;
coinex

آیفون 16 با حسگر فیس آی دی زیر نمایشگر عرضه می‌شود

احتمالاً اپل از سال 2024 از حسگر فیس آی دی زیر نمایشگر جهت تشخیص چهره در گوشی‌های آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس بهره خواهد برد.

منابع آگاه در کره‌‌جنوبی مدعی شده‌اند که اپل کماکان بر قصد خود مبنی بر استفاده از حسگرهای فیس ID (تشخیص چهره) در زیر صفحه‌نمایش از سال آینده‌ی میلادی در گوشی‌های آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس پافشاری می‌کند؛ البته در این دو گوشی شاهد انتقال دوربین سلفی به زیر نمایشگر نخواهیم بود.

طبق گزارش مک‌رومرز، اپل از سال آینده به فناوری‌های جدیدی مجهز خواهد شد تا حسگرهای فیس آی دی را بدون افت در عملکرد آن، به زیر صفحه‌نمایش منتقل کند. شایان توجه است که به منظور کارآیی صحیح فیس ID باید نور کافی به دوربین TrueDepth برسد.

بیشتر بخوانید: نخستین رندرهای آیفون 15 پلاس منتشر شد [+تصاویر]

قرارگیری حسگر فیس آی دی زیر نمایشگر از سال 2024

بنابر ادعای راس یانگ، تحلیلگر فعال در صنعت نمایشگر، اپل در سال 2026 با گوشی‌های آیفون 18 پرو و آیفون 18 پرو مکس علاوه‌بر فیس ID، دوربین سلفی را هم به زیر صفحه‌نمایش منتقل خواهد کرد. گفتنی است که در همان سال، تولید اولین آیفون تمام‌صفحه به انجام خواهد رسید.

حسگر فیس آی دی زیر نمایشگر

دوربین‌های سلفی درون‌صفحه‌ای مفهوم نوینی در دنیای موبایل محسوب نمی‌شوند. علاوه‌بر شرکت‌هایی مثل نوبیا، سامسونگ هم از این دوربین‌ها بهره می‌برد. مطابق با بررسی‌های صورت گرفته دوربین‌های سلفی درون‌صفحه‌ای آنچنان کیفیت مطلوبی ندارند. این همان علتی بوده که باعث شده اپل فعلاً به فکر استفاده از این دوربین‌ها نباشد. اپل احتمالاً در سال 2025 گوشی‌های مدل استاندارد سری آیفون را نیز به فیس ID زیر نمایشگر مجهز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص قرارگیری حسگر فیس آی دی زیر نمایشگر از سال‌های آینده چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر