;
coinex

پول دیجیتال چیست؟ آشنایی با ویژگی های پول دیجیتال

آیا می‌دانید پول دیجیتال چیست و چه ویژگی‌ها و کاربردهایی دارد؟ این‌روزها بسیاری از افراد به فکر سرمایه‌گذاری در بازار کریپتوکارنسی و خرید و فروش پول دیجیتال هستند. بر‌خلاف ارزهایی مانند دلار و یورو، پول‌های دیجیتال از طریق رایانه‌ها و فناوری بلاکچین مبادله می‌شوند.

با توسعه فناوری به‌ویژه اینترنت، سکه‌های دیجیتالی به‌زودی جای اسکناس و ارزهای فیزیکی را خواهند گرفت؛ بنابراین در این ایام همگی باید بدانیم که ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد. در این مقاله از صفر تا صد پول دیجیتال را مطالعه خواهید کرد. مطالعه این مطلب فقط 5 دقیقه از وقتتان را می‌گیرد؛ اما قول می‌دهیم که خواندن این مقاله و آشنایی با بازار ارز دیجیتال برای آینده شما ضروری خواهد بود!

ارز دیجیتال چیست به زبان ساده؛ آشنایی با مفهوم پول دیجیتال

پول‌های دیجیتال ارزهایی هستند که مانند اسکناس‌های دلار، یورو و سکه‌ها، شکل فیزیکی ندارند و قابل لمس نیستند. این پول‌های مجازی با نام‌های دیگری مانند ارز دیجیتال یا رمز ارز نیز در بازار شناخته شده و جایگزینی برای پول‌های فیزیکی محسوب می‌شوند. به بیان ساده، به هر روش پرداختی که به سبک الکترونیک باشد، در اصطلاح پول دیجیتال می‌گویند.

این پول‌ها فقط از طریق رایانه قابل انتقال‌اند و از طریق فناوری‌هایی مانند لپ‌تاپ، تلفن همراه، کارت‌های اعتباری و صرافی‌ها امکان مبادله و خرید و فروش دارند. امروزه بانک‌ها توانسته‌اند از طریق این ارزها هزینه تجارت خود را پایین بیاورند. پرداخت و انتقال پول در سراسر جهان نیز پس از اختراع ارزهای دیجیتال آسان‌تر شده است. این‌روزها افرادی که می‌دانند پول دیجیتال چیست، از طریق مبادله این پول‌ها درآمدهای هنگفتی کسب می‌کنند؛ اما برای خرید و فروش این رمز ارزها باید حتما در دوره‌های آموزش ترید ارز دیجیتال شرکت کنید.

پول دیجیتال چیست؟ آشنایی با ویژگی های پول دیجیتال

بررسی مزایای پول دیجیتال در مقایسه با ارزهای فیات و پول نقد

از نظر مفهوم و کاربرد، انواع پول دیجیتال مشابه پول‌های فیزیکی است. این ارزها می‌توانند ابزاری برای انجام تراکنش‌های روزانه و حتی خرید و فروش کالا باشند. اما ارزهای مجازی مزایای متعددی نسبت به پول‌های فیزیکی دارند و روند تراکنش‌ها را بهبود می‌بخشند. برای مثال، فناوری بلاکچین، انتقال رمز ارز در میان کشورهای مختلف را بسیار ساده‌تر از ارزهای فیزیکی کرده است. سایر مزایای پول مجازی عبارت‌اند از:

  • تسریع و سادگی انجام معاملات
  • امنیت بالا
  • غیر‌متمرکز بودن
  •  امکان مبادله 24‌ساعته
  • قابلیت انتقال به هر کجای جهان بدون محدودیت
  • سرمایه‌گذاری پرسود

معروف‌ترین پول دیجیتال دنیا بیت کوین است. امروزه بسیاری از فروشگاه‌های معتبر جهان مانند آمازون امکان خرید اجناس با بیت کوین را فراهم کرده‌اند. سرمایه‌گذاری روی این رمز ارز سود فراوانی را نصیب تریدرها می‌کند. شما نیز می‌توانید برای آشنایی با این پول مجازی معتبر مقاله «بیت کوین چیست به زبان ساده» را در بلاگ داجکس مطالعه کنید.

پول دیجیتال چیست؟ آشنایی با ویژگی های پول دیجیتال

کاربردهای پول دیجیتال چیست؟

تا اینجا متوجه شدیم که پول دیجیتال چیست و چه مزایایی دارد؛ اکنون نوبت آن است که با کاربردهای این ارزهای مجازی در زندگی روزمره آشنا شویم. به‌طور‌کلی، کاربردهای پول‌های مجازی را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • سرمایه‌گذاری: به‌دلیل نوسانات بالای ارزهای دیجیتال در بازار، این پول‌های مجازی گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت و بلند‌مدت محسوب می‌شوند.
  • خرید کردن از فروشگاه‌های آنلاین: بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی دنیا، امکان خرید اجناسشان توسط پول مجازی را فراهم کرده‌اند. شما می‌توانید توسط این ارزها از سایت‌هایی مانند آمازون خرید کنید.
  • کسب سود از طریق معاملات جهانی: ارزهای دیجیتال تحت کنترل هیچ نهادی نبوده و غیر‌متمرکز هستند؛ بنابراین به‌راحتی می‌توانید از طریق مبادله آن‌ها در سراسر جهان درآمد کسب کنید.
  • تبادلات سنگین مالی: کمپانی‌های بزرگ جهان گاهی نیاز دارند که مبادلات مالی سنگینی انجام دهند. ارزهای دیجیتال امکان تبادلات سنگین بدون محدودیت را فراهم کرده است.

البته فعالیت کاربرانی ایرانی در برخی از صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال دنیا با محدودیت مواجه است. به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم اگر شما نیز قصد سرمایه‌گذاری یا مبادله پول دیجیتال را دارید، از یک صرافی بدون احراز هویت استفاده کنید. همچنین شما باید برای استفاده از انواع پول‌های دیجیتال، حتما به‌صورت اصولی آموزش ببینید و روش‌های ترید آن‌ها در بازار کریپتو را بیاموزید.

آموزش اصولی ترید ارز دیجیتال با شرکت در دوره‌های آموزشی داجکس

در این مقاله به‌طور کامل بررسی کردیم که پول دیجیتال چیست و چه مزایا و کاربردهایی دارد. بدون‌شک آینده اقتصاد جهان در دستان پول‌های مجازی و ارزهای دیجیتال است. در سال‌های آینده بسیاری از مبادلات جهانی توسط این پول‌ها انجام خواهند شد. شما نیز برای این که از این قافله پر‌سود عقب نمانید، حتما باید در دوره‌های آموزشی معتبر ثبت‌نام کنید و روش‌های کسب درآمد از بازار کریپتو را بیاموزید.

مجموعه معتبر داجکس، به‌عنوان برترین مرجع تخصصی آموزش ارز دیجیتال در ایران، دوره‌های آموزشی مقدماتی، پیشرفته و خصوصی (VIP) ترید ارز دیجیتال را برای علاقه‌مندان به این حوزه طراحی کرده است. شما می‌توانید با‌توجه‌به سطح خود در یکی از این دوره‌ها نام‌نویسی کنید و دانشتان را درباره نحوه ترید رمز ارز افزایش دهید. برای آشنایی با دوره‌های آموزشی داجکس پیشنهاد می‌کنیم وارد سایت این مجوعه به نشانی dogex.ae شوید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر