;
coinex

بهترین مکان های گردشگری در کیش ؛ آشنایی با جاذبه های گردشگری کیش همراه با عکس

جزیره کیش به عنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در ایران جاذبه‌های بسیاری دارد. در این مطلب به بهترین مکان های گردشگری در کیش می‌پردازیم.

یکی از بهترین جاهای دیدنی ایران که هر ساله گردشگران ایرانی و خارجی زیادی جذب می‌کند، جزیره زیبای کیش است. این جزیره به لطف پرشمار جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی این روزها یک گزینه ایده‌آل برای افرادی است که می‌خواهند تعطیلات خود را به بهترین شکل بگذرانند.

با توجه به اینکه جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تفریحی کیش بسیار پرشمار و متنوع است، در این مطلب قصد داریم فهرستی از بهترین‌ها را به شما معرفی کنیم تا با شناخت برترین مکان های تفریحی در کیش برنامه‌ریزی سفر خود را انجام دهید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین مکان های گردشگری در کیش

در سفر به کیش دست گردشگران و مسافران در اینکه چه مکان‌هایی را از بین جاذبه‌های طبیعی و تاریخی برای بازدید انتخاب کنند باز است چراکه در هر دسته پرشمار گزینه‌های جذاب در دسترس است و می‌توان برای داشتن اوقاتی خوش به آن‌ها مراجعه کرد. در ادامه با معرفی بهترین تفریحات در کیش با ما باشید.

دره پرتغالی ها

بهترین مکان های گردشگری در کیش
بهترین مکان های گردشگری در کیش
  • آدرس: بخش شمالی جزیره کیش، پارک درخت سبز، نزدیک به آب انبار

دره پرتغالی‌ها یکی از بهترین مکان های گردشگری کیش از نظر مردم محسوب می‌شود که در بخش شمالی جزیره کیش و در یک منطقه خوش‌آب‌وهوا و سرسبز جای گرفته است. نام‌گذاری این منطقه مربوط به زمان سکونت پرتغالی‌ها در جزیره است.

یکی از جذابیت‌های این مورد از جاهای دیدنی کیش در بهار وجود یک درخت قدیمی انجیر معابد است که قدمتی حدودا 600 ساله دارد و برای گردشگران بسیار جذاب به نظر می‌رسد. بسیاری از افراد بومی منطقه این درخت را بسیار خوش‌یمن می‌دانند و به همین جهت و برای برآورده‌شدن آرزوهای خود پارچه‌های رنگی کوچکی به شاخه‌های آن گره می‌زنند.

درخت انجیر معابد که خود یکی از جاهای دیدنی کیش در تابستان محسوب می‌شود را به عنوان درخت سبز نیز می‌شناسند. این درخت ظاهری متفاوت با دیگر درخت‌ها دارد و دلیل اینکه شاخه‌های آن به سمت پایین رشد می‌کنند و در داخل خاک به ریشه‌ها می‌رسند. در نتیجه شاخه‌ها و ریشه‌های درخت در هم تنیده می‌شود و یک درخت جذاب ظاهر می‌شود.

در این بخش از بهترین مکان های گردشگری در کیش هم امکانات رفاهی متعددی جهت رفاه حال گردشگران احداث شده است.

کشتی یونانی

بهترین مکان های گردشگری کیش از نظر مردم

  • آدرس: جنوب غربی کیش، خیابان غروب کیش، میدان غروب، پارک ساحلی کشتی یونانی

یکی از بهترین مکان های گردشگری کیش از نظر مسافران کشتی یونانی است که اگر حتی تا به حال به کیش سفر نکرده باشید هم آوازه آن به گوش‌تان رسیده است. این کشتی که در واقع ساخت انگلستان و صاحبان اصلی‌اش یونانی بودند در 4 مرداد 1345 در نزدیکی ساحل کیش به دلایلی نامعلوم به گل نشست و از همان زمان تا امروز در این منطقه قرار گرفته است.

به مرور زمان این کشتی به گل نشسته منظره جذابی در ساحل کیش پدید آورد و خود به یکی از بهترین تفریحات در کیش بدل شد.

موقعیت مکانی این مورد از مکان های تفریحی در کیش به نحوی است که فضای بسیار جذابی برای ثبت تصاویر یادگاری فراهم کرده است.

نکته مهمی که باید درنظر داشته باشید اینکه در حال حاضر بخش‌های بزرگی از بدنه این کشتی در حال فروپاشی است و شاید فاصله زیادی تا غرق شدن کامل آن باقی نمانده باشد.

با توجه به اینکه رسما اعلام شده که تعمیرات این کشتی صرفه اقتصادی ندارد پس اگر قصد دارید این مورد از بهترین مکان های گردشگری در کیش را ببینید توصیه می‌کنیم که پیش از غرق کامل آن سری به کیش زده و آن را تماشا کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین کافه های کیش

بهترین کشتی تفریحی کیش

قلعه جنی کیش

بهترین مکان های گردشگری کیش از نظر مسافران

  • آدرس: جزیره کیش، جاده جهان، نرسیده به کشتی یونانی

قلعه جنی کیش همیشه از جذابترین و بهترین مکان های گردشگری کیش از نظر مردم بوده و داستان‌ها و افسانه‌های زیادی حول محور آن رواج داشته است. این قلعه که شکلی مستطیلی با دو برج نگهبانی دارد در نزدیکی کشتی یونانی قرار گرفته و تقریبا گردشگران زیادی از وجود آن بی‌خبر هستند.

در گذشته این مورد از بهترین مکان های گردشگری کیش از نظر مسافران محل اقامت و سکونت سربازان و درجه‌داران ژاندارمری بوده و با پیدا شدن جسد 4 سرباز در آن دیگر هیچکس حاضر به خدمت در این منطقه نبوده است. از همان زمان داستان‌های وجود اجنه در این قلعه آغاز شد.

 پایاب کیش

بهترین تفریحات در کیش

  • آدرس: جزیره کیش، میدان المپیک، بلوار المپیک، نزدیک مجموعه درخت سبز

پایاب کیش همیشه از جمله بهترین مکان های گردشگری در کیش بوده و قدمتی تقریبا 2000 ساله دارد. پایاب در واقع به مکان‌هایی اشاره دارد که در کنار چاه‌ها و قنات‌ها و برای دسترسی به آب‌های زیرزمینی طراحی می‌شدند.

پایاب بعد از بازسازی و به خاطر هوای خنک و فضای خاص خود به یکی از جذابترین و بهترین مکان های دیدنی کیش در بهار بدل شد.

این نکته را درنظر داشته باشید که رطوبت هوا در پایاب نسبتا زیاد است. همچنین در داخل این مورد از بهترین جاهای دیدنی کیش در پاییز در داخل آن برای گردشگران و بازدیدکنندگان رستوران و چایخانه نیز تعبیه شده است.

روستای باغو

مکان های تفریحی در کیش

  • آدرس: جزیره کیش، میدان غروب کیش، جاده باغو

روستای باغو یکی از جذابترین و بهترین مکان های تفریحی در کیش محسوب می‌شود که در جنوب غربی جزیره جای گرفته و همچنان بعد از سال‌ها که از عمر آن می‌گذرد بافت تاریخی خود را حفظ کرده است.

روستای باغو به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی کیش در زمستان مکان بسیاری مناسبی برای لذت بردن از تاریخ و طبیعت است. در این روستا می‌توانید از مسجد تاریخی آن که متعلق به 981 هجری قمری است دیدن کنید یا به پارک 60 هکتاری دلیران با درختان کمیابش بروید. در ضمن ممکن است در این روستا با آهوهایی مواجه شوید که در حال حرکت به سمت آبشخورهای خود هستند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فست فود کیش

بهترین ساحل کیش

گذر هنرمندان کیش

جاهای دیدنی کیش در بهار

  • آدرس: جزیره کیش، امتداد خیابان سنایی تا تقاطع آن، بلوار دریا

یکی از جاهای دیدنی کیش در زمستان گذر هنرمندان است که تندیس‌های زیبایی از هنرمندان و چهره‌های فرهنگی مشهور ایرانی در آن قرار گرفته است. گذر هنرمندان به عنوان یکی از بهترین مکان های گردشگری در کیش در سال 1378 تاسیس شد و به مرور به تندیس‌های آن اضافه شد.

در حال حاضر در این مورد از بهترین مکان های تفریحی در کیش تندیس هنرمندان و بزرگانی از جمله جلال آل‌احمد، محمود فرشچیان، غلامحسی بنان، شهریار، امیرکبیر و حسین بهزاد قرار گرفته است.

موزه خلیج فارس

جاهای دیدنی کیش در تابستان

  • آدرس: جزیره کیش، جاده جهان، روبروی کشتی یونانی، مجموعه هنری و موزه خلیج فارس

موزه خلیج فارس نیز از جمله بهترین تفریحات در کیش محسوب می‌شود که با معماری مدرن خود در سالیان اخیر به یکی از نمادهای کیش بدل شده است. جالب است بدانید که در طراحی این موزه به عنوان یکی از بهترین مکان های گردشگری کیش از نظر مردم از صدف‌های دو کفه‌ای و مرواریدی استفاده شده است.

این مجموعه در مساحتی به وسعت 3620 متر مربع تاسیس شده و به یک مکان مناسب برای همایش‌ها، نمایشگاه‌های آثار هنری و جشنواره‌های گوناگون بدل شده و در مجموع یکی از بهترین مکان های گردشگری کیش از نظر مسافران محسوب می‌شود.

جزیره هندورابی

جاهای دیدنی کیش در پاییز

  • آدرس: 28 کیلومتری کیش

یکی از بهترین تفریحات در کیش دیدن جزیره هندورابی است که در فاصله 28 کیلومتری جزیره کیش قرار گرفته و طبیعتی بکر با محیط و بافتی سنتی دارد.

از بهترین مکان های دیدنی کیش در بهار در جزیره هندورابی می‌توان به روستا، قبرستان، سواحل، مسجد، آب انبار و غار آن اشاره کرد.

در کلوپ آبی جزیره هندورابی که یکی از بهترین تفریحات در کیش است می‌توانید به انواع تفریحات آبی از جمله غواصی و جت اسکی بپردازید. برای رسیدن به جزیره هندورابی به عنوان یکی از بهترین مکان های گردشگری در کیش از نظر مردم نیز کافی است با قایق از کیش به سمت آن حرکت کنید. مسیر حدودا یک ساعت و نیمه است و اگر با قایق موتوری بروید می‌توانید زودتر برسید.

بیشتر بخوانید:

بهترین هتل های کیش

بهترین زمان سفر به قشم

شهر حریره کیش

جاهای دیدنی کیش در زمستان

  • آدرس: جزیره کیش، میدان المپیک، میدان حریره، شهر باستانی حریره

شهر حریره به عنوان یکی از بهترین مکان های گردشگری در کیش با وسعتی حدودا 120 هکتاری در نزدیکی دریا قرار دارد و حتی در فهرست آثار ملی ایران هم ثبت شده است.

این شهر تاریخی که قدمتی تقریبا 800 ساله دارد این روزها متاسفانه کمی تخریب شده است. حریره در گذشته در تجارت منطقه نقش مهمی داشته و اساسا یکی از مهمترین مقاصد تجاری کلیدی بین چین، آفریقای شمالی و اروپا بوده است و احداث آن حتی به زمان ساسانیان بازمی‌گردد.

بنابر برخی از اسناد موجود درباره تاریخچه این شهر مردم در این شهر آب مورد نیاز خود را با قنات تامین می‌کردند و حتی خانه‌های چندطبقه در این منطقه ساخته شده بوده است که با زلزله از بین رفته‌اند. توصیه می‌کنیم که اگر به این مورد از بهترین مکان های گردشگری کیش از نظر مردم سفر کردید حتما از بندرگاه حریره، قصر حریره، مسجد حریره، خانه عیانی حریره، بخش کارگاهی و صنعتی، تاسیسات آبی و آثار باستانی آن به عنوان بهترین مکان های تفریحی در کیش دیدن کنید.

 ساحل صخره‌ای کلبه هور

مکان های دیدنی کیش در بهار

  • آدرس: جزیره کیش، جاده جهان، میدان هور

ساحل صخره‌ای کلبه هور با آبی زلال و زیبا در بین دو صخره، در کنار اینکه از زیباترین سواحل ایران محسوب می‌شود همچنین از بهترین مکان های گردشگری در کیش نیز به شمار می‌رود.

ساحل کلبه هور حالتی صخره‌ای دارد و به دلیل شفاف بودن آب دریا در آن می‌توانید ماهی‌های کوچک زیر دریا را ببینید. این منطقه با عمق 8 متری خود همچنین یک مکان مناسب برای غواصی محسوب می‌شود.

یک غار 5 متری نیز در کلبه هور وجود دارد که در حالت مد کامل دریا به عنوان یکی از بهترین مکان های دیدنی کیش در بهار قابل بازدید است.

در این منطقه و برای آرامش و استراحت گردشگران چندین آلاچیق، رستوران و کافه تاسیس شده است. از دیگر مواردی که در این مورد از بهترین مکان های گردشگری کیش از نظر مسافران امکان تجربه آن را دارید باید به دوچرخه‌سواری و اسب‌سواری اشاره کرد.

ساحل مرجانی کیش

مکان های دیدنی کیش در تابستان

  • آدرس: جنوب شرقی جزیره کیش

ساحل مرجانی کیش یکی از بهترین جاهای دیدنی کیش در بهار محسوب می‌شود که برای لذت بردن از طبیعت و غروب زیبای خلیج فارس یک انتخاب مناسب است.

در ساحل مرجای کیش شما می‌توانید انواع موجودات زیبای آبزی از جمله مرجان‌ها، عروس دریایی، صدف، حلزون، شقایق دریایی و ماهی‌های تزئینی را تماشا کنید. در این مورد از بهترین مکان های دیدنی کیش در تابستان می‌توانید تفریحات جذابی از جمله دوچرخه‌سواری، موتورسواری، قایق‌سواری و دیگر تفریحات آبی را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین رستوران های قشم

بهترین هتل های قشم

ساحل درختان نارگیل کیش

مکان های دیدنی کیش در پاییز

  • آدرس: شرق جزیره کیش، نزدیک اسکله بزرگ تفریحی کیش

ساحل درختان نارگیل کیش یکی از بهترین مکان های گردشگری در کیش محسوب می‌شود که می‌توانید از آن بازدید کنید. این ساحل از جمله جذابترین و خاص‌ترین سواحل جزیره کیش محسوب می‌شود که بیش از 2500 درخت نارگیل با آلاچیق دارد و در نزدیکی اسکله تفریحی کیش جای گرفته است. شما می‌توانید در این ساحل به استراحت و تفریح بپردازید.

آب انبار کیش

مکان های دیدنی کیش در زمستان

  • آدرس: جزیره کیش، کنار شهر حریره

آب انبار کیش یکی از جاذبه‌های تاریخی دیدنی کیش است که می‌توانید از آن به عنوان یکی از بهترین مکان های دیدنی کیش در بهار دیدن کنید. این آب انبار نقش مهمی در تهویه هوا و خنک کردن آب دارد و با گنبد و بادگیرهای خاص خود افراد را به یاد معماری جذاب خانه‌های قدیمی یزد می‌اندازد.

مسجد ماشه کیش

بهترین مکان های گردشگری در کیش

  • آدرس: جزیره کیش، خیابان سنایی، ساحل شهرزاد، نزدیک به مسیر دوچرخه‌سواری

مسجد ماشه کیش یکی از بهترین مکان های دیدنی کیش در تابستان محسوب می‌شود که قدمت آن به دوره قاجار می‌رسد و در سال 1285 توسط عبدالحسین نور ساخته شد. این مسجد به عنوان یکی از بهترین مکان های دیدنی کیش در پاییز در محله ماشه کیش قرار دارد و مسجدی بدون مناره است. اگر به آثار تاریخی علاقه‌مند باشید به طور کلی مسجد ماشه و محله ماشه یکی از بهترین مکان های گردشگری در کیش محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فست فود قشم

بهترین بوم گردی قشم

شهر زیر زمینی کاریز

بهترین مکان های گردشگری در کیش

  • آدرس: شهر زیر زمینی کاریز کیش، بلوار میر مهنا، بعد از میدان المپیک، نرسیده به میدان فارور

شهر زیرزمینی کاریز یکی از بهترین و جذابترین جاهای دیدنی کیش در پاییز با قدمت 2500 ساله محسوب می‌شود. این کاریز تاریخی با سقفی پوشیده از مرجان و صدف در عمق 16 متری زیر زمین قرار گرفته و قطعا یکی از بهترین جاهای دیدنی کیش در زمستان محسوب می‌شود.

وسعت شهر زیرزمینی کاریز حدودا 10 هزار متر مربع است و در آن موزه خلیج فارس، بازارچه، عکاسخانه، رستوران و کافه، سرویس بهداشتی و راهنما وجود دارد.

خانه مردم شناسی کیش

بهترین مکان های گردشگری در کیش

  • آدرس: محله سفین قدیم، 200 متر مانده به بازار ماهی‌فروشان، مقابل بندرگاه صیادی

در موزه مردم‌شناسی کیش به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی کیش در بهار می‌توانید از فضای لاکچری جزیره فاصله گرفته و به تاریخ، فرهنگ و سنت مردم جزیره نزدیکتر شوید.

قدمت موزه مردم‌شناسی کیش در حال حاضر بیش از 200 سال است و بخش‌های مختلفی از جمله اتاق تابستان، مطبخ، بیت‌القهوه، اتاق خواب و باغچه منزل دارد. در این موزه به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی کیش در زمستان می‌توانید با لباس‌های محلی عکس یادگاری بگیرید و از انواع صنایع دستی دیدن کنید.

جزیره فرور کیش

بهترین مکان های گردشگری در کیش

  • آدرس: جنوب غربی بندر لنگه، نزدیک ابوموسی

جزیره فرور کیش یکی از بهترین مکان های گردشگری در کیش محسوب می‌شود که در شمال غربی جزیره ابوموسی جای دارد و مساحتی حدودا 5 کیلومتری دارد. از جمله جذابترین و بهترین ویژگی‌های این جزیره باید به وجود انواع پرندگان بومی و مهاجر اشاره کرد. در این جزیره گیاهان شورپسند و خشکی‌پسند نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سواحل قشم

بهترین اقامتگاه های قشم

سواحل نقره ای کیش

بهترین مکان های گردشگری در کیش

  • آدرس: جزیره کیش

سواحل نقره‌ای کیش یکی از جاهای دیدنی کیش در بهار محسوب می‌شود که در هر شرایطی می‌توانید از زیبایی‌های آن دیدن کنید. در این سواحل انواع ماهی‌های زینتی و شگفت‌انگیز وجود دارد و آب شفاف دریای آن حتی از فاصله دور هم مشخص است.

نکته جالب اینکه عامل تمیز بودن و شفافیت آب این ساحل به عنوان یکی از جاهای دیدنی کیش در تابستان فعالیت مرجان‌ها است.

خانه اعیانی کیش

  • آدرس: 10 کیلومتری جزیره کیش، شهر باستانی حریره

خانه اعیانی کیش نیز از جمله جاهای دیدنی کیش در تابستان محسوب می‌شود که قدمت زیادی دارد و با سبک کاشی‌کاری و طراحی خاص خود به شهرت زیادی رسیده است. گفته می‌شود این مورد از بهترین مکان های دیدنی کیش در تابستان به یک خانواده ثروتمند از دوره ایلخانان متعلق بوده است.

این خانه در شهر تاریخی حریره قرار دارد و به عنوان یکی از جاهانی دیدنی کیش در پاییز با آشپزخانه، مهمان‌خانه، ایوان و مکان‌های مخصوص بانوان طراحی شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین هتل های ارزان قیمت شیراز

بهترین کافه های شیراز

لاک پشت‌های جزیره کیش

بهترین مکان های گردشگری در کیش

  • آدرس: سواحل جنوبی و غربی کیش

لاک‌پشت‌های جزیره کیش از جمله دیدنی‌های کیش هستند. اساسا در بازه زمانی اسفند تا مرداد هر سال، لاک‌پشت‌های دریایی در سواحل جنوب و غرب کیش تخم‌گذاری می‌کنند و در نتیجه با یکی از بهترین جاهای دیدنی کیش در تابستان مواجه هستیم.

در این سواحل به عنوان بهترین مکان های گردشگری در کیش می‌توانید با لاک‌پشت‌های بزرگ دریایی عکس بگیرید و این گونه جانوری کمیاب را از نزدیک مشاهده کنید. پس فراموش نکنید که به عنوان یکی از بهترین مکان های دیدنی کیش در تابستان باید برای دیدن این جاذبه در بازه زمانی اسفند تا مرداد به سواحل کیش بروید.

پارک آبی کیش

بهترین مکان های گردشگری در کیش

  • آدرس: جزیره کیش، میدان ابوموسی، جاده جهان، اوشن پارک

اگر در فصل سرما به دنبال یکی از مکان های دیدنی کیش در زمستان هستید و نمی‌توانید تفریحات آبی را در سواحل تجربه کنید، پارک آبی جذاب کیش یک گزینه ایده‌آل محسوب می‌شود.

در سال 1395 این پارک آبی راه‌اندازی شد و امکان استفاده از آن برای خانم‌ها و آقایان وجود دارد. پارک آبی کیش به عنوان یکی از مکان های دیدنی کیش در زمستان از تجهیزات بسیار مدرنی برخوردار است و در بخش‌های مختلف آن انواع سرسره آبی، رایدها و شبیه‌ساز موج‌سواری وجود دارد.

جالب است بدانید این مورد از مکان های دیدنی کیش در پاییز را شرکت کانادایی White Water West در مساحتی 5.5 هکتاری و به عنوان یکی از بزرگترین و مجهزترین پار‌ک‌های آبی ایران و خاورمیانه ساخته است.

از جذابیت‌های دیگر اینکه در محدوده پارک آبی کیش به عنوان یکی از جاهانی دیدنی کیش در پاییز هیچ هواپیمایی حق پرواز ندارد و در اطراف آن ساختمان‌های بلند نیز مجوز ساخت ندارند.

بیشتر بخوانید:

بهترین هتل های شیراز

بهترین رستوران های شیراز

باغ پرندگان کیش

بهترین مکان های گردشگری در کیش

  • آدرس: جزیره کیش، جنوب شرقی کیش، بلوار مرجان، پارک دلفین

باغ پرندگان کیش برای علاقه‌مندان به حیوانات و پرندگان یکی از مکان های دیدنی کیش در زمستان محسوب می‌شود که دیدن آن را به همه توصیه می‌کنیم.

در این مورد از بهترین مکان های گردشگری در کیش بیش از 50 نوع پرنده شامل انواع طاووس، پلیکان، طوطی و لک لک نگهداری می‌شود.

به عنوان یکی از بهترین مکان های دیدنی کیش در زمستان این باغ مساحتی 100 هزار هکتاری در دو بخش دارد و بخشی از آن شامل قفس‌هایی برای نگهداری پرندگان است و بخش دیگری برای پرواز پرندگان. یکی از جذابیت‌های این مورد از جاهای دیدنی کیش در پاییز اینکه به جز پرندگان در آن می‌توانید از انواع پستانداران از جمله میمون و آهو نیز دیدن کنید.

پارک دلفین کیش

بهترین مکان های گردشگری در کیش

  • آدرس: جنوب شرقی جزیره کیش

پارک دلفین کیش یکی از جاهای دیدنی کیش در پاییز محسوب می‌شود که در سفر به کیش باید از آن دیدن کنید. این پارک مجموعه‌های مختلفی از جمله باغ پرندگان، باغ پروانه، استخر آب شور دلفین‌ها، باغ کاکتوس و آمفی‌تئاتر دارد.

در بخش استخر آب شور این مورد از مکان های دیدنی کیش در پاییز می‌توانید از دلفین‌ها، شیر دریایی شمالی و چنوبی، گربه دریایی شمالی، گراز دریایی و پنگوئن‌ها دیدن کنید و از حرکات آن‌ها لذت ببرید.

این حیوانات آموزش دیده‌اند و به خوبی نگهداری و تغذیه می‌شوند تا بازدیدکنندگان را سرگرم کنند. جالب است بدانید پارک دلفین به عنوان یکی از جاهای دیدنی کیش در پایین اولین پارک دلفیناریوم ایران نیز محسوب می‌شود و بازدید از آن تقریبا برای همه سنین مناسب است.

اسکله تفریحی کیش

بهترین مکان های گردشگری در کیش

  • آدرس: خیابان سنایی، بلوار دریا

اگر به عکاسی از سواحل زیبای خلیج فارس علاقه دارید، اسکله تفریحی کیش یکی از بهترین مکان های گردشگری در کیش محسوب می‌شود که می‌توانید در آن بی‌شمار عکس ثبت کنید.

عرشه‌های این اسکله به عنوان یکی از مکان های دیدنی کیش در پاییز از چوب ساخته شده و از ساحل شروع شده و تا میانه‌های آب ادامه پیدا می‌کند.

این اسکله از جمله دیدنی‌های کیش با تفریحات آبی مختلف محسوب می‌شود که در آن امکان دوچرخه‌سواری، بالن‌سواری، قایق‌سواری، فلای بورد، غوصی، جت اسکی، شاتل و بنانا وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

مکان های دیدنی شیراز

بهترین فست فود شیراز

آکواریوم کیش

بهترین مکان های گردشگری در کیش

  • آدرس: جزیره کیش، بلوار مرجان، کنار پارک دلفین‌ها

اگر به دنیای شگفت‌انگیز و جذاب زیر آب و موجودات دریایی علاقه‌مند هستید، با بازدید از آکواریوم کیش می‌توانید لحظات بسیار جذابی تجربه کنید. آکواریوم کیش دو بخش مجزا دارد که یکی از بخش‌ها از دیگری نسبتا بزرگتر است.

بخش بزرگتر آکواریوم شامل حدود 50 هزار لیتر آب است و ماهی‌های بزرگی مانند کوسه در آن وجود دارد. در بخش دیگر هم حدود 20 هزار لیتر آب محل زندگی و گشت‌وگذار انواع پرشماری از ماهی‌های کوچک و رنگی است. در این مجموعه همچنین بسیاری از جانوران تاکسیدرمی شده مانند تمساح و مار نیز وجود دارند.

شهربازی هایلند کیش

بهترین مکان های گردشگری در کیش

  • آدرس: جزیره کیش، میدان امیرکبیر، پارک شهر

شهربازی هایلند کیش یکی از جذابترین دیدنی‌های کیش و یکی از بهترین تفریحات در کیش برای همه بزرگسالان و کودکان محسوب می‌شود. در این شهربازی انواع تجهیزات و بازی‌ها با آخرین مدل و براساس تکنولوژی روز دنیا وجود دارد و برای چند ساعت می‌تواند هر کسی را به خوبی سرگرم کند.

شاید تصور کنید که شهربازی مخصوص کودکان است اما باید بدانید که در شهربازی هایلند پدر و مادرها هم می‌توانند با وسایلی مانند سورتمه، رودخانه وحشی یا رنجر سرگرم شوند.

به عنون یکی از بهترین مکان های گردشگری در کیش این شهربازی دو فضای باز و سرپوشیده دارد که در فضای باز آن تفریحاتی مانند رودخانه وحشی، رولر کاستر هوایی، ماشین ضربتی آبی، تاب کودک، ماشین برقی ضربتی، سینما 0002 و غیره وجود دارد. فضای سرپوشیده این شهربازی هم برای بازی‌هایی مانند اتاق فرار، سینما هفت‌بعدی، سافاری وحشت، بازی مرکب، کلبه جادویی و شبیه‌ساز پرواز 720 درجه طراحی شده است.

پارک بازی ماسه

  • آدرس: جزیره کیش، بلوار نیما، پارسیس

پارک بازی ماسه نیز از دیدنی‌های کیش است که مکان مناسبی برای رشد هوش و استعداد کودکان به شمار می‌رود. اساسا بازی با ماسه و ساخت انواع سازه‌های ماسه‌ای برای کودکان بسیار مفید است. پارک بازی ماسه کیش نیز با همین هدف و برای سرگرم‌کردن کودکان با ماسه طراحی شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین هتل های مشهد

بهترین رستوران های مشهد

کشتی آکواریوم

بهترین مکان های گردشگری در کیش

  • آدرس: جزیره کیش، سواحل خلیج فارس

کشتی آکواریوم یکی از جذابترین تفریحات جزیره کیش محسوب می‌شود که برای کودکان و بزرگسالان بسیار مناسب است. این کشتی تا عمق 5 متری زیر آب رفته و کف آن شیشه‌ای است. در کشتی آکواریوم می‌‌توانید نگاهی به زندگی موجودات دریایی و دنیای جذاب زیر آب داشته باشید. این کشتی از موسیقی زنده هم برخوردار است.

پارک شهر

بهترین مکان های گردشگری در کیش

  • آدرس: جزیره کیش، بلوار خلیج فارس، نزدیک میدان امیرکبیر

پارک شهر از جمله بهترین مکان های گردشگری در کیش است که می‌توانید به طور خانوادگی در شب یا در طول روز از آن دیدن کنید. این پارک با امکانات تفریحی خود مانند کارتینگ، کلبه وحشت، خانه فرار و غیره می‌تواند در قامت یک شهربازی کوچک نیز ظاهر شود. این پارک همچنین یک دریاچه مصنوعی برای قایق‌سواری هم دارد.

پارک ساحلی مرد ماهیگیر

بهترین مکان های گردشگری در کیش

  • آدرس: جزیره کیش، خیابان سنایی، بلوار ساحل

پارک ساحلی مرد ماهیگیر نیز از جمله دیدنی‌های جذاب کیش است که در آن یک مجسمه 12 متری قرار دارد. این مجسمه به عنوان بزرگترین مجسمه فیگوراتیو ایران یکی از دیدنی‌های پرطرفدار این پارک مجسمه می‌شود و توسط 4 هنرمند در سال 1393 ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین رستوران های اصفهان

جاهای دیدنی شمال

تم پارک سنتر کیش

بهترین مکان های گردشگری در کیش

  • آدرس: مقابل کشتی یونانی، ساختمان نماد کیش

تم پارک سنتر کیش به عنوان یکی از دیدنی‌های جذاب کیش برای خانواده‌های شامل دو مجموعه است که در بخش اول آن پارک جادویی یا مجیک پارک و در بخش دوم ژوراسیک پارک و دراگون پارک قرار گرفته است. در این پارک همچنین رستوران و کافی‌شاپ در کنار فروشگاه و خدمات عکاسی وجود دارد.

مجموعه مارینا کیش

بهترین مکان های گردشگری در کیش

  • آدرس: بلوار مرجان، مرجان ۷، مارینا کیش

مجموعه مارینا کیش به عنوان یکی از بهترین مکان های گردشگری در کیش فضای بسیار ایده‌آلی برای تجربه تفریحات آبی مختلف از جمله پدل بورد، قایق بادبانی، پاراسیل، کایاک، شاتل، بنانا، جت اسکی، غواصی، ماشین پرواز، کایت بوردینگ و ویک بوردینگ است.

در مجموعه مارینا برای رفاه حال بازدیدکنندگان امکانات مختلفی از جمله رستوران، فروشگاه لوازم غواصی و شناورهای تفریحی، اسکله، کافی‌شاپ و استراحتگاه نیز قرار گرفته است.

بولینگ مریم کیش

بهترین مکان های گردشگری در کیش

  • آدرس: کیش، خیابان سنایی، بلوار دریا

بولینگ مریم در کیش نیز یکی از بهترین تجارب تفریحی ممکن در کیش است. در این مجموعه می‌توانید از امکانات مختلفی از جمله سالن بیلیارد با دو سالن اختصاصی، سالن بدنسازی، سونا و جکوزی، سرزمین بازی با بازی‌های کامپیوتری و واقعیت مجازی و رستوران و کافی‌شاپ استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

جاهای دیدنی غرب مازندران

جاهای دیدنی نور

قلعه وحشت کیش

بهترین مکان های گردشگری در کیش

  • آدرس: ضلع جنوبی هتل ارم، کنار میدان آبشار

اگر قصد دارید در سفر خود به کیش اوج هیجان را با اندکی ترس تجربه کنید می‌توانید سری به قلعه وحشت جزیره بزنید.

قلعه وحشت کیش به عنوان یکی از بهترین مکان های گردشگری در کیش در یک تونل 100 متری با دیوارهایی پر از تار عنکبوت شما را به مسیری ترسناک می‌برد که در آن یکی با اره برقی شما را تعقیب می‌کند و باید از او فرار کنید.

بخش جذاب این ماجرا اینکه عکاسان در بخش‌های مختلف در حال ثبت واکنش و چهره وحشت‌زده شما هستند و این عکس‌ها را بعدا به شما ارائه می‌کنند.

پارک کیبل اسکی آکواکوم کیش

بهترین مکان های گردشگری در کیش

  • آدرس: ساحل شرقی کیش، خیابان پروین اعتصامی

یکی از جذابیت‌های تفریحی در کیش اسکی روی آب است و در پارک کیبل اسکی آکواکوم کیش به عنوان اولین سایت اسکی روی آب خاورمیانه می‌توانید این تفریح را در بهترین حالت تجربه کنید.

جهت لذت بیشتر در این مکان تفریحی می‌توانید از آموزش‌های موجود استفاده کنید. این مجموعه همچنین دارای رختکن، حمام، رستوران و کافی‌شاپ است.

پارک سافاری کیش

بهترین مکان های گردشگری در کیش

  • آدرس: بلوار امام خمینی

پارک سافاری یکی از بهترین مکان های گردشگری در کیش محسوب می‌شود که با تفریحات هیجان انگیز خود هر گردشگری را سرگرم می‌کند.

در پارک سافاری که هدف آن خنداندن بازدیدکنندگان است، انواع وسایل شامل ماشین شاسی‌بلند، موتورهای باگی، پینت‌بال، کارتینگ، بانجی شوتینگ، شترسواری، زوربال و نردبان وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

جاهای دیدنی قائمشهر

جاهای دیدنی غرب گیلان

پارک ساحلی میرمهنا

بهترین مکان های گردشگری در کیش

  • آدرس: شمال غربی جزیره کیش، بلوار دریا، نزدیک محله عرب‌ها، بین مسجد خاتم‌الانبیا و می‌دان جاسک

پارک ساحلی میرمهنا به عنوان یکی از جذابیت‌های جزیره کیش فضای زیبا و جالبی دارد و از امکانات تفریحی متنوعی برخوردار است. در این پارک انواع لاک‌پشت، مرجان، مرغ ماهی‌خوار و لک‌لک وجود دارد و می‌توانید در اطراف آن دوچرخه‌سواری کنید.

پارک برفی پنگوئن

بهترین مکان های گردشگری در کیش

  • آدرس: جزیره کیش، میدان سنایی، بلوار موج، مجتمع تفریحی و گردشگری پنگوئن

اگر به دنبال تجربه یک تفریح متفاوت باشید، یکی از بهترین مکان های گردشگری در کیش پارک برفی پنگوئن است که وسعتی 7 هزار متری دارد و در آن تجربه انواع تفریحات زمستانی ممکن است.

از اسکی روی یخ تا برف‌بازی ساده، همگی در این مورد از بهترین مکان های دیدنی کیش در زمستان قابل تجربه است. در این پارک خبری از هوای گرم جزیره نیست و گاها حتی روی سر بازدیدکنندگان برف می‌بارد. از امکانات این پارک برفی باید به پنگوفان (سالن سنگ‌نوردی، تیراندازی، گیم‌نت و بیلیارد)، پنگوشاپ (مراکز خرید از برندهای معروف)، پنگوفود (انواع غذاهای ایرانی و فست‌فود) و پنگو درینک‌بار (انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم) اشاره کرد.

تله کابین میکامال

بهترین مکان های گردشگری در کیش

  • آدرس: کیش، بلوار داریوش، میدان آبشار، مرکز خرید و تفریح میکامال

تله کابین میکامال به عنوان یکی از جذابیت‌های کیش در نزدیکی اسکله بزرگ کیش قرار دارد و ظرفیت 500 نفری دارد. در تله‌کابین میکامال تا ارتفاع 30 متری بالا می‌رود و هیچ لرزش و خطری احساس نخواهید کرد.

این فرصت نابی برای بازدید از چشم‌انداز جزیره کیش محسوب می‌شود و توصیه می‌کنیم حتما آن را تجربه کنید. در اطراف تله کابین نیز تفریحات دیگری شامل گلف، شهربازی، بولینگ، آکواریوم و تونل باد وجود دارد. کابین‌های این تله‌کابین هم بسته به مدل‌های مختلف خود امکاناتی شامل غذا، نوشیدنی، کافی‌شاپ، خدمات عکاسی، سیستم سرمایشی و گرمایشی و اینترنت دارند.

بیشتر بخوانید:

جاهای دیدنی شرق مازندران

بهترین هتل های رامسر

باشگاه سوارکاری کیش

بهترین مکان های گردشگری در کیش

  • آدرس: شمال جزیره کیش، کنار دهکده المپیک

اگر در سفر به کیش به تجربه سوارکاری فکر می‌کنید، یکی از بهترین مکان های گردشگری در کیش برای شما باشگاه سوارکاری کیش خواهد بود. باشگاه سوارکاری کیش که محل برگزاری انواع مسابقات اسب‌دوانی است 50 راس اسب از نژادهای اصیل و مختلف دارد و امکانات مناسبی برای نگهداری از اسب‌ها هم دارد.

گلایدر کیش

بهترین مکان های گردشگری در کیش

  • آدرس: کیش، بلوار فرودگاه

گلایدر یکی از جذابترین تفریحات برای همه افرادی است که اهل سفر و گشت‌وگذار هستند. آموزشگاه و تفریحگاه گلایدر کیش به عنوان یک مرکز تفریحی جذاب، با همکاری سازمان هواپیمایی کشور تاسیس شده و دوره‌های تخصصی آموزشی تخصصی پرواز با گلایدر را برگزار می‌کند که می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید.

کارتینگ کیش

  • آدرس: میدان امیرکبیر، بلوار خلیج فارس، مقابل هتل دریا

کارتینگ هم از جمله تفریحات پرطرفدار در سراسر دنیا است و در کیش هم می‌توانید در کارتینگ کیش کارت‌های دو موتوره و چهار موتوره را دریافت کنید. این کارتینگ با داشتن سیستم زمان‌گیری کامپیوتری یکی از مجهز‌ترین و پیشرفته‌ترین پیست‌های کارتینگ محسوب می‌شود و در اطراف آن کافی‌شاپ، رستوران و سرویس بهداشتی جهت رفاه حال بازدیدکنندگان طراحی شده است.

سوالات متداول

بهترین مکان های دیدنی کیش در زمستان کدامند؟

پارک برفی پنگوئن و باغ پرندگان از بهترین دیدنی‌های کیش در زمستان محسوب می‌شود.

بهترین جاهای دیدنی کیش در تابستان کدامند؟

ساحل مرجانی، لاک‌پشت‌های جزیره کیش، سواحل نقره‌ای و دره پرتغالی‌ها از بهترین دیدنی‌های کیش در تابستان هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین مکان های گردشگری در کیش چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر