;
coinex

حمایت وزارت ارتباطات از ساترا در نزاع با VODها ؛ تولید محتوا باید مطابق با ارز‌ش‌های ایرانی اسلامی باشد!

حمایت وزارت ارتباطات از ساترا در نزاع با VODها در شرایطی اعلام شده که این روزها نزاع فیلیمو و نهادهای بالادستی همچنان ادامه دارد.

علی اصغر انصاری، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات می‌گوید: «ما زیرساخت‌های لازم را فراهم می‌کنیم و از سازمان تنظیم و مقررات صوت و تصویر فراگیر این درخواست را داریم اجازه ندهد با مطالب محتوای نادرست، محیط پلتفرم‌ها را آلوده کنند».

بیشتر بخوانید: با وجود صدور قرار منع تعقیب، ساترا از پیگیری شکایت از فیلیمو خبر داد

حمایت وزارت ارتباطات از ساترا در نزاع با VODها

علی اصغر انصاری در بازدید از نمایشگاه رصتا که توسط سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر برپا شده است تأکید کرد: «ما در این تعاریفی که در شبکه ملی اطلاعات داریم فقط دنبال توسعه زیرساخت نیستیم. در وزارت ارتباطات مسئول توسعه زیرساخت هستیم اما در یک روال عرضه و تقاضا باید توجه داشت تا محتوای سالم با رده‌بندی مشخص و تنظیم شده برای مخاطب تولید شود.» او افزود:

در چند سال گذشته به موازات توسعه زیرساخت یعنی نسل سوم و چهارم، موبایل و گوشی‌های هوشمند به راحتی در اختیار مردم قرار گرفت. پلتفرم‌های ارائه خدمات وی‌اودی و آی‌پی‌تی‌وی در کشور راه افتاد اما ما نتوانستیم‌ به موازاتش محتوایی مناسب و سالم در اختیار مردم قرار دهیم. این کار بسیار ارزشمندی است که با پیشتازی ساترا آغاز شده و ما باید از مجموعه‌هایی که در چارچوب معیارها و ضوابطی که به عنوان ارزش‌های ایرانی اسلامی تأیید می‌شود، حمایت کنیم.

حمایت وزارت ارتباطات از ساترا در نزاع با VODها ؛ تولید محتوا باید مطابق با ارز‌ش‌های ایرانی اسلامی باشد!

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: «وظیفه مهمی که برعهده همه ما قرار دارد، این است که باید محیط را سالم کنیم. ارائه آثاری که از طریق فیلم‌های دوبله شده و فیلم‌های داخل کشور تولید می‌شود لازم است در یک فرآیند سالم‌سازی مورد توجه قرار گیرد تا هر محتوایی در شبکه توزیع نشود. ضمن اینکه زیرساخت‌ها و تولیدکنندگان محتواهای ارزشمند را حمایت می‌کنیم که هر یک بازاری را در اختیار بگیرند. از طرفی با ابزارهای فناورانه و هوش مصنوعی، محتواهای ناسالم را از شبکه حذف کنیم یا اصطلاحاً سالم‌سازی کنیم.»

معاون وزیر بر این باور است که نمایشگاه رصتا و نمایشگاه‌های مشابه با آن بایستی استمرار داشته باشد و مسئولان هم باید در این نمایشگاه توجیه شوند و محصولاتی متناسب با نیاز مخاطبان هدف ارائه دهند. وی در خصوص اینکه نقش وزارت ارتباطات در تقویت جریان رسانه‌های فضای مجازی و پلتفرم‌های نمایش خانگی گفت:

وزارت ارتباطات خودش مستقیم کار خاصی نمی‌کند. اپراتورهایی که در حوزه ارتباطات با ما کار می‌کنند باید توجیه شوند خدماتی که در لایه محتوا لازم است را توسعه بدهند؛ سپس آنها باید ضوابط فرهنگی و محتوایی را بپذیرند. یعنی به هر قیمتی محتوا و ترافیک را تولید نکنند.

او درباره همکاری‌های وزارت ارتباطات با نهادهای دیگر برای توسعه زیرساخت گفت: «یکی از وظایف مهم وزارت ارتباطات توسعه زیرساخت است. با بنیاد بازی‌های رایانه‌ای، ساترا و سازمان تبلیغات برخی مدل‌های اقتصادی را شروع کردیم تا هم بتوانیم زیرساخت ارائه دهیم و هم تسهیلات در اختیار تولیدکنندگان و خدمات محتوایی بگذاریم تا بازار و فعالیت اقتصادی شکل بگیرد».

معاون وزیر ارتباطات در پایان خاطرنشان کرد: «ما در مقایسه با محتواهای غیرتایید شده اگر بخواهیم این مجموعه‌ها را به حال خودشان رها کنیم با فعالیت‌هایی مواجه می شویم که توجیه اقتصادی ندارد. برای اینکه بتوانیم حمایت خود را در مسیر بازاریابی هدایت کنیم باید بر همین مسیر تاکید کرده و گام برداریم. برای این مهم زیرساخت‌های خوب در اختیار محتواهای داخلی قرار می‌دهیم که بتوانند بازار را در اختیار بگیرند و کار اقتصادی شکل بگیرد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره حمایت وزارت ارتباطات از ساترا در نزاع با VODها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر