;
coinex

نماینده مجلس: برای آرام شدن فضای کشور رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی ضروری است!

یک نماینده مجلس در اظهارنظری جالب عنوان کرد، برای آرام شدن فضای کشور ، رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی عملی ضروری است.

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، آرام شدن فضای کشور را در گرو رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی دانست و عنوان کرد که ما نمی‌توانیم در مقابل تکنولوژی بایستیم پس نباید با فیلترینگ اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، به اصطلاح جلوی استفاده نادرست از آنها را بگیریم. بلکه باید با آموزش‌های صحیح بستری مناسب برای استفاده درست از این شبکه‌ها را ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: جولان مافیای فیلترشکن‌ در عصر محدودیت اینترنت

اظهارنظر نماینده مجلس نسبت‌به آرام شدن فضای کشور و رفع فیلترینگ

احمد علیرضا‌بیگی با اشاره به ضرورت رفع فیلترینگ باتوجه به آرام شدن فضای کشور، بیان کرد:

اینترنت و فضای مجازی لازمه دموکراسی است. برای آگاه کردن مردم ما به این دو نیاز داریم. در شرایطی که مردم احتیاج دارند با یکدیگر صحبت کرده و بعد صدای خود را به گوش مسوولان برسانند، اینترنت بدیهی‌ترین ابزار برای انجام این کار در سطح دنیا است.

وی در ادامه اظهار کرد: «ممکن است استفاده‌های نادرستی نیز از اینترنت شود و تبعات نامناسبی هم به دنبال داشته باشد؛ اما آیا اگر یک بچه از روی نادانی میخ را در پریز برق فرو کرد و دچار برق‌گرفتگی شد، راهکار این است که برق را قطع کنیم؟ آیا اگر برخی افراد از فضای مجازی و اینترنت استفاده نادرست دارند ما باید کشور را از فضای مجازی و اینترنت محروم کنیم؟»

اظهارنظر نماینده مجلس نسبت‌به آرام شدن فضای کشور و رفع فیلترینگ

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:

آیا باید در تاریکی زندگی کرد چون یک کودک دچار برق گرفتگی شده است یا باید از ضامن‌ها و حفاظت‌هایی استفاده کنیم که چنین اتفاق‌هایی رخ ندهد؟ نباید برخورد ما تهدید محور باشد. مثلا در جامعه سرقت اتفاق می‌افتد. جامعه از دزدی رنج می‌برد. آیا ما می‌توانیم همه آحاد جامعه را دزد تلقی کنیم؟

وی در ادامه تاکید کرد: «کسانی که مرتکب سرقت می‌شوند درصد کمی از جامعه را تشکیل می‌دهند. نمی‌توانیم به کل جامعه نگاه مجرم داشته باشیم. بعد اقداماتی به بهانه مبارزه با سرقت انجام دهیم که زندگی را برای مردم تلخ کند و سپس عنوان کنیم هدف ما مقابله با دزدی است.» وی تصریح کرد:

این استدلال صحیحی نیست؛ ما نمی‌توانیم با موضوعات با نگاه تهدید‌محور روبه‌رو شویم؛ لزوما باید برخورد ما نرم‌افزاری بوده و به دنبال ایجاد مصونیت باشیم.

وی افزود: «آیا زمانی که سیگار برای بدن مضر است ما جلوی فروش سیگار را در کشور می‌گیریم؟ یا اینکه از آموزش‌هایی استفاده می‌کنیم که مانع ترویج استفاده از سیگار شود؟ ما با وجود تجربه چند ده ساله‌ای که داریم که ثابت کرده برخورد سلبی هیچ‌گاه جواب نمی‌دهد باز هم سراغ این راه می‌رویم. ما نمی‌توانیم مقابل تکنولوژی بایستیم بلکه باید از تکنولوژی استفاده کنیم تا حقانیت خود را اثبات کنیم. ما امروز خود را از تکنولوژی محروم کرده‌ایم.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص اظهارنظر نماینده مجلس نسبت‌به آرام شدن فضای کشور و رفع فیلترینگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    مملکتی که سران آن یه عده حیوان باشند از این بهتر نمیشه !

    پاسخ

    وصل کنید اینستاگرام تمام زندگی من و ۸۰نفر همکاران کسبه بازار بزرگ بود که خیلی خوب داشتیم کاسبی میکردیم
    چرا نون بری میکنید
    کاش ایران بدنیا نمیومدم
    که اسیر شماها بشم

    پاسخ