;
coinex

ابداع یک فناوری جدید برای بازپخش خاطرات قدیمی در ذهن!

یک استارتاپ فعال در بخش واقعیت مجازی فناوری را توسعه داده که امکان جالبی مانند بازپخش خاطرات قدیمی را برای علاقه‌مندان به ارمغان خواهد آورد.

یک استارتاپ فعال در تکنولوژی واقعیت مجازی، فناوری جدیدی را توسعه داد که از طریق آن امکان بازپخش خاطره‌ها در همان ناحیه‌هایی که پیش‌تر اتفاق افتاده‌اند، را فراهم می‌آورد. این فناوری به نوعی باعث تحقق دنیای به‌تصویرکشیده‌شده در سریال محبوب Black Mirror خواهد شد. درواقع طرفداران این سریال در یکی از قسمت‌های آن، چنین فناوری‌ای را دیده‌اند.

بیشتر بخوانید: گروهی از دانشمندان مدعی امکان بازگرداندن زمان در سیستم‌های کوانتومی شدند! 

بازپخش خاطرات قدیمی با فناوری واقعیت مجازی

مطابق با گزارش فیوچریزم، در تکنیک استارتاپ Wist Labs خاطرات ثبت‌شده طی یک قالب لایه‌ای واقعیت افزوده روی دنیای واقعی به نمایش گذاشته می‌شوند. روند کار آن ساده بوده و درواقع کاربر از طریق یک اپلیکیشن، ویدیوی ضبط‌شده با گوشی را به نسخه‌ سه‌بعدی تبدیل کرده و سپس اقدام به پخش آن ویدیو در لوکیشن ضبط‌شده، از طریق مرورگر وب، گوشی یا داخل هدست واقعیت مجازی می‌کنند.

بازپخش خاطرات قدیمی

فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده قابلیت بالایی جهت افزایش بهره‌وری در کار را دارند. در حقیقت آنچه استارتاپ Wist Labs به دنبال نمایش آن بوده، تبدیل ویدیوی معمولی به ویدیوی سه بعدی است، اما اصلا دور از انتظار نیست که در آینده ضبط خاطرات از طریق تراشه‌‌ای در داخل مغز امکان‌پذیر شود.

بازپخش خاطرات دستاوردی بزرگ به حساب می‌آید، اما تعدادی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی بیان داشتند که این فناوری در نگاه اول ترسناک خواهند بود. بخشی از ترس این کاربران به مضراتی مرتبط بوده که قسمت The Entire History of You سریال Black Mirror به آن‌ها اشاره داشت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص بازپخش خاطرات قدیمی با تکنولوژی واقعیت مجازی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر