;
coinex

رئیس دفتر رییس جمهور : باید از فضای مجازی مانند خاک ایران حراست کنیم!

رئیس دفتر رییس جمهور اعلام کرد همانطور که سرزمین مادری متعلق به ماست و باید از وجب به وجب این سرزمین حراست کنیم، از فضای مجازی نیز باید حراست شود.

«غلامحسین اسماعیلی»، رئیس دفتر رییس جمهور، طی مراسم معرفی «محمد‌امین آقامیری» به عنوان دبیر جدید شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی، ضمن اشاره به این موضوع که فضای مجازی از نظر پیشرفت و تحولات، پرشتاب و برق‌آسا بوده، بیان داشت: «فراگیری موضوع فضای مجازی به گونه‌ای شده که همگان دستی بر آتش دارند. ما در حوزه فضای مجازی قطعا ‌مانند فضای حقیقی باید به دنبال حکمرانی ملی باشیم‌. همان‌گونه که ما در فضای حقیقی و در سرزمین خودمان قائل به حکمرانی ملی هستیم فضای مجازی را نیز باید مشمول حکمرانی ملی دانست.»

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در ادامه اضافه کرد: «فضای مجازی ایران اسلامی متعلق به ایرانیان است، همان‌گونه که سرزمین مادری متعلق به ماست. همان‌گونه که از وجب به وجب این سرزمین حراست می‌کنیم، از فضای مجازی هم باید با همان تعصب و صلابت حراست کنیم.»

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در حکمرانی ملی، نیاز به فضای مجازی امن، مطمئن و مورد اعتماد خواهیم داشت، اعلام کرد: «همان‌گونه که در عرصه پدافندی به گونه‌ای عمل کردیم که دشمن تصور تعرض به آب و خاک این سرزمین را نداشته باشد در فضای مجازی نیز باید به گونه‌ای عمل کنیم که نتوانند این فضا را مورد تهدید قرار دهند.»

بیشتر بخوانید: دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی : باید فضای مجازی را بر اساس مدل‌های بومی خود مدیریت کنیم

اظهارات رئیس دفتر رییس جمهور در مورد حراست از فضای مجازی

اسماعیلی در ادامه افزود: «همان‌گونه که در حکمرانی حقیقی از فناوری‌های نوین و دانشمندان کشورهای مختلف بهره می‌گیریم، اشکالی ندارد از دانش غیربومی‌ها در این حوزه نیز بهره بگیریم اما حاکمیت آن از آن ماست. به تعبیر رئیس‌جمهور نسخه‌نویسی برای ایران را باید خودمان بنویسیم.»

وی در ادامه بیان داشت: «در حال حاضر شبکه ملی اطلاعات 57 درصد عملیاتی و اجرایی شده است و تا رسیدن به 100 درصد کار دارد و این شبکه باید عقبه راهبردی ایران در منطقه و افزایش سهم ما در جامعه بین‌الملل را نیز تحقق ببخشد.»

رئیس دفتر رییس جمهور

وی در مورد توسعه شبکه ملی اطلاعات اضافه کرد: «در فضای مجازی نیازمند توسعه عدالت‌محور هستیم و حتما باید پیشرفت کنیم‌؛ پیشرفتی که توام با عدالت باشد، چرا که در غیر اینصورت دچار آفت و گرفتاری می‌شویم. این مسیر با اجرایی شدن کامل شبکه ملی اطلاعات محقق می‌شود؛ الحمدالله شبکه ملی اطلاعات مورد توجه بوده و هست و خدا را شاکریم در دولت دکتر رئیسی برای تکمیل شبکه ملی اطلاعات گام‌ها و قدم‌های موثری برداشته شد، به گونه‌ای که در آغاز دولت، شبکه ملی اطلاعات 23 درصد عملیاتی و اجرایی شده بود در حالی که 34 درصد دیگر در این دولت محقق شد و امروز در میانه راه هستیم.‌»

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پایان خاطرنشان کرد: «ما در این مسیر شورای عالی فضای مجازی را داریم که برکت نظام ولایی است و یک ساختار سیاستگذار و یک مرکز برنامه‌ریز در این حوزه داریم که همه قوای کشور در آن دیده شده است. این مرکز تاکنون نقش خوبی ایفا کرده و دستاوردهای مناسبی داشته و امیدواریم تداوم داشته باشد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص اظهارات رئیس دفتر رییس جمهور درباره حراست از فضای مجازی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر