;
coinex

طرحی برای نابودی کوالکام: ادغام هوش مصنوعی انویدیا با پردازنده‌های موبایلی مدیاتک!

مدیاتک قصد ادغام هوش مصنوعی انویدیا با پردازنده‌های موبایلی خود را داشته تا از آن در تراشه‌های پرچمدار بعدی خود بهره لازم را ببرد.

طبق اعلام دیجی‌تایمز، احتمالاً به‌زودی شاهد تکمیل فرایند ادغام هوش مصنوعی انویدیا با پردازنده‌های موبایلی در تراشه‌های پرچم‌دار مدیاتک خواهیم بود. این پیشرفت و قدمی بزرگ برای انویدیا به حساب می‌آید زیرا حاکی از سازگاری معماری‌های پردازنده‌های گرافیکی دسکتاپ این شرکت با سیستم-روی-چیپ‌های مخصوص گوشی‌های هوشمند نیز خواهد بود.

به‌نظر هدف از این استراتژی جدید انویدیا، افزایش قدرت محاسباتی هوش مصنوعی و کمک به این شرکت در راستای حل مشکلات مالی 2022 است. ادغام پردازنده‌های گرافیکی انویدیا با تراشه‌های مدیاتک منجر به ارتقای عملکرد این پردازنده‌ها در حوزه هوش مصنوعی خواهد شد؛ این بخش در واقع همان جایی بوده که درحال‌حاضر مدیاتک به رقیب خود یعنی Snapdragon 8 Gen 2 کوالکام قافیه را باخته است.

بیشتر بخوانید: سیستم ارتباط ماهواره‌ای مدیاتک هفته آینده رونمایی می‌شود

ادغام هوش مصنوعی انویدیا با پردازنده‌های موبایلی مدیاتک

براساس گزارش گیزموچاینا، تراشه‌ پرچم‌دار Dimensity 9200 یکی از نخستین سیستم-روی-چیپ‌هایی بوده که از پردازنده‌های گرافیکی مبتنی‌بر هوش مصنوعی انویدیا استفاده خواهد کرد تا از طریق قدرت بیشتر آن بتواند رقابت تنگاتنگ‌تری با تراشه‌های پرچم‌دار کوالکام داشته باشد.

در صورت موفقیت حتی به‌طور جزئی مدیاتک در عملکرد سیستم-روی-چیپ پرچم‌دار آینده‌ خود نسبت‌ به راه‌حل‌های کوالکام، بخشی از سهم گوشی‌های پرچم‌دار را به محصولات این شرکت اختصاص می‌یابد و تعداد بیشتری از نام‌های معتبر صنعت گوشی‌های هوشمند ترغیب به بهره‌گیری از تراشه‌های این شرکت خواهند شد.

ادغام هوش مصنوعی انویدیا با پردازنده‌های موبایلی

البته ادغام فناوری‌های هوش مصنوعی انویدیا با تراشه‌های پرچم‌دار مدیاتک نفع مصرف‌کنندگان را نیز در پی خواهد داشت زیرا قدرت عملکرد مشابه هسته‌های تنسور پردازنده‌های گرافیکی GeForce RTX را وارد دنیای گوشی‌های هوشمند خواهد کرد. همچنین این گام‌ها قابلیت‌های هوش مصنوعی مشابهی را برای گوشی‌ها فراهم خواهد کرد و منجر به پیشرفت‌های چشمگیر می‌شود.

در کل این خبر برای انویدیا و مدیاتک بسیار هیجان‌انگیز بوده زیرا پتانسیل لازم جهت ایجاد تحولی شگرف در دنیای گوشی‌های هوشمند را با خود به همراه دارد. به‌هرحال باید دید آیا شایعات مرتبط با این همکاری رنگ حقیقت به خود می‌گیرد یا خیر.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ادغام هوش مصنوعی انویدیا با پردازنده‌های موبایلی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر