساس وضعیت باتری، موسیقی یا اعلان‌ها به طور خودکار تغییر کنید. این کار را می‌توان تا ۲ میلیون بار انجام داد و حتی با تغییرات متعدد در طول روز، کاملاً بادوام است.

این ماده می‌تواند در ۳ صدم ثانیه رنگ را تغییر دهد. همچنین مصرف انرژی ناچیزی دارد. مثلا برای ۱۰۰ بار تغییر رنگ در طول روز به اندازه تماشای یک ویدیوی 5 دقیقه‌ای انرژی نیاز دارد.

تکنو با تلاش برای تغییر رنگ قاب پشتی موبایل‌هایش غریبه نیست. سال گذشته، این شرکت گوشی Techno Camon 19 Pro Mondrian را عرضه کرد که از فناوری فوتو ایزومر چند رنگی برای پنل پشتی استفاده می‌کرد. این فناوری هنگام قرار گرفتن در معرض اشعه UV نور خورشید، رنگ‌ها را تغییر می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره فناوری تغییر رنگ قاب پشتی گوشی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر