;
coinex

نسخه مفهومی وان پلاس 11 با خنک کننده جذاب Active CryoFlux رونمایی شد

نسخه مفهومی وان پلاس 11 در نمایشگاه MWC 2023 رونمایی شد. این گوشی از یک قابلیت خنک‌کننده پیشرفته به‌نام Active CryoFlux بهره می‌برد.

نسخه مفهومی وان پلاس 11 با سیستم خنک‌کننده کاربردی Active CryoFlux در کنگره موبایل بارسلون 2023 رونمایی شد. این گوشی قرار نیست هیچ‌وقت به تولید انبوه برسد و وان‌پلاس آن را صرفاً برای معرفی سیستم خنک‌کنندگی جدیدش رونمایی کرد. به گفته این شرکت، این سیستم خنک‌کننده جدید قادر است دمای دستگاه را تا 1.6 درجه سانتیگراد کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: وان پلاس Ace 2 رسما معرفی شد؛ قیمت و مشخصات فنی

نسخه مفهومی وان پلاس 11 با سیستم خنک‌کنندگی جدید معرفی شد

وان پلاس امروز از گوشی هوشمند مفهومی OnePlus 11 خود رونمایی کرد. وان پلاس ۱۱ کانسپت قرار نیست به تولید انبوه برسد اما برای نمایش فناوری خنک‌کننده Active CryoFlux جدید این شرکت در MWC 2023 به نمایش گذاشته شد.

فناوری Active CryoFlux یک اصطلاح فانتزی برای چیزی است که اساساً یک سیستم خنک‌کننده مایع حلقه بسته محسوب می‌شود. این سیستم در رایانه‌های رومیزی وجود دارد اما حالا توسط وان پلاس برای استفاده در گوشی‌های هوشمند بسیار کوچک شده است.

نسخه مفهومی وان پلاس 11 با سیستم خنک‌کنندگی جدید معرفی شد
فناوری Active CryoFlux وان پلاس

در قلب سیستم یک میکروپمپ پیزوالکتریک سرامیکی قرار دارد که مایع را از طریق یک سری لوله بین دیافراگم بالایی و پایینی به گردش در می آورد. میکروپمپ کمتر از 0.2 سانتی متر مربع از فضای دستگاه را اشغال می‌کند.

پمپ سیال را به گردش در می‌آورد. این مایع در اطراف لوله‌ای حرکت می‌کند و به عنوان یک هیت سینک و رادیاتور عمل می‌کند، گرما را از تراشه جذب می‌کند و آن را به آرامی در طول مسیر برگشت به پمپ، آزاد می‌کند.

وان پلاس ادعا می‌کند که Active Cryoflux می‌تواند دما را تا 2.1 درجه سانتیگراد کاهش دهد که برای بهبود چند فریمی در یک بازی خوب است. در حین شارژ، دما را می‌توان 1.6 درجه سانتیگراد کاهش دهد و 30 تا 45 ثانیه از زمان شارژ شدن کاهش می‌یابد.

نسخه مفهومی وان پلاس 11 با سیستم خنک‌کنندگی جدید معرفی شد

بقیه موارد بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند. وان پلاس از یک شیشه خمیده و شفاف برای قاب پشتی استفاده کرده است و قاب پشتی به شما امکان می‌دهد لوله زیر آن را ببینید که تا حدی روشن شده است. اطراف دوربین نیز نورپردازی شده و دوربین دارای الگوی جدید حکاکی Guilloche است.

مشخص نیست که وان پلاس این فناوری را در یک گوشی هوشمند تجاری پیاده سازی خواهد کرد یا خیر. گوشی کانسپت وان این شرکت که در CES 2022 رونمایی شده و یک شیشه خاص دو حالته برای پوشاندن دوربین در حالت بلااستفاده داشت، هیچ وقت به صورت رسمی تولید نشد یا فناوری آن در محصول تجاری حضور نیافت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره نسخه مفهومی وان پلاس 11 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر