;
coinex

نخستین باتری سیلیکون کربن جهان با نزدیک به 13 درصد چگالی بیشتر توسط آنر معرفی شد

نخستین باتری سیلیکون کربن جهان توسط شرکت آنر معرفی شد. این باتری نسبت‌به باتری‌های لیتیومی، 12/8 درصد چگالی بیشتری دارد.

نخستین باتری سیلیکون کربن جهان با 12/8 درصد چگالی بیشتر نسبت‌ به باتری‌های لیتیومی توسط کمپانی آنر رونمایی شد. باتری‌ گوشی‌های هوشمند چندسالی می‌شود که هیچ‌گونه تغییراتی درخود نمی‌دیدند و همان دو مدل باتری با تکنولوژی لیتیوم‌یون و لیتیوم‌پلیمر در گوشی‌ها بکار می‌رفت. اما ظاهراً پای تکنولوژی‌های جدید به باتری‌ها هم باز شده و “آنر” اولین‌ باتری با فناوری سیلیکون‌کربن را در نمایشگاه MWC 2023 معرفی کرده است که ظرفیت بیشتری نسبت به تکنولوژی‌های رایج دارد.

بیشتر بخوانید:‌ آنر مجیک Vs‌ برای بازاهای جهانی رونمایی شد

نخستین باتری سیلیکون کربن جهان معرفی شد

در سال‌های اخیر، فناوری‌های استفاده‌شده در پردازنده و صفحه‌نمایش و دوربین گوشی‌های هوشمند پیشرفت زیادی تجربه کرده‌اند؛ با‌این‌حال، تغییر زیادی در باتری‌ها ندیده‌ایم. آنر، زیربرند سابق هواوی، می‌گوید راهکار جدیدی برای بهبود ظرفیت باتری موبایل دارد. این شرکت اولین باتری سیلیکون‌کربن صنعت موبایل را معرفی کرده است.

چگالی انرژی باتری سیلیکون‌کربن آنر ۱۲٫۸ درصد بیشتر از باتری‌های لیتیومی است که هم‌اکنون در گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شوند. باتری‌های امروزی از گرافیت به‌عنوان یکی از الکترودها (آنُد) استفاده می‌کنند.

نخستین باتری سیلیکون کربن جهان معرفی شد

جدیدترین گوشی پرچم‌دار آنر، یعنی مجیک ۵ پرو، در بازارهای اروپایی به باتری استاندارد ۵٬۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز است. اگر آنر از فناوری سیلیکون‌کربن استفاده می‌کرد، ظرفیت باتری این گوشی به ۵٬۴۵۰ میلی‌آمپرساعت می‌رسید.

جورج ژائو، مدیرعامل آنر، در رویداد جدید این شرکت، برای مدتی کوتاه حضور پیدا کرد. او نمودارهایی نشان داد تا توضیح دهد که باتری‌های سیلیکون‌کربن چه مزایایی دارند.

نخستین باتری سیلیکون کربن جهان معرفی شد

به‌گفته‌ی مدیرعامل آنر، وقتی ولتاژ به ۳٫۵ ولت برسد باتری‌های لیتیومی استاندارد انرژی خاصی در خود نگه نمی‌دارند. در سناریو مشابه، باتری سیلیکون‌کربن درمقایسه‌با باتری لیتیومی ۲۴۰ درصد ظرفیت اضافی دارد.

مدلی از آنر مجیک ۵ پرو که در چین عرضه می‌شود، باتری ۵٬۴۵۰ میلی‌آمپرساعتی دارد. آنر استفاده از باتری سیلیکون‌کربن را در این گوشی تأیید نکرده است؛ اما به‌نظر می‌رسد فناوری جدید چینی‌ها به درون محصولی واقعی راه پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره نخستین باتری سیلیکون کربن جهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر