;
coinex

نسل جدید سیمکارتهای آی سیم با پردازنده‌های اسنپدراگون عرضه می‌شوند؛ سیمکارت ادغام شده در تراشه!

با وجود اینکه هنوز مدت اندکی از معرفی سیم کارت‌های الکترونیکی می‌گذرد اما از فناوری پیشرفته‌تری به نام سیمکارتهای آی سیم با تراشه اسنپدراگون رونمایی شد.

اخیراً در راستای کنار گذاشتن سیم کارت‌های نانو (Nano SIM) شاهد معرفی سیم کارت‌های الکترونیکی (eSIM) بودیم. اما به نظر می‌رسد که همین فناوری eSIM نیز هنوز نیامده در حال جایگزینی با یک فناوری پیشرفته‌تری است که تلفن‌ها را فشرده‌تر خواهد کرد و موجب ارتقای بهره‌وری انرژی آن‌ها نیز خواهد شد. طبق اعلام کوالکام، همراه با تراشه‌های اسنپدراگون نسل بعدی سیمکارتهای آی سیم (iSIM) رونمایی خواهد شد.

سیمکارتهای آی سیم در قیاس با سیم کارت نانو (با ابعاد 12.3 در 8.8 میلی متر)، اندازه‌ای 100 برابر کوچکتر دارد. درواقع اندازه آن کمتر از 1 میلی‌متر مربع بوده و در داخل پردازنده‌ای مانند اسنپدراگون 8 نسل 2 قرار خواهد گرفت. مزیت اصلی آن عدم نیاز به اسلات سیم کارت خواهد بود و امکان بهره‌گیری از فضا توسط دیگر قطعات گوشی هوشمند مانند بلندگوی بهتر یا موتور ویبره اضافی فراهم خواهد کرد و همچنین مقاومت گوشی را در برابر گرد و غبار و آب بالا خواهد برد.

بیشتر بخوانید: کوالکام ارتباط ماهواره‌ای را به تمام گوشی‌های اندرویدی می‌آورد!

ساخت سیمکارتهای آی سیم به همراه تراشه جدید کوالکام

سال پیش، شرکت کوالکام نسخه اصلاح شده ویژه گلکسی زد فلیپ 3 را برای استفاده از iSIM رونمایی کرد. در سال جاری نیز، این شرکت iSIM را در پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 ادغام کرده است. در حال حاضر نسخه iSIM Snapdragon 8 Gen 2 گواهینامه GSMA را نیز کسب کرده است و دارای همان سطح امنیت eSIM خواهد بود که باید تمام نگرانی‌های ایمنی را رفع کند.

سیمکارتهای آی سیم

افزون‌بر‌این، به ادعای کوالکام، iSIM نسبت به سیم‌کارت eSIM یا نانو سیم‌کارت از حیث مصرف انرژی نیز کارآیی بالاتری داشته که امکان بهبود عمر باتری را فراهم می‌کند. کوالکام و گروه تالس اقدامات خود را جهت رونمایی از قابلیت‌های iSIM در نسخه اصلاح‌شده اسنپدراگون 8 نسل 2 آغاز کرده‌اند. مطابق انتظارات چیزی بالغ بر 300 میلیون تلفن iSIM، از جمله گوشی‌های آینده سامسونگ گلکسی، تا سال 2030 عرضه خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص عرضه نسل جدید سیمکارتهای آی سیم به همراه تراشه‌های اسنپدراگون چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر