;
coinex

اولتیماتوم کاخ سفید برای حذف تیک تاک از تمام دستگاه‌های دولتی

کاخ سفید با اعلام یک مهلت 30 روزه دستور حذف تیک تاک از تمام دستگاه‌های دولتی و آژانس‌های فدرال ایالات متحده آمریکا را به طور صریح اعلام کرده است.

براساس گزارش رویترز، «شالاندا یانگ»، مدیر دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید، طی یک دستورالعمل به آژانس‌های فدرال اعلام کرد، به‌منظور ایمن‌سازی داده‌های آمریکایی، باید همکاری لازم را در جهت حذف تیک تاک از تمام موبایل‌ها و سیستم‌های آژانس‌های فدرال صورت دهند و ترافیک اینترنت داخلی این سازمان‌ها اجازه دسترسی به این اپ را نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: ممنوعیت استفاده از تیک تاک برای کارمندان کمیسیون اروپا

دستور کاخ سفید برای حذف تیک تاک از تمام دستگاه‌های دولتی

حکم ممنوعیت تیک تاک اواخر سال گذشته میلادی توسط کنگره آمریکا تصویب شد. این دستور در حالی رقم خورده که پیش از آن اقدامات مشابهی در کانادا، اتحادیه اروپا، تایوان و بیش از نیمی از ایالت‌های آمریکا مدنظر قرار گرفته بود.

حذف تیک تاک از تمام دستگاه‌های دولتی

تیک تاک متعلق به شرکت چینی بایت دنس بوده که طی اعلامیه‌های مکرر دلیل این نگرانی‌ها را اخبار جعلی دانسته و هرگونه استفاده از این برنامه جهت جاسوسی از کاربران آمریکایی را انکار کرده است. گفتنی است که اقدامات مذکور روی بیش از 100 میلیون کاربر آمریکایی تیک تاک که در دستگاه‌های شخصی یا شرکتی فعال هستند، تاثیری نخواهد گذاشت.

با اینکه ممنوعیت نصب تیک تاک در دستگاه های دولتی صرفاً قسمت کوچکی از کاربران آمریکایی را دربر می‌گیرد، اما درخواست‌ها به منظور ممنوعیت کامل این اپلیکشن اشتراک‌گذاری ویدئوی کوتاه را شدت می‌بخشد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص حذف تیک تاک از تمام دستگاه‌های دولتی آمریکا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر