;
coinex

آیا علت برکناری مدیرعامل ایرانخودرو، افشای رانت خواری صداوسیما بود؟

با توجه به برکناری سریع مهدی خطیبی از مدیرعاملی ایرانخودرو، این سوال مطرح شده که آیا افشای رانت خواری صداوسیما علت برکناری او بوده است؟

اواسط دی ماه در پی فروش چندین دستگاه هایما 8S به مدیران ایران خودرو جنجال‌های فراوانی ایجاد شد. زیرا این فروش داخلی در شرایط بازار آشفته خودرو رخ داد و رئیس جمهور نیز تأکید داشت که نباید فروش‌های بی‌ضابطه و دستوری اتفاق بیافتد. این خبر فروش، شروعی جهت ایجاد حواشی پیرامون «مهدی خطیبی»، مدیرعامل وقت ایران خودرو، بود و پس از آن، گمانه‌زنی‌هایی در خصوص فروش‌های بدون ضابطه در صورت‌های مالی ایران خودرو هم افزایش یافت و در نتیجه، یک‌شنبه گذشته اعلام شد که مهدی خطیبی از مدیر عاملی ایران خودرو کنار رفته است.

با اینکه مهدی خطیبی ضمن انتشار نامه‌ای خطاب به رئیس رسانه ملی ادعا داشت که در این زمینه هیچگونه برکناری‌ای رخ نداده و صرفاً هیئت مدیره جدید تصمیم بر مدیرعاملی شخص دیگری داشته است، اما افکار عمومی و بسیاری از کارشناسان حوزه خودرو در مورد صحت این امر تردید دارند و عملاً تصور عموم مردم به برکناری خطیبی در نتیجه در افشای رانت خواری صداوسیما بوده است!

بیشتر بخوانید: افشاگری مدیرعامل ایرانخودرو از رانت‌طلبی صداوسیما: درخواست خودرو بدون نوبت دارند! [+فیلم]

برکناری مدیرعامل ایران خودرو در نتیجه افشای رانت خواری صداوسیما

ماجرا از جایی شروع شد که خبرنگار صداوسیما در جلسه پرسش و پاسخ و توضیح در خصوص برنامه‌های ایران خودرو، از مهدی خطیبی درباره فروش‌های دستوری و بی ضابطه پرسشی را مطرح و مدیرعامل وقت ایران خودرو با لحنی نسبتاً تند ضمن گلایه از صدا و سیما بیان کرد: «چرا فقط به ایران خودرو در این مورد می‌پردازید؟ چرا صدا و سیما از سایپا درخواست خودرو کرده است؟» این اظهارات مهدی خطیبی در مورد افشای رانت خواری صداوسیما به سرعت در رسانه‌های اجتماعی وایرال شد و همه از این صحبت‌ها به عنوان اعلام جنگ خطیبی به صدا و سیما برداشت کردند.

افشای رانت خواری صداوسیما

اخیراً نیز نامه فوق در رسانه‌های مختلف منتشر شده که حاکی از درخواست سازمان صدا و سیما از ایران خودرو برای دریافت خودرو بوده است. بااین‌حال به ادعای صدا و سیما، رئیس سازمان مانع پیگیری نامه فوق شده و دریافت خودرو بدون قرعه کشی را ممنوع اعلام کرده است.

اما افکار عمومی را نمی‌توان با چنین ادعایی قانع کرد و این شائبه برای مخاطبان ایجاد شده که ترند شدن این نامه درست به مانند انتقامی بوده که مدیرعامل ایران خودرو پس از برکناری خود از صداوسیما گرفته است

در نتیجه، با یک نگاه گذرا و اجمالی، داستان برکناری خطیبی را باید به‌دنبال درگیری با صدا و سیما قلمداد کرد و اگر سازمان صدا و سیما قصد تغییر این موضوع در افکار عمومی داشته و واقعیت دیگری نیز موجود باشد، باید ادعاهای خود را به‌صورت مستندتر برای مردم ارائه کند. در غیر این صورت، هم برای مردم و هم مدیران خودرویی، صدا و سیما یک سازمان ترسناکی بدل می‌شود که امکان انتقاد به آن وجود نخواهد داشت.

به نظر این شائبه‌ها در مورد نامه تازه منتشرشده با شفاف‌سازی بیشتر و به صورت مستند (و نه فقط یک متن خبری) سازمان صداوسیما حتی درباره درخواست خودرو از سایپا قابل رفع باشد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص برکناری مدیرعامل ایران خودرو به علت افشای رانت خواری صداوسیما چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر